Chapter 25 - You're in love!
Filed under: Love is not easy

När vi kom fram till kisoken beställde Chaz glassarna och jag betraktade honom under tiden. Han var snygg, det kunde jag inte neka.
"Vad tittar du på, har jag något i ansiktet?" frågade Chaz oroligt då han hade kommit på mig när jag tittade på honom.
"Nej, det var inget." sa jag och kände hur kinderna hettade till.
Jag hade tur då glassarna var klara så vi tog dom och började gå tillbaka till dom andra som väntade på oss.






Halvvägs tillbaka hörde jag Chaz stämma säga en bit bakom mig:
"Du vet väl att jag såg att du rodnade?" Jag stelnade till och vände mig om långsamt för att möta en flinandes Chaz med glassar i händerna.
"Äsch, du såg väl glasskillen, han var ju söt" Försökte jag trevande, jag hörde själv på mig hur orsäkert det lät.
"Aha" Hörde jag Chaz mumla.
Jag tittade upp på honom från mina balettskor och nöts av en ledsen min, som han försökte dölja.
"Ska vi gå vidare eller?" Frågade Chaz och gick förbi mig.
Jag suckade. Det var ju inte så här det skulle bli. Jag följde efter Chaz som gick mot våra vänner. Chaz slog sig ner brevid Justin som fick en rynka mellan ögonen. De pratade lågmält så man kunde inte höra vad de sa.
"Ey, Sophie, har det hänt något?" Hörde jag Tilda säga.
 Jag vände mig mot henne och svarade att allt var lungt. Men jag kände Tilda, hon visste att något hade hänt.
Kunde vara så att Chaz gillade mig? Hur ska jag berätta för honom att jag gillar honom? Kan jag bara gå och säga det? Tänk om han inte gillar mig? Klart att han inte kan gilla dig Sophie, han gillar säkert Tilda som alla andra killar gör...

Jag tittade på Sophie som såg ut att vara helt inne i sina tankar, jag vände sedan blicken mot Chaz och Justin som satt och viskade med varandra. Hade något hänt mellana Chaz och Sophie medan dom var iväg? När vi hade ätit upp glassarna reste jag mig upp och drog med mig Sophie en bit bort från dom andra.
"Vad är det?" frågade hon mig förvånat.
"Hände det något mellan dig och Chaz medan ni var borta?" frågad jag henne och hon tittade ner på sina skor innan hon svarade.
"Nej, inget hände." mumlade hon men jag kunde tydligt höra att hon ljög för mig.
"Ljug inte för mig Sophie, jag känner dig för bra för att du ska lyckas med det." sa jag och hon suckade tyst innan hon berättade.
"Under tiden vi stod och beställde glass så insåg jag typ hur snygg Chaz är." sa hon och jag såg hur hennnes kinder fick en röd nyans när hon berättade det. "Och han kom på mig med att typ stirra på honom och jag började rodna men jag hade tur för då kom våra glassar och vi började gå tillbaka då. Men när vi kom halvvägs hit sa Chaz att han hade sett mig rodna... Och då fick jag smått panik och sa att det var för att glasskillen var söt och jag tror att Chaz blev ledsen men jag inbillade mig säkert." fortsatte hon och ett leende formades på mina läppar.
"Naw, Sophie jag tror du är kär!" utbrast jag och hon suckade.
"Jag är kär men inte Chaz." sa hon dystert.
"Hur vet du att han inte är det? Åh, ni skulle bli så gulliga tillsammans." kvittrade jag.
"Nej Bella, jag är inte som dig och Tilda. Alla killar faller för er, men ingen gillar mig." sa hon och gick sen tillbaka till dom andra.

Vi var nu tillbaka på hotellet för att byta om till lite finare kläder då vi skulle ut och äta på resturang för att fira Sophie. Jag hade precis duschat, plattat håret och höll nu på att leta efter vilka kläder jag skulle ha på mig.
"Caitlin, vilken av dom här tycker du jag ska ha på mig?" frågade jag henne då hon inte hade hunnit gå in i duschen som jag hann ta först, igen.
"Den," sa hon och pekade på en lila klänning som jag höll upp. "för jag vet att Justin skulle börja dreggla om han såg dig i den." fortsatte och flinde.
"Tack." sa jag och började skratta.
Caitlin började också skratta och gick sen in i badrummet för att börja duscha. Jag skulle precis ta på mig klänningen när min mobil pep till, ett sms från Justin.
'Lust att ses? Chaz och Ryan har gått ut en stund. :)'
Jag log och knappade in ett svar att jag kom direkt. Då jag bara stod där i underkläder drog jag på mig ett par shorts och en t-shirt.
"Caitlin jag går bara ut en stund, kommer strax!" ropade jag.
"Okej!" ropade hon tillbaka.
Jag öppnade dörren och gick ut och gick till Justins hotellrum där jag knackade på dörren och han öppnade bara några sekunder där efter.
"Hej." sa han och kramade om mig och jag klev sedan in.

"Var är Chaz och Ryan då?" frågade jag.
"Ingen aning, dom sa bara att dom skulle fixa något." sa han och jag tittade upp mot honom och blev som hypnotiserad av han ögon.
Aldrig förr hade någons ögon kunnat göra något liknade. Men Justin var inte vem som helst, han var killen som hade fått mig att falla för honom fortare än vad någon annan hade gjort förr.
"Du är så vacker." viskade Justin och jag kände hur mina kinder hettade så jag tittade ner för att försöka dölja det.
"Sluta, dölj det inte." sa han och tog sin hand under min haka och fick mig att möta hans blick igen.
Våra blickar möttes igen och han lät långsamt sin hand glida ner så den låg på min hals. Han lutade sig långsamt framåt och våra läppar möttes i en magisk kyss. Mina fingrar gled igenom hans mjuka hår innan jag la dom runt hans nacke och hans händer la sig runt min midje och han pressade min kropp närmare hans.

Vad tyx? :D

Louise skrev början och jag skrev resten. :)
Men vad vill/tror ni ska hända nu? Kom gärna med tips och ideér!

Puss!

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-05-28 @ 20:23:17 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback