Chapter 1 - I hate her.
Filed under: Love is not easy

"Bella!" skrek Tilda glatt så att det ekade genom hela skolkorridoren, vilket såklart fick mig att rodna.
"Hej, var du tvungen att skrika?" sa jag och kramade om henne när jag kom fram.
"Såklart, hela skolan behövde ju höra att du hade kommit!" sa hon och skrattade. Igentligen var Tilda och jag motsattsen till varadndra. Hon var en snygg blodin som verken var rädd att säga vad hon tyckte och tänkte, och alla killar på skolan avgudade henne. Och sedan jag... En blyg brunett som inte inte vågade säga något.
"Sophie!" skrek Tilda plötsligt vilket fick mig att hoppa till då jag vet helt inne i mina egna tankar.
"Hej brudar." sa Sophie leendes och kramade hårt om oss båda. Sophie var också blondin men hon var mera söt än snygg, och alla killar avgudade henne också.
"Ska vi gå till våra skåp?" frågade hon oss sedan och Tilda och jag nickade och vi började gå längs korridoren. Vi hade skåpen brevid varandra vilket vi älskade. När vi kom fram såg vi Caitlin och hennes vänner så famför våra skåp och jag kände hur irritationen växte fram hos oss alla.
"Kan du inte stå och pluta med läpparna någon annan stans?" frågade Tilda och bitch blickade Caitlin.

"Mina läppar är i alla fall normala och inte opererade som dina." sa hon och bitch blickade henne tillbaka. Det hade under en lång tid tillbaka gått ett rykte om att Tilda hade förstorat sina läppar vilket bara var ett dumt rykte, hon skulle aldrig göra det.
"Seriöst Caitlin, gå. Ingen vill ha med dig att göra." sa Sophie irriterat.
"Och vem vill ha med er fjortisar att göra?" sa hon innan hon vände på klacken och hennes kompisar följde direkt efter henne som hundar.
"Bitch." mumlade Tilda efter henne innan vi gick fram och öppnade våra skåp och letade fram engelska böckerna. För länge sedan hade faktiskt Caitlin också varit våran vän men allt hade ändrats då hon började sprida falska rykte om oss i skolan. Det hade börjat i 6:an då hon hade sagt att min mamma och pappa tog droger och var alkolister, sen att Tilda och Sophie hade dränkt en katt i floden. Så omogen var hon, och det har bara fortsatt.
"Ska vi gå tjejer?" frågade Tilda mig och Sophie leedens, vi nickade och jag stängde igen skåpet och vi gick till salen där vi skulle ha lektion.

Vi hade precis slutat engelskan och vi var nu på väg till våra skåp igen för att hämta nya böcker. När vi kom fram till skåpten öppnade vi dom och jag började rota runt i skåpet efter hemkunskaps boken när ett par armar slingrade sig runt min midja, jag vände mig förvånat om och möttes av Luckas underbara ögon.

"Hej älskling." viskade han och pussade mig i pannan.
"Hej snygging." viskade jag tillbaka och fick ställa mig på tår då jag var så kort för att kunna kyssa honom. Han besvarade kyssen och precis som första gången vi kysstes började fjärilarna i magen att flyga runt.
"Måste ni alltid stå och hångla framför våra ögon? Fattar ni inte hur avundsjuka jag och Sophie blir?" frågade Tilda retfullt och jag avslutade kyssen och skrattade.
"Men vill du också ha en puss Tilda?" frågade Lucas minst lika retullt.
"Visst, men inte av dig. Men ska vi gå Bella?" frågade hon mig och jag nickade och gav Lucas en sista puss innan vi gick. Medans vi gick så visslade ett par killar till och vi tittade åt deras håll.
"Sexigt." sa dom och nickade menade åt Tildas linne som hade åkt ner lite och visade en del av bh. Hon himmlade med ögonen och rättade till den och låtsades som att inget hade hänt, det skulle jag aldrig ha kunnat utan hade gått och rodnat resten ut av dagen.

Skolan var nu slut och jag höll på med att tvinga ner en massa böcker i min väska, för såklart hade alla lärare gett oss massor av läxor och prov.
"Varför måste det finnas läxor?" stönade Sophie.
"För att vi inte ska få någon fritid alls." suckade Tilda.
"Men ska vi plugga ihop idag?" frågade Sopihe.
"Visst, vem ska vi vara hos?" frågade jag.
"Hos mig kan vi vara, mamma och pappa jobbar sent." sa Tilda och vi gick direkt hem till Tilda.

Jag avundades på Tilda, hon bodde i ett enormt hus! Hennes föräldrar var riktigt rika då hennes mamma och pappa drev ett känt hotell.
"Ska vi ta det vanliga?" frågade Tilda när vi stod i hennes kök. Med det vanliga menade hon jordgubbssmoothie och någon bulle.
"Såklart." sa jag och vi började genast att fixa det. Jag och Sophie gjorde smoothie och Tilda letade fram bullar, när det var klart gick vi upp med det och våra väskor där böckerna låg. När vi kom upp till Tildas underbara rum så satte vi oss ner på golvet och började prata och dricka våra smoothies och äta bullarna.
inthis4walls

"Men usch vad jag hatar Caitlin." suckade Tilda.
"Jag håller med dig, sån hora är hon." sa Sophie.
"Ja, men har ni hört att det sägs att hon har hållit på med typ hela fotbolls laget?" frågade jag och dom nickade.
"Ja, och det skulle inte förvåna mig om det var sant." sa Sophie.
"Ja och minns nu hur hon skröt när hon var tillsammmans med han den där Justin?" sa Tilda.
"Ja, och hon gör det ju fortfarande." sa jag och himlade med ögonen.
"Ja, det skulle nästan vara roligt om vi gjorde något med honom. Kan ni tänka er hennes min?" sa Tilda och vi alla brast ut i skratt.
"Ja men nu glömmer vi Caitlin. Men Tilda såg du hur Tobias i fotbolls laget kollade in dig idag?" frågade Sophie henne och jag försvann in i mina egna tankar där bara Lucas fanns. Jag kunde se honom framför mig, hans underbara gröna ögon och det gulliga leendet som alltid fick mig att bli alldeles varm inombords.
"Bella, hallå!" sa Sophie och jag rykte till och tittade frågade på dom.
"Ja?" frågade jag och dom skrattade.
"Nu försvann du in i dina egna tankar igen, drömmde du om Lucas?" frågade Tilda mig och jag knuffade till henne och hon skrattade bara.
"Jag tror nog att vi ska plugga nu." sa jag och kände hur mina kinder hettade till pågrund ut av det hon sa innan.


Vad tyx? :D

Här fick ni ett riktigt långt kapitel tycker jag, men vad tycker nì än så länge? Och nej, jag har inget emot Caitlin. Jag tycker hon är jätte söt och det skulle vara riktigt roligt att lära känna henne!
Men Tilda som ni kanske la märke till kommer spelas av Gabriella Wilde, men jag har inte kommit på vem som ska spela Sophie än.
Kom gärna med tips så kommer nästa kapitel upp i kväll! :)

Puss!

Comments
Written by: Mizz Z

JÄTTE BRA!!



Jag tycker Amanda Seyfried eller Melissa Horn ska spela Sopihe :)



Men, that's my opinion :)

2012-03-30 @ 17:13:27 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-30 @ 18:40:46 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: elin

super :)

2012-03-31 @ 00:45:35 - URL: http://ealr.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback