Chapter 14 - Konsert.
Filed under: Love is not easy


Vi gick och beställde det vi skulle ha och gick sen för att sätta oss och då fick jag syn på Tilda och Sophiel Vad dum jag var, detta var 'vårat' café, såklart dom skulle vara här. Jag låtsades som att dom inte fanns och vi gick och satte oss vid ett bord.
"Är allt okej?" viskade Justin till mig.
"Ja." sa jag och log mot honom för att bevisa att jag talade sanning.
"Justin, skulle du ha en konseret på fredag?" frågade Caitlin.
"Ja, och just det, jag tänkte fråga er om ni ville följa med och titta?" frågade han och tittade leendes på oss.
"Ja, gud vad roligt! Det var hur länge sedan som hlest jag var på en av dina konserter." sa Caitlin glatt.
"Jättegärna." sa jag och Justin sken upp.
"Toppen!" sa Justin och vi började direkt prata om hur roligt det skulle bli och hur mycket vi längtade tills att det skulle bli fredag.

Det var äntligen fredag nu och jag hade följt med Caitlin och Christian hem för att byta om där.
"Titta denna måste du ha!" skrattade Caitlin och höll upp en lila tröja med Justin på.
"Bara om du också ta på dig en sån tröja." sa jag och hon letade fram en till fast i vit. Hon gav mig den lila och jag tog den på mig och ett par slitna shorts.
"Kan jag ha detta på mig?" frågade jag och hon granskade mig kritiskt.

"Ja, du ser hur snygg ut som helst. Och jag ör säker på att Justin kommer gilla tröjan." sa hon och flinade och drog sen på sig sin tröja och ett par shorts. Caitlin började sen platta mitt hår och jag tänkte tillbaka på hur fort allt hade gått. För en vecka sedan hatade jag henne men under denna veckan hade vi kommit varandra riktigt nära.
När Caitlin var klar med mitt hår plattande jag hennes och sen sminkade vi oss innan vi gick ner där Christian väntade.
"Äntligen." sa han och började sen skratta när han såg våra tröjor. "Snygga tröjor." sa han sen.
"Visst är dom snygga?" sa jag och flinade. Vi gick sen och tog på oss skorna och gick sen ut och satte oss i bilen, Caitlin och Christians mamma körde oss till arenan när konserten skulle vara. Vi klev ut och vissade något pass för en vakt som vi hade fått av Justin och gick sen in och letade upp Justin. Precis som Christian började Justin skratta när han såg våra tröjor.

"Snygga tröjor ni ha, vem är snyggingen där på?" sa han flinades.
"Kan vara du." sa Caitlin leendes. Justin pratade med oss en stund innan han blev tvungen att byta om, soundcheck hade han redan gjort. Vi satt en och pratade i soffan som stod där och en kvinna emot oss och Caitlin och Chritian reste sig leendes upp och hälsade på henne.
"Pattie, detta är Isabelle. Bella detta är Pattie, Justins mamma." presenterade Caitlin oss för varandra sedan.
"Hej Pattie." sa jag och hälsade artigt på henne.
"Hej, dig har jag inte sett förr, är du en av Justins nya vänner?" frågade hon och log väntligt mot mig.
"Ja." sa jag och vi pratade med henne en stund innan hon blev tvungene att gå.
"Visst är hon snäll?" frågade Christian och jag nickade instämmande.
"Ja, det var hon." sa jag och rättade till en hårslinga som hade fallit fram i mitt ansikte.


"Bella träffade precis din mamma." sa Christian till Justin när han kom tillbaka efter att ha bytt om.


"Gjorde du, vad tyckte du om henne?" frågade han och jag märkte att han var lite nervös. Om det berodde på att jag hade träffat hans mamma eller om det var för konserten visste jag inte.
"Hon var riktigt snäll." sa jag leendes och jag märkte att han blev lungnare.

Konserten skulle snart börja och vi alla i ställde oss i en ring och bad innan Justin skulle upp på scen. Caitlin, jag och Christian ställde oss så vi kunde se ut på scenen och jag blev riktigt chockad då jag såg hur många det var i publiken.

"Inte lite människor." sa jag och var riktigt imponerad. Vi lyssnade på hur alla fans skrek efter Justin och när han väl kom ut så blev skriken på något sett högre. Justin började sjunga och jag kan inte neka det, han var riktigt duktig och man såg verkligen hur han älskade det han gjorde.
"My friends say I'm a fool to think
that you're the one for me
I guess I'm just a sucker for love
'Cuz honestly the truth is that
you know I'm never leavin'
'Cuz you're my angel sent from above."
Sjöng Justin och man hörde hur pupliken sjöng med och jag njöt av stämningen som fanns under hela konserten.

När konserten var slut så kom Justin in backstage igen och slängde sig trött i soffan.
"Bra jobbat killen." sa Scooter som jag hade hunnit hälsa på under tiden Justin sjöng.
"Tack." sa Justin och log trött mot honom.
"Ja, du var jätte duktig!" sa jag och Justin log mot mig och flera andra kom och berömde honom också och Justin gick sen för att duscha och byta om. När han kom tillbaka sen så körde han och Pattie mig, Caitlin och Christian hem igen.
"Tack för att ni körde mig hem." sa jag leendes när dom stannade utanför mitt hus.
"Det är lungt, ses vi imorgon?" frågade Justin mig.
"Ja, hejdå." sa jag och alla svarade hejdå och jag klev sen smidigt ur bilen och stängde dörren efter mig innan jag gick in.

Vad tyx? :D

Igår var det besöksrekord, hur glad som helst är jag! :D
Men vad tror/vill ni ska hända nu? :)

Puss!

Comments
Written by: Anonym

Jippi första komentaren. Jättebra meer!!!

2012-04-16 @ 20:17:27 -



Written by: Becka

Bra :)

2012-04-16 @ 20:52:00 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback