Chapter 2 - Goodmorning
Filed under: Please don't stop the music

"Snälla underbara Bailey, kan vi inte se?" frågade han och tittade bedjande på mig.
"Okej då." sa jag och han log stort och pussade mig på kinden.
"Tack! Nästa gång ska du få välja, det lovar jag." sa han och jag log. "Det ska jag komma ihåg." sa jag och vände sedan blicken mot tvn där Justin höll på att uppträda. Jag kunde inte neka det, killen hade talang. Och snart skulle jag få se det med egna ögon.
 
Lyssna medans du läser :) Om du känner för det förstås. :)
 
Jag vaknade direkt av väckarklockans höga signal. Jag snoozade i 5 minuter innnan jag långsamt satte mig. Jag drog handen genom mitt ljusbruna självlockiga hår och klev upp ur sängen och gick fram till min radio och satte på musik. Jag kunde inte vara utan musik. Det var mitt liv. Jag lyssnade på det från att jag vaknade till att jag gick och la mig. I skolan gick jag med mina hörlurar i öronen hela dagen. Jag hörde att Glee spelades på radion. Mitt absoulta favoritprogram. Jag hade faktist varit erbjuden att vara med i Glee. Men jag tackade nej då, jag valde att gå till mitt hemliga liv då. Men jag ångrar det aldrig.
 
"Just a city boy
Born and raised in South Detroit
He took the midnight train goin' anywhere"

Sjöng jag med i låten och hade min hårborste som mikrofon när jag dansade runt på golvet i mitt rum. Jag måste sätt rolig ut med tanke på att när de inte sjöng utan bara doade så borstade jag håret och rörde höfterna i takt. Jag hade äntligen borstat klart håret och satte upp håret i två tofsar och dansade in i min stora garderob. Den var förr gömd. Ungefär som Hannah Montanas. Eller Miley Cyrus i Hannah Montana serien på Disney Channel. Det var för vänner till mig inte skulle misstänka något. Men hålhaken var att det blev inte riktigt som jag hade tänkt sig. Så nu förtiden hade jag skjutit undan garderoben som stod framför garderoben. Jag drog med fingrarna bland mina kläder och gungade med i huvudet i takt till musiken som var på högsa volym. Jag blundade och tog ett kliv framåt och valde ett klädesplagg det blev en rosa tröja och ett par vita jeans. Jag tog ut dem ur garderoben med en rosa bh och ett par trosor. Jag gick in på toaletten och klev in i dushen och sköljde av kroppen.Och klädde sedan på mig. Jag klev ut ur mitt badrum och gick fram till mitt enorma sminkbord och började sminka mig med diverse shönhetsprodukter. Det jag la mest engagemang på var ögon. Det var ju trots det killarna föll för. Haha. När jag var nöjd med ögonen och hyn tog jag lite läppglans och "smackade" med läpparna. Det fick duga för idag. Skulle trots allt sminka om mig till ikväll. Jag kan fortfarande inte förstå att jag skulle se självaste Justin Bieber live. Visst var ingen "Belieber" som de kallar sig. Rätt silly name. Dumt namn alltså. Låter så knäppt. Jag prövade säga det högt.
"Belieber" Okej, nej.Det var inget jag skulle kalla mig. Någonsin!

Stäng av musiken
 
Jag var på väg till köket. När jag hörde pappa hosta från arbetsrummet. Jag backade två tre steg och tittade in på hans kontor. Han satt och rörde om sin kaffekopp med en sked medans han kollade fundersamt på dataskärmen.
"Hur går det pappa?" Frågade jag och han tittade upp från skärmen och mötte min blick och jag gick mot skrivbordet.
"Jag sitter fast" Han suckade och tittade upp på mig. "Jag vet inte hur jag ska fortsätta. Tom hittar Ein död i badrummet. Det ser ut som hon har tagit en överdos med tabletter. Men sen, jag kommer inte mer."
"Jag får se pappa" Jag lutade mig fram och läste. "Vad sägs om. 'När han såg hennes kalla kropp ligga i det kala badrummet frös hans blod till is. Hans käresta. Den han skulle älska till döden skiljer dem åt. Vad hade hänt.Tom kunde inte annat än att klandra sig'" Pappa nickade och skrev ner allt.
"Det är därför du är min bästa kritiker Bailey!"  Det var inte första gången jag fick hjälpa pappa när han hade fastnat.
"Och det är darför du är min favoritförfattare, pappa" Jag kramade om pappa bakifrån och lämnade rummet för att låta han arbeta i fred.

"Godmorgon Bailey" Sa Gaston när jag kom insläntrande i köket.
"Godmorgon" Sa jag och satte mig vid bardisken.
"Duger pannakakor till frukost?" Frågade han och nickade på pannkakorna framför mig. Jag nickade och åt snabbt upp.
"Tack för maten Gaston!" Ropade jag på väg till mitt rum för att hämta skolväskan. Jag plockade ner mina läxor och stack ut till min bil. Jag hade en vit BMW. En vanlig bilmodell. Dock inte för High School elever. Men det var ju inte samma sak. Jag körde vant vägen hem till Will. Det enda var att det bara var 50 meter mellan våra hus. Men endå envisades han med att jag skulle hämta honom. Jag svängde in på hans familjs garageuppfat och tutade. Will kom ut springandes med väskan i handen och vinkade glatt. Jag var tvungen och erkänna för mig själv. Will såg bra ut. Hade han inte varit bög hade han nog kunnat få vilken tjej som helst i skolan. Hans mörka hår och hans vita tänder. Smal och vältränad. Det blev som en chock för skolan när han kom ut med att han var bög. Det var strax efter att vi blev vänner. Jag kanske mer eller mindre övertalade honom att verkligen visa vem han var. Och nu var han som en lyckligare människa.
"Hej" Will ler och hoppar in i bilen och jag nickar till svar, jag backar sedan ut från uppfarten och kör iväg mot skolan. Wills mun går stupalöst. Han pratar och pratar det tar aldrig slut.
"Haha, Will. Vill du lämna din Justin bubbla och kliva ur bilen och följa med ut ur bilen?" Han tittar upp från mobilen och stiger ur bilen. Och återigen återupptar han sitt snack om inte självaste Justin Bieber.
Det var en grå septembertorsdagsmorgon och jag och Will gick över skolgården. Från höger kom The Platinos. Bimbosarna. De tryckte ner alla som inte var "good enough" som de sa. De hade dock aldrig gått på mig eller Will. Men det kan bero på att Jasmine som är "ledaren" är kusin med Will.
Skoldagen segade sig framåt men till slut är den slut. Vi har exakt 3 timmar på oss innan konserten började. Jag och Will rusade ut ur klassrummet när lektionen slutade. Slängde in grejerna i mitt skåp och stack direkt mot bilen. Jag släppte av Will och åkte sen hem till mig. Vi bestämdes att mötas hos mig om en timma.


Haha. Då var denna del kvar. Hade velat få in konserten. Men den är så sjukt lång konserten. Jag är i alla fall nöjd och nästa kapitel får vi se vem som skriver.

NU SKA JAG DROPPA BOMBEN!
 
Ni vet min kompis "David" som gästbloggade en och en halv gång. Det är nu officielt att han...

SKA BÖRJA BLOGGA HÄR! Kul tycker jag iaf. Men Godnatt nu. För nu ska jag sova.

// Louise

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-07-24 @ 13:12:59 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Written by: Sara

Jättebra:D Kul att han ska börja skriva:)

2012-07-24 @ 19:04:28 -



Written by: snapbacks wholesale

I believe you have remarked some very interesting points , regards for the post.




Written by: Linn

Jätte bra!

Nu vill jag INTE låta som någon bitterfitta, det är sjukt kul att han ska börja skriva.. Men... David´s skriv sätt kan vara svårt att tyda och, det känns nästan som att det lätt blir rörigt när man är för många som skriver, Ta det INTE personligt på något sätt, jag säger bara vad jag tycker!

Svar: Jag tar det inte på fel sätt. Bara bra med kritik. Då vet jag vad jag kan förbättre. Tycker det är bra när ni rättar mig. :) Tack :) / "David"
Fanny Svensson

2012-07-25 @ 20:57:46 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback