Chapter 57 - The kiss.
Filed under: A vampire's story

"Allison vem var det?" frågade Anna mig, då jag inte svarade så kom hon för att kolla och stelnade till när hon såg Alexander.
"Vad vill du?" frågade hon sen och kom fram och ställde sig brevid mig.
"Jag har hört att ni har fått problem och kom för att hjälpa." sa han och lungt.
"Vi vill inte ha din hjälp." sa hon irriterat.
"Du kanske inte vill ha den, men du kommer att behöva den." sa han, fortfarande lika lungt.
"Jag är inte så säker på det." sa Anna.
"Jag måste prata med Evelina, är hon här?" frågade han och jag tittade förvånat på honom, hur kunde han inte vetra vad som hade hänt henne?
"Är det inte erat jobb att hålla koll på saker och ting?" frågade jag.
"Ja det är det, varför undrar du?" frågade han mig.
"Då borde du väl veta att Evelina blev mördad av varulvarna inatt?" sa jag och jag såg att han blev riktigt förvånad.
"Det hade jag ingen aning om, vad tragiskt." sa han och satte sen på masken av lugn.
"Ja, men du måste gå nu." sa Anna och var på väg för att stänga dörren men han satte för handen och hindrade dörren att stängas.
"I så fall får jag komma in, som jag har sagt, ni behöver min hjälp." sa han och öppnade dörren igen och klev in.

Han gick till vardagsrummet där Olliver och Seth förvånat tittade upp när han klev in i rummet, han tittade sig runt omkring innan han satte sig i en av fortöljerna.
"Så vad är er plan?" frågade han oss lungt.
"Det har du inget att göra med!" sa Anna irriterat.
"Jo nu är det så att jag har det, det är min plikt att hålla koll på Allison." sa han och log avspänt mot mig.
"Ja, du håller koll på henne så att du kan döda henne sen." konstraterade Seth.
"Ja men som Olliver väl har sagt till er så kanske Allison inte behöver dö." sa han och jag såg hur Anna och Seth tittade förvånat på Olliver.
"Nej det har inte nämnt." sa Seth.
"Nej det var för att jag förbjöd honom att säga det." sa jag och nu tittade dom förvånat på mig, till och med Alexander.

"Varför inte, vill du inte leva?" frågade Alexander mig nyfiket.
"Jo såklart jag vill det, men inte om Justin fortfarande måste dö." sa jag.
"Du har fortfarande känslor för varulven, trots att han skyddar mördaren för din bästavän." konstraterade han och han hade rätt. Mot min vilja fanns fortfarande känslorna kvar där för Justin, trots att jag ville bli av med dom.
"Du kunde väl ändå ha berättat något Allison." sa Seth och tittade anklagande på mig.
"Ja, men ni skulle ha tvingat mig att göra det." sa jag och jag såg att Seth insåg att han hade rätt.
"Men du borde göra det, han svek dig igen." sa han.
"Men jag kan inte, jag kan inte leva med att veta att jag var andledningen till att han dog." sa jag tyst.

Jag och Olliver var nu ute och gick medan Anna, Seth och Alexander var hemma och diskuterade. Vi skulle komma tillbaka om en halvtimme för då skulle vi ge oss av, vart visste jag inte.
"Vad tänker du på?" frågade Olliver mig.
"Vart vi ska åka." sa jag och mötte han blick.
"Okej, jag hoppas att vi åker till någon stor stad." sa han och log gulligt.
"Ja, det är lite roligare i större städer." höll jag med. Vi kom till en park där vi satte oss ner i en bänk och bara pratade, vi pratade om varit vi ville åka, hur vi ville bo och så vidare.

"Söt du är Allison." sa han plötsligt och jag kände hur kinderna hettade till.
"Det säger du bara." sa jag och drog bort en hårslinga från ansiktet som hade trillat ner.
"Nej men jag menar det, du förkännar någon bättre än Justin." sa han och jag kunde se att han var allvarlig.
"Tack tror jag." sa jag och tittade blygt ner i mina händer, jag förstod inte varför jag rodnade. Men det var så Olliver ofta fick mig att reagera, han visste vad han skulle säga.
"Du är så gullig när du rodnar." sa han och tog försiktigt sin hand under min haka och lyfte upp mitt huvud så att jag kunde möta hans blick. Han log mot mig och jag log blygt tillbaka, men plötsligt blev allvarlig. Hans blick blev lite osäker och han böjde sig långsamt fram så att jag kunde få chansen att vända bort blicken, men jag gjorde inte det. Våra läppar möttes i en trevande kyss som fick det att pirra i hela kroppen.

"Allison?" sa en bekant röst som fick mig att direkt avbryta kyssen.


Vad tyx? :D

Okej, detta kapitlet blev jag inte alls nöjd med men jag hoppas att ni åteminstonde gillar det! Men vad tror ni händer nu mellan Olliver & Allison? Och vem var det som sa hennes namn? Kom med tips och ideér! :)

Puss!


Comments
Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-15 @ 23:03:20 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: linda

Bra, jag tror att det är justin som ser.

2012-03-18 @ 10:32:08 -



Written by: Sara

jag tror det med.

2012-03-18 @ 16:12:02 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: Mizz Z

Förlåt, har inte haft tillgång till data. Men jätte bra som vanligt. ÄLSKAR DET !!! :D

2012-03-18 @ 16:21:56 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback