Chapter 10 - Your House Is Bigger Than Mine
Filed under: Please don't stop the music

"Jo, det ska jag. Men åker senare idag. Och tänkte mingla runt lite här i Los Angeles och se om det finns något att fördriva tiden med." Han log och tittade på mig. Alltså. Han ögon var att dö för.
"Vi kan Guida dig!" Sa Will och sken upp i ett leende.
"Haha. Okej, då säger vi så" Justin log och räckte fram handen och skakade den med Will som tittade på mig med ögon stora som golfbollar av lycka.


Vi reste oss upp och Justin drog åt sin luvtröja och jag slängde på mig min jacka och hängde väskan över axeln. Justin tog sin kopp och fatet som bullen stått på och satte det på vagnen. Vi gick sedan mot utgången och dörren plingade till när vi gick ut genom den. Stan som i vanliga fall var helt öde var nu full med folk. Överallt var det folk åt höger, åt vänster. Jag suckade drog handen genom håret som jag släppt ur min fläta. Jag suckade och fattade tag i Justins hand som var kall och drog honom genom massan. Justin var helt tyst. Will höll jag i andra handen. Det måste sett rätt roligt ut, som en mamma dragandes med två barn. Fast i detta fall var båda killarna längre än mig. Men strunt samma. Massa små tjejer som kollade överallt. Målade med lila på kinderna och I ♥ JB t-shirt. Och rätt var det så hör vi Baby spelas på radion. Mitt på torget så står det ett hundratals tjejer och dansar och gör olika rörelser (som jag inte vet om man kan kalla rörelser). Jag vänder mig om och kollar på Justin som flinar. Vi stannar mitt bland folksamlingen och småler. Tjejer (och killar, typ två stycken) i alla åldrar står där. Höger hand åker upp och formar ett hjärta med vänster hand när refrängen i Love Me kommer igång. De åker ner på knän och lägger sig på mage och snurrar runt ett varv och kliver upp och vänder sig mot publiken.
"Justin" Väser Will mellan tänderna. "Jag vet vad du kan göra!" Justin vrider sitt huvud mot Will och nickar att han ska förklara vad han menar.
"Filma detta och lägg upp på youtube och länka på twitter. Jag lovar och svär att du kommer göra deras dag!" Justin nickar gillandes åt Wills idé och tog upp mobilen och förbedder så han kunde filma till nästa låt som kom. Tjejerna(och de två killarna) avslutade låten med händerna för ögonen. Då började introt till den låt som jag på sätt och vis minst hoppades att den skulle komma. Boyfriend. Justin började filma och kollade på mig med "hans" leende.

Och jag förstod varför miljontals tjejer i världen skulle döda för att leendet var mot dem. Jag vred bort blicken från Justin och fäste dem på gruppen igen. Jag kände en hand i mitt hår som rufsade om min redan väldigt "vackra" frisyr. Jag tittade på Justin som log sitt busiga leende. Jag suckade men log. Jag drog handen genom mitt hår och tittade på honom. Han log och tittade sen tillbaka på den dansande gruppen. Han plockade upp mobilen och gjorde något. Jag ägnade ingen vidare tanke på det. Jag kände hur det vibrerade i min hand jag kollade på mobilen där det bara stod ett nummer. Jag låste upp mobilen och läste medelandet jag fått. 'Hej Bailey. Jag visste inte att du var här. Gillade ditt smile nyss. Du borde le så ofta. Gillar särskilt din klädstil idag. Kram" Jag läste texten om och om igen och kollade runt i folkhavet. Vem hade mitt nummer? 'Hej, tack? Vem är du? Kram?' Svarade jag och la ner mobilen i fickan.
"Ska vi gå vidare undrade Will och både jag och Justin nickade.
"Ursäkta. Ursäkta. Förlåt." Vi trängde oss genom folkmassan och kom äntligen ut från den stora samlingen.
"Puh" Justin drog handen över pannan för att symbolisera att det var jobbigt och varmt. Jag skrattade och kollade runt vart vi skulle gå.
"Vi kan dra hem till dig Bailey?" Wills påstående var ner ställd som en fråga. Jag nickade och kollade på Justin och han nickade också.
"Jag har bilen där borta sa jag och nickade mot det stora parkeringshuset några hundra meter längs gatan åt höger. Vi började gå mot bilen och snackad om allt möjligt.

Justins hus                                                                       Baileys hus (Egentligen Will Smith's hus :D )
"Wow, ditt hus är ju större än mitt. Och mitt är stort!" Justin gapade när jag körde genom de enorma grindarna. Och genom den långa allén till huset. Jag klev ur bilen och blickade de andra tt göra detsamma. Genast kom Mr Amble fram och körde iväg den och parkerade. Jag tog min kassar och gick uppför trappan där Eddie stod. Vår säkerhets chef. Han var riktigt stark. Var till och med starkare än Kenny. Och lång. Men trots hans utseende med ärre ovanför vänster kind så var han enormt snäll.
"Hej Bailey och Will. Och den ”gömda” typ bakom Bailey." Sa han när han såg Justin bakom mig. Justin fattade blicken jag gav honom. Han drog ner luvan och räckte fram ena handen för att presentera sig.
"Justin. Justin Bieber. Popstjärnan" Sa han och flinade ett lite halv stöddigt leende. Jag himlade med ögonen för visste vad som härnäst skulle hända.
"Eddie. Eddie Varvie. Fördetta Maffiaboss. Numera säkerhets chef. Skadar du Bailey på något sätt är du ingen popstjärna längre" Eddie log och skakade vänligt Justins hand och Justin ögonen blev stora när han sa Maffiaboss.
"Jag ska inte ska-aa-da henne. Ja-aa-jag lovar" Stammade Justin fram oroligt.
"Bra. Välkommen kid." Sa Eddie och log och öppnade dörren åt oss.
"Eddie" Sa jag och gav honom en 'var-du-tvungen'-blick och han nickade och log. Vi gick in i den enorma entrén som det var.
"Maaaaaamma. Paaaaaappa!!!" Ropade jag och gick uppför trappan till övervåningen med Will och Justin i hälarna.
"Ja gumman?" Hörde jag pappa från sitt rum.
"Nej, jag bara undrade om ni var hemma" Sa jag och öppnade pappas kontorsrum lite på glänt.
"Okej Gumman. Mamma är på möte så du vet det."
"Okej pappa. Jag är med några kompisar bara så du vet" Pappa nickade och jag stängde dörren igen.
"Så. Ska vi gå till mitt rum grabs?" Frågade jag och de nickade. Jag följde korridoren mot mitt rum.
Jag öppnade dörren och klev in i mitt rum. Jag slängde in kassarna med sakerna jag köpt i garderoben.
"Så, ehum. Här är mitt rum eller vad man ska säga?" Jag skrattade och tog vänster hand och la på högerarm. Justin kollade runt och nickade gillandes. "Ska vi sätta oss på balkonegen?" Undrade jag och de nickade. "Ni säger inte mycket. Will, du som alltid pratar?" Sa jag och log mot WIll som studerade varje fotsteg Justin tog. Justin log mot Will och la handen på hans axel.
"Glömde fråga. Ville du ta ett kort med mig?" Frågade Justin och log mot honom och jag trodde Wills huvud skulle gå så sönder så ivrigt han nickade.
"Vänta! Jag hämtar min kamera sa jag och gick fram till min värdeskåp och öppnade och tog ut min systemkamera. "Ställ er på balkongen så jag får solen på er" De gick snällt ut på balkongen och jag tog säkert hundra bilder i olika vinklar.
"Haha, Ta't lugnt paparazzi. De är inte SÅ kul att bli fotad när man ser ut så här" Sa Justin och pekade på sina kläder.
"Förlåt då Sa jag och log. "Vänta. Jag ska bara hämta något och dricka!"




Gillar ni när bilderna är mitt i kapitlet eller ska de vara längst upp. gjorde de mitt i nu. Men säg till om ni vill ha dem längst upp. :)

Så, nu pallade jag inte mer. Men deras dag är inte slut än ;)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM(IS)

JojjeA på kik :)

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-08-25 @ 18:21:35 - URL: http://beckagosrandom.blogg.se



Written by: Alexandraaa

jättebra "jolbin" :D

Svar: Haha, tack Alexandraaa ;)
Fanny Svensson

2012-08-28 @ 21:03:41 - URL: http://nnovels.blogg.se



Written by: elena

super bra

2012-09-01 @ 17:31:42 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback