Chapter 35 - I don't want it to end
Filed under: Love is not easy

"Sophie?" jag vände mig om och såg att det var Chaz som hade ropat på mig.,
"Ja?" frågade jag och han tog ett nervöst andetag innan han svarade.
"Kan jag få prata med dig?" frågade han osäkert och jag nickade sakta. Vad var det som han skulle säga som fick honom så nervös? Han började gå en bit bort från dom andra och jag följde efter honom. Han stannade efter en bit och tittade nervöst på mig.


Meningen som Caitlin hade satt under frukosten ekade fortfarande i mina tankar när vi hade kommit fram till den vackra ön. 'Men vi får också gå och skaffa oss varsin snygg kille tjejer.' Ja, bara för att det inte blev något mellan henne och Adam betyder det inte att hon kan falla för någon annan kille. Och jag var inte säker på att jag skulle orka stå ut med det ytterligare en gång...
"Vad är det Chaz?" frågade Caitlin mig då jag stod en bit från dom andra medan tankarna flög runt i mitt huvud.
"Inget." mumlade jag. Lögn.
"Jag ser ju det, ljug inte för mig." sa hon och jag kände hur magen drog ihop sig då jag fick en bild i huvudet hur Sophie kysste en kille.
"Det är inget." upprepade jag och tittade försiktigt på Sophie som tittade sig runt omkring med ett litet leende på läpparna, så vacker... Men jag var tydligen inte så försiktig denna gången då Caitlin såg att jag tittade på henne.
"Vad tittar... Sophie?" sa hon frågades och såg först helt förvirrad innan något gick upp för henne. "Gillar du Sophie?" frågade hon mig och ett leende spreds på hennes läppar.
"Nej det..." började jag protestera men insåg sen att det inte var någon mening. "Ja det gör jag, nöjd?" frågade jag trött.
"Åh vad gulligt! Har du berättat för henne?" frågade hon mig och jag skakade på huvudet och suckade.
"Nej, jag vet redan att hon inte gillar mig på det sättet."
"Jag tycker ändå att du ska gå och berätta för henne, vem vet, du kanske bli förvånad!" sa hon och knuffade mig löst mot Sophie innan hon gick.
 
Skulle jag berätta hur jag kände för henne? Om jag berättade det för henne kanske det blev lättare att acceptera att hon aldrig skulle känna lika dant för mig. Jag bet mig löst i läppen och fattade sen besultet, låt det gå som det gå.
"Sophie?" ropade jag och hon vände sig om och mötte frågades min blick.
"Ja?" svarade hon och jag drog ett nervöst andetag innan jag svarade.
"Kan jag få prata med dig?" frågade jag osäkert och hon nickade. Jag började gå ytterligare en bit ifrån dom andra så att vi kunde få prata ifred och jag kunde höra hur Sophie följde efter mig. Efter en bit stannade jag och vände mig om så att jag kunde möta hennes blick.
"Vad är det Chaz?" frågade hon och jag kände hur hjärtat slog ett dubbel slag när hon uttalade mitt namn.
"Ehum... Jag vet inte hur jag ska säga det..." började jag nervöst och tittade ner på mina händer och såg hur dom darrande svagt. Jag drog ett djupt andetag och försökte berätta hur jag kände för henne men det gick bara inte.
 
"Chaz, Sophie, ska ni med och bada?" ropade Christian och vi båda tittade bort mot honom.
"Ja vi kommer snart." ropade Sophie innan hon vände blicken mot mig igen. "Vad är det Chaz?" upprepade hon och jag suckade.
"Jag säger det någon annan gång, det är ändå inget viktigt." ljög jag. Sophie tittade på mig som att hon inte alls trodde på det jag sa men nickade ändå kort innan vi började gå bort mot dom andra igen.
 
Vi bytte om till badkläder innan vi gick ut ti vattnet.
"Åh så skönt!" sa Sophie och Tilda log mot henne.
Jag tittade tyst på dom båda, visst Tilda var vacker, men Sophie var tusen gånger vackrare än henne. Tilda började skvätta vatten på henne och hon började skratta ett klingade skratt innan hon började skvätta vatten tillbaka.
"Vad tänker du på? Du har varit så tyst den senaste tiden." sa Justin som hade simmat till mig och vi båda stod nu upp då vi bottnade.
"Inget." svarade jag och log svagt mot honom.
"Du vet att du kan berätta allt för mig." sa han och jag nickade och log mot honom, denna gången ett äkta leende.
Vi satt nu runt en brasa och grillade korv och marshmallows. Jag hade haft så roligt idag och jag ville bara inte att dagen skulle ta slut. Jag tittade på Justin och hans ögon såg på något vis vackarare ut än vanligt, allt tack vare glöden från elden.
"Har du haft det roligt idag?" frågade han mig och jag nickade.
"Ja, jag vill inte att den ska ta slut." sa jag och lutade mitt huvud mot hans axel.
"Vad bra." sa han och pussade mig på huvudet. Jag tittade upp och våra läppar möttes i en kärleksfull kyss. Jag förstår inte hur jag kunde tro att jag var kär innan.

Vad tyx? :D
 
Detta kapitlet skrev jag (Fanny) helt själv. Hoppas att ni gillar det! Och kom sen gärna med ideér med vad ni vill ska hända i novellen! :)
Puss!
 

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-06-29 @ 01:09:52 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Written by: Mickan - / My Life In My Words

Har mailat dig angående design :)

2012-06-29 @ 22:07:00 - URL: http://miickzz.blogg.se



Written by: Anonym

Meeer!!

2012-07-01 @ 20:58:47 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback