Chapter 16 - Surprises.
Filed under: Love is not easy


Alarmet började pipa, jag stängde av det och satte mig upp i sängen. Till skillnad från alla andra skoldagar så längtade jag faktiskt efter att få tå till till skolan, för idag var det äntligen skolavslutning!
Jag reste mig upp och gick till badrummet där jag tog en snabb dusch, jag fönade håret och gick sen till mitt rum igen där jag tog på mig underkläder och en underbar vit klänning som Tilda och Sophie hade hjälpt mig att välja. När jag hade tagit det på mig gick jag till badrummet igen och sminkade mig och lockade håret. När jag var klar gick jag till helkroppsspeglen som fanns i mitt rum och rättade till en lock som hade fel och sen var jag nöjd.

Tumblr
Jag gick ner till köket där mamma hade gjort pannkakor med grädde och jordgubbar som honhade gjort till alla mina skolavslutningar.
"Hej gumman, vad vacker du är." sa hon och log varmt mot mig. Jag hälsade tillbaka och satte mig ner vid bordet, hon la upp en pannkaka på en tallrik som hon sedan gav till mig. Jag la på lite grädde och några jordgubbar och började äte och då kom pappa in till köket.
"Hej pappa, borde du inte vara på jobbet?" frågade jag honom glatt och han slog sig ner mitt emot mig efter att ha hämtat lite kaffe.
"Nej, jag måste ju se hur vacker du är innan du ska till din skolavslutning." sa han jag och jag log emot honom och fortsatte sen äta.

När jag hade ätit upp gick jag upp till badrummet igen och borstade tänderna innan jag gick ner till hallen där jag tog på mig mina nya vita klackarskor. Jag ropade hejdå innan jag gick ut och började gå emot skolan. När jag kom fram stod Tilda och Sophie utanför och väntade på mig, jag gav dom varsin kram och vi gick sen till skolans aula. Men bara för att jag hade förlåtit dom var allting långt ifrån som det brukade vara mellan oss, jag kände att jag inte riktigt kunde lita på dom vilket gjorde det lite stelt mellan oss.
"Vänta jag ska bara hälsa på Caitlin." sa jag och gick bort till Caitlin som stod och pratade med några av sina vänner. Hennes vänner gick direkt iväg när jag kom fram till dom men det var okej, Tilda och Sophie gick iväg när Caitlin kom. Riktigt barnsligt tyckte jag, men hoppades att det skulle gå över då Tilda och Sophie skulle föllja med till bahamas om 4 dagar.
"Vänta jag ska bara hälsa på Caitlin." sa jag och gick bort till Caitlin som stod och pratade med några av sina vänner. Hennes vänner gick direkt iväg när jag kom fram till dom men det var okej, Tilda och Sophie gick iväg när Caitlin kom. Riktigt barnsligt tyckte jag, men hoppades att det skulle gå över då Tilda och Sophie skulle föllja med till bahamas om 4 dagar.
"Hej!" sa jag och kramade om Caitlin.
"Hej, snart åker vi till bahams, kan du fatta att def bara är 4 dagar kvar?" kvittrade hon och besvarade kramen.
"Ja, jag längtar!" sa jag drömmande, jag kunde verkligen föreställa mig hur roligt vi skulle ha.
"Följer du med till Justin sen?" frågade hon mig.
"Visst, men får Tilda och Sophie följa med?" frågade jag och hon tittade bort mot Tilda och Sophie som stod och pratade.
"Okej." sa hon motvilligt.
"Tack, men vi syns sen då." sa jag leendes och kramade henne snabbt innan jag gick tillbaka till Tilda och Sophie och vi gick och satte oss i aulan. Rektorn höll sitt årliga tal och några elever sjöng, och sedan slutade vi.

"Äntligen!" tjöt Tilda när vi kom ut från skolan.
"Äntligen sommarlov, vi kommer att ha det så roligt i bahamas," sa Sophie leendes och jag nickade instämmande.

"Men vill ni följa med till Justin?" frågade jag och dom tvekade i några sekunder innan dom bestämmnde sig för att följa med. Vi gick till Caitlin som berättade att vi skulle möta Justin vid ett café där vi skulle köpa glass för att fira.
"Hej!" sa Justin och log stort mot oss när vi kom till cafét. Han kramade om mig och Caitlin och gjorde något handslag med Christian.
"Hej." sa han sen och log emot Tilda och Sophie som blygt hälsade tillbaka. Vi gick och köpte glassarna och gick sen till en park som låg i närheten och pratade och åt att dom goda glassarna.
När vi hade ätit upp våra glassar gick vi hem till Caitlin där Tilda, jag och Sophie fick låna en varsin bikini då vi skulle bada hemma hos Justin. När badkläderna var nerpackade gick vi hem till Justin.

Jag hade varit hemma hos Justin en gång förut, men huset var lika imponerande som första gången-
"Wow." viskade Sophie när vi kom in och hon och Tilda tittade sig runt med stora ögon i det lyxiga huset. Vi gick upp till Justins rum och fick oss en chock när vi kom in, för på hans rum satt två killar.
"Ryan, Chaz!" skrek Justin och kastade sig överlyckligt på dom. Jag kände igen namnen och kom på att Justin hade nämnt dom som sina två bästavänner. När Justin hade släppt dom gick Caitlin och Christian fram och hälsade glatt på dom, och man märkte direkt att dom också kända varandra sen innan.
"Chaz, Ryan detta är Isabelle, Tilda och Sophie." presenterade Justin oss för varandra och jag hälsade leendes på dom och märkte direkt att vi skulle komma bra överens med varandra. Vi alla gick sen och bytte om och gick sen ut till den stora poolen som fanns i Justins trädgård. Det dröjde inte länge innan ett vattenkrig bröt ut och när jag hade tröttnat gick jag upp och satte i en solstol och tittade roat på dom. Efter en stund kom Justin också upp och satte sig i solstolen som stod brevid mig.
"Vad tycker du om dom?" frågade han och jag förstod direkt att han menade Chaz och Ryan.
"Dom verkar vara riktigt roliga, jag tror att jag kommer tycka om dom." sa jag och Justin log nöjt.
"Vad bra, jag tror att dom kommer gilla dig med. Eller nej, jag vet att dom kommer gilla dig." sa han och jag log mot honom och vi tittade in i varandras ögon och jag blev som förtrollad.

Hans ögon var helt underbara. Men det dröjade inte länge innan förtrollning bröts då dom andra började skvätta vatten.
"Kom nu och sluta vara så tråkiga!" ropade Chaz och Justin och jag log mot varandra innan vi hoppade ner i poolen igen.


Vad tyx? :D

I nästa kapitel så kommer dom då att åka till bahamas! Vad tror ni/vill ni ska hända där? :)

Puss!


Comments
Written by: Tilda

Ojoj har ingen anning om vad som kan hända där men kanske lite drama? ^.^



Älskar din blogg! :D

Kram!

2012-04-20 @ 22:23:42 - URL: http://ttildakarlsson.blogg.se/



Written by: Becka

Bra :)

2012-04-21 @ 00:40:27 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Anonym

jag har börjat på ny JB novell kika gärna in och säg vad du tycker om den :)

2012-04-21 @ 02:17:12 - URL: http://mystoorie.blogg.se/



Written by: Mizz Z

Jätte bra :D

2012-04-22 @ 13:32:52 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Bellan

Jag tycker att den var jättebra meer idag jag har tråkigt är sjuk och har läst om alla dina noveller idag vill läsa mer

2012-04-22 @ 16:17:10 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback