Chapter 12 - PE Isn't That Horrible
Filed under: Please don't stop the music

Jag tänkte tillbaka på den stunden. Ett fånigt leende lekte på mina läppar. Jag minns hans läppar som han bet sig i. En stund efter vi bara suttit och snackat om allt möjligt kom vi på att Will var kvar i huset. När vi kom upp på mitt rum så stod Will och bara flinade. Han sa inget utan flinade bara. Jag log tillbaka och tänkte på Justins haka som var på mitt huvud. Dock stod han sträckt, men ändå.
 

Det var fredagsmorgon och jag vaknade av min mobil som vibrerade och ringde min jättejobbiga signal till alarmet. Jag satte mig långsamt upp och gäspade. Jag reste mig upp och gick in i garderoben och valde en enkel lila tröja med tryck på och ett par vita halvlånga byxor. Jag klädde på mig och sminkade mig lätt. Jag satte sedan upp håret i en tofs och sprang sedan ner till köket med väskan över axeln och mobilen i handen.
"Godmorgon Bailey" Hörde jag Gastons stämma och tittade på honom under luggen som hamnat för ögonen.
"Godmorgon Gaston, jag tar en vanlig macka idag om det är okej för dig" Jag tog en macka på fatet med mat han hade lagt upp. Jag tog glaset med juice och drack snabbt upp det. Jag satte glaset och hade mackan i munnen mär jag sa hejdå till Gaston och sprang ut till bilen och åkte ner genom de vita grindarna och bort till Wills hus där han stod och väntade.

Jag hade precis haft min svenska lektion när jag gick bort mot gymnastiksalen där jag skulle ha idrott. Jag avskydde min lilla medianisse Will som hade annat schema än jag, särskilt var han opopulär på fredagarna. Då han lämnade mig till alla bimbos i klassen. Stegen jag styrde mot omklädningsrummet var sega och tunga. Jag deppade med musik i mina öron då ljudet pausades och en liten ton spelades upp och mobilen vibrerade. En symbol av twitter visades och jag låste snabbt upp min mobil.
"1100" Mumlade jag när jag låste upp den. Jag klickade på twitter symbolen och såg att Will hade postat ett tweet med mig taggat i. Jag la ner mobilen och tänkte inte mer på det. Jag fortsatte lyssna på musik och gick genom den folktomma korridoren. Jag tittade upp och såg att jag skulle ta dörren till höger för att komma in i tjejernas omklädningsrum. Jag puttade till dörren och klev in och tittade upp.
Jag ryckte till då jag såg att jag var i fel omklädningsrum. Jag var i killarnas! Jag vände snabbt och sprang ut och ställde mig jämte dörren och andades ut. Jag hade just sett snygg Jake byte om mitt framför mina ögon. Jag hade sett hans mage. Framförallt. Han hade bara kalsongerna på sig. Jag var tvungen och andas ut då jag hörde de dova skratten inifrån killarnas.

image
              "I just saw the hot Jake change clothes infront of my eyes"

Jag klampade bort mot rätt omklädningsrum och öppnade dörren och sjönk ner på bänken jämte dörren. Jag suckade och drog handen genom håret. 'Var har du nu gjort Bailey' tänkte jag.

Martin, vår gymnastiklärares visselpipas tjut ven genom luften.
"Goddag ungdomar!" Han väntade tills han fick ett svar av oss. Jag tittade upp lite och såg Jake och hans killkompisar stå och viska och syna mig från topp till tå.
"Idag hade jag planerat parboll" Alla elever suckade och himlade med ögonen. "Så para ihop er två och två!" Jag visste direkt att det var jag och Emil som skulle bli tillsammans. Det var ALLTID så, men jag hade vant mig i alla fall. Jag gick mot Emil när jag kände en hand på min axel. Jag vände mig om och där stod Jake. Snygga Jake.
 

       "Do you want me to be with me?"

"Hej, Bridget. Vill du vara med mig?" Han log och vinkade med ögonbrynen. Jag tittade på honom där han stod.
"Hej Jake, för det första. Visst, sen heter jag Bailey. Inte Bridget" Jag var nöjd med mitt svar. Han höll ut sin arm så jag bara kunde kroka i min arm i hans.
"Bind fast era ben och armar i varandra" Martin kastade en hög med hopprep i en hög på golvet. Alla var snabbt där. Ingen ville ha plastrepen utan tygrepen, de mjuka. Jake kom gående mot mig och stoltserade med att han hade fått två tygrep. Vi knöts fast i handlederna och fötterna. Vi radades upp och leken kunde börja.

"Vi tar den!" Skrek Jake och slängde sig åt sidan för att fånga ärtpåsen som kom flygande i luften. Jag följde med i fallet och innan jag visste ordet av låg jag på Jake, tätt. Jag låg och kollade in i hans blåa ögonen. Martin blåste av och sprang fram till oss.
"Hur gick det?" Jag får inte fram. Inte Jake heller.
"Hur gick det?" Martin upprepar frågan. Jag ser på hans busiga leende och rullar snabbt av honom.
"Det gick jättebra" Jag reste mig upp med Jake vid min sida. Jag sneglade på honom och såg att han sneglade på mig också. Vi fortsatte leken.

"Det var allt för idag!" Martins visselpipa ekade följt av hans mening. Jag lutade mig nedåt för att knyta upp repet mellan våra fötter. Samtidigt som Jake böjde sig fram. Mitt huvud slog i hans och jag skrattade till. Medan jag knöt upp benen knöt han upp våra händer.
"Så. Ehum, Bailey?" Frågade han och gned om sin handled där repet suttit när vi gick mot omklädningsrummet.
"Ja?" Svarade jag och kollade på honom.
"Skulle du vilja ta en fika efter skolan eller något sådant?"





Eventuella stavfel rättas senare. Just nu ska jag plugga :C

Men vi hörs senare.

JojjeA

Update; Stavfel rättade och kapitel ändrade rätt. Tack för att du påpekade det! :)

Comments
Written by: elena

super bra

2012-09-04 @ 19:48:04 -



Written by: Linn

Snälla ändra! Det här ska vara kapitel 12, och det andra 11:a, sorry, men det stör mig extremt mycket!

Svar: Ska fixa det på momangen! Tack för att du påpekade det! :)
Fannysnoveller.blogg.se

2012-09-04 @ 21:23:44 -



Written by: Becka

Bra :)

2012-09-05 @ 18:39:59 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Written by: Janina Englund♥

Braa :D

2012-09-12 @ 18:55:17 - URL: http://janinaenglund.blogg.se



Written by: Myybieberstoory

Fin blogg! :)
Kika gärna in på min novellblogg om the Biebs <3
Kramis!

2012-09-15 @ 00:07:13 - URL: http://www.myybieberstoory.blogg.se



Written by: bieberstorysbyme.blogg.se

Länkbyte? :)

2012-09-15 @ 07:57:52 - URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se



Written by: Miriam

Vad duktig du är! Kolla gärna in min kompis och min novellblogg om du har tid :)

Kram

2012-11-01 @ 19:38:16 - URL: http://likebieber.webblogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback