Chapter 9 - Holy Cow. Is it you?!
Filed under: Please don't stop the music

"Din beställning" Sa servitrisen och slog in på kassapparaten. Jag kunde inte slita ögonen ifrån tjejen och killen. De kändes så bekanta, men jag kunde inte placera dem. Jag stoppade i mitt kort i kortautomaten och slog min kod och tog mitt fika och gick åt vänster istället för höger där tjejen och killen satt. Jag gick till bordet längst bort som var som ett bås. Där ingen kunde se in om man inte satt på andra sidan eller skulle till toaletten. Jag slog mig ner och plockade upp mobilen som jag hade hittat. Jag slog koden 1100 och skärmen låstes upp. Jag gick in på killen och ringde.

 
 

"Varför ringer du mig?" frågade Will mig förvånat.

"Jag ringer inte dig, min mobil är ju borta." sa jag och han höll fram mobilen så att jag kunde se skärmen där det stod att det var jag som ringde. "Svara, det kanske är någon som har hittat min mobil." sa jag och han tryckte på svara. Jag andades tungt och Will satte på högtalaren.
"Hallå?" Sade jag frågandes när jag inte hörde något från luren.
"Hej..." Svarade personen på andra sidan drygt.
"Vem är du och varför har du min mobil?! Har du inte råd med en egen eller?!" Nästan skrek jag och alla i cafét, som hade fyllts på med folk, tittade på mig.
"Haha. Jo, det har jag nog. Vill du ha tillbaks mobilen eller?" Sa killen som hade min mobil och kvävde ett skratt.
"Klart jag vill?! Eller nej, jag ger bort den till en total främling bara för jag är snäll!" Skrek jag nästan igen och tittade argt på mobilen och folket i lokalen småskrattade lite åt mig. Men jag för arg för att bry mig.

"Vad heter du?" Sa killen och log vilket man hörde på rösten.
"Bailey, Bailey Morgans" Sa jag och lugnade ner mig lite när jag förstod att det inte påskyndade processen av att vara arg. "Och du?" Sa jag och suckade och strök en hårslinga bakom örat.
"Haha. Heeeeej Bailey. Jag är Justin Bieber" Sa killen och jag kände hur irriterad jag blev.
"Lägg av. Jo men visst att du är Justin Bieber. Jag är Selena Gomez då!"
"Aha, hej Selena. Längesedan!" Sa killen och jag märkte först nu hur hes han egentligen var.
"När och var kan jag få tillbaka min mobil? Sa jag och ignorerade hans fråga,
"När, idag kanske. Och var säger jag inte än. Men hur du ska göra är att ta av dig dina skor och ställa dig på bordet och dansa till "Justin Bieber"s låt, valfri låt" Jag la märket till hur han la en extra betoning på Justin Bieber.
"Vänta lite. Hur ve...." Jag hann inte längre innan jag hörde en porslins mugg vältas och följt av två skrik. En från lokal och en 1 sekund senare i mobilen. Då slog det mig. Killen med mobil måste befinna sig i lokalen. Jag reste mig snabbt upp och gav mobilen tillbaka till Will som också han reste sig lika snabbt som jag. Vi gick mot toaletterna vilket var där ljudet hade kommit ifrån och jag stannar tvärt när jag ser en person med grå huvtröja stå med ryggen emot oss och torkar upp kaffet som han har spillt ut på bordet. Vi ställer oss en bit ifrån och låter han torka upp. Han sätter sig ner vid bordet igen och då passar vi på.
"Hej, kan jag få min mobil nu, "Justin Bieber"? Säger jag och gör kaninöron när vi satt oss mitt emot honom. Jag ser hur han rycker upp men tittar fortfarande ner i mobilen.
"Varsågod" Mumlar han och sträckte fram mobilen och tittade ner.
"Tack, men tycker inte du jag förtjänar att få veta vem du är eller?" Frågade jag spydigt när jag hade tagit emot mobilen.
"Nej. Eller, om ni lovar att inte säga något" Mumlade han fortfarande.
"Vi säger inget" Will tittade på mig med en menande blick.
"Precis. Vi säger inget" Instämde jag. Killen rätade på sig och drog sakta av sig luvan.
"HOLY COW. ÄR DET DU?!" Will spärrar upp ögonen när han ser vem det är som sitter framför oss. Justin Bieber.
"Ja, eller. Vem är jag?" Säger han och ler.
"Omg, är det seriöst du Justin. Får jag peta på dig eller något?" Will var helt salig. Justin skrattade med sitt hesa skratt. Han nickade och Will började ta på hans arm. Jag satt och studerade Justins ansikte. Hans tydliga kindben. Hans smilgropar som syntes varenda gång han skrattade. Hans hasselbruna ögon. Jag tänkte tillbaka på konserten hur det var när han rörde mig. När hans hand gled längs min kind. Jag rös av välbehag och Justin och Will som suttit och snackat kollade konstigt på mig.
"Fryser du?" Frågade Will och kollade på mig med undrande blick.
"Nejdå. Inte alls" Svarade jag med ett skratt.
"Så, Justin. Varför är du här? Trodde du skulle vidare till Fresno?" Jag suckade åt Will. Han hade hela Justins turné i huvudet.

"Jo, det ska jag. Men åker senare idag. Och tänkte mingla runt lite här i Los Angeles och se om det finns något att fördriva tiden med." Han log och tittade på mig. Alltså. Han ögon var att dö för.
"Vi kan Guida dig!" Sa Will och sken upp i ett leende.
"Haha. Okej, då säger vi så" Justin log och räckte fram handen och skakade den med Will som tittade på mig med ögon stora som golfbollar av lycka.




Haha. Usch vad dåligt. Och förlåt. Men jag fick 1. En J*vla kommentar på förra. Wohoo. Känns kul att skriva då.
Men take care :*

JojjeA På kik

Comments
Written by: Ewweh

meeer!<3 du är grymt bra :D gulligt att will freakade ut XD<3

2012-08-20 @ 22:32:19 - URL: http://justbiebzz.blogg.se



Written by: Becka

Bra :)

2012-08-21 @ 17:28:40 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Written by: rebecca

älskar denna novrll mera nu!:)

2012-08-22 @ 21:22:51 -



Written by: Janina Englund♥

älskar när du skriver! :D
ni allihopa är grymma! :D

2012-08-25 @ 21:22:46 - URL: http://janinaenglund.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback