Chapter 4 - Movie
Filed under: Please don't stop the music

Justin tog mikrofonen från munnen och höll ut mikrofonen mot publiken. Publiken sjöng med och Justin stog nu bakom mig och han satte mikrofonen i en mirkofonstativ och forsatte sjunga med mikrofonen som han hade framför munnen. Hans högerhand drog längs med min vänster kind. Han stog jämte min vänstra sida och tittade på mig och sjöng. Han överlämnade blommorna och gav mig en kram. Sen hoppade han tre hopp åt höger och triggade i gång publiken. En av hans dansare ledde ut mig backstage och jag kände hur jag skakade. Boyfriend tonades ut och Fall började spelas. Jag klev ut och ur backstage dörren och Will stog och hoppade jämfota av lycka. Jag log och vi gick tillbaka till våra platser och kollade klart på konserten. På vägen ut fick jag höra massor av kommentarer. Både hat och glädje.

"Visst var den bra? Hur var det att stå på scenen? Hur kändes det när han rörde dig? Hur var kramen?" Will öste en massa frågor över mig när vi var på väg hem. Jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara hur det var att stå på scenen. Att veta att det kunde ha varit jag som stod där.
"Det var konstigt att stå på där igen... Och när det gällar Justin så verkar han vara snäll..." sa jag och tvekade, jag visste inte hur jag skulle förklara mig på ett bättre sätt.
"Snäll? Han är mer än snäll! Han är underbar, snygg, söt..." sa Will med en drömmande blick.
"Jaja, kom nu vi är framme." skrattade jag och vi klev ut ur bilen och gick in i mitt hus.
 
"Så vad ska vi göra?" frågade jag när vi satt i mitt rum. Will såg sig omkring i mitt rum innan hans blick fastande på min tv.
"Kan vi inte titta på en film?" frågade han och jag nickade.
"Visst! Letar du fram en film så går jag och fixar dricka och allt?" frågade jag och han nickade som svar.
Jag gick ner till köket och letade fram läsk, godis och popcorn. Medan jag väntade på att popcornen skulle bli klara kom mamma in i köket.
"Så hur vart konserten?" frågade hon. Jag berättade om hur det var och mamma blev lite förvånad när jag berättade om att jag hade fått stå på scenen med Justin och allt. "Men hur var det? Att stå på scen igen inför en sån stor publik efter alla år?" frågade hon mig nyfiket.
"Det var konstigt... Det fick mig att fundera lite på hur jag kunde ha haft det nu." sa jag.
"Ångrar du ditt val?" frågade hon mig och jag tänkte efter lite innan jag svarade.
"Nej det gör jag inte. Att vara känd är inte riktigt min grej." sa jag och mamma nickade försående.
 
"Vilken tid det tog!" sa Will när jag kom upp till mitt rum igen.
"Du det tar faktiskt lite tid att fixa popcorn, sen pratade jag med mamma." sa jag och satte mig ner i sängen brevid honom.
"Du och dina ursäkter." skrattade han. "Men det är fortfarande okej att jag sovar här?" frågade han sen och jag nickade.
"Såklart det är, du vet att mina föräldrar älskar dig." sa jag och log. Det var verkligen tur att dom gjorde det, jag vet inte vad jag skulle ha gjort annars.
 
Jag öppnade långsamt ögonen och suckade irriterat då solen lös rätt in i dom. Jag satte mig upp och gäspade och blev riktigt förvånad då jag såg att jag hade samma kläder på mig som igår. Jag tittade på Will som också hade samma kläder på sig. Vi måste ha varit riktigt trötta, eller så var filmen riktigt dålig då vi hade lyckats somna under tiden vi såg den.
"Will, dags att vakna!" kvittrade jag och reste mig upp i sängen och började hoppa. Han muttrade något vilket jag inte riktigt hörde. "Vad sa du?" skrattade jag.
"Varför är du så jobbig?" sa han och satte sig upp och gnuggade sig trött i ögonen. "Varför har jag på mig samma kläder som igår?" frågade han mig sen förvånat.
"Jag vet inte, vi somnade väl." sa jag och ryckte på axlarna och gick sen till min gaderob för att leta fram kläder som jag kunde ha på mig.

Vad tyx? :'D
 
Detta inlägget skrev jag (Fanny) helt själv. Hoppas att ni gillar det! Och förlåt för att det inte blev några direkt bilder, men hittade inga som jag tyckte passade. Och kommentera och sprid gärna bloggen vidare. :D
 
Kram!

Comments
Written by: Ewweh

Braaa :D

2012-08-03 @ 00:29:21 - URL: http://justbiebzz.blogg.se



Written by: Becka

Bra :)

2012-08-04 @ 13:27:18 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback