You smile, I smile - del 3.
Filed under: You smile, I smile.



Bild 1. Mel's rum 2. Hagen 3. Destiny (den vita) & Starlight (den svarta) 4. När Destiny stegra med Mel på ryggen. (Tänk er utan sadlen.)




"Så detta är ditt rum." säger Sel och stannar framför en dörr och öppnar den.
"Hoppas att du gillar det." fortsätter hon.

"Oj..." säger och kliver in i ett underbart rum. Rummet var minst dubbelt så stort som mitt hemma i sverige!
"Gillar du det?" säger Sel och blinkar med ena ögat mot mig.
"Wow... Ja det gör jag!" säger jag.

"Vad bra!" säger Sel lättnat. "Jag ska lämna dig ifred så du kan kolla dig runt lite. Och sedan måste jag ringa Justin. Jag hoppas att du kommer trivas här Mel." fortsätter hon och kramar om mig en gång till, sedan går hon ut i rummet och stänger dörren efter sig.

Jag tittar mig runt i rummet igen och kan fortfarande inte fatta att detta rummet är mitt! Jag öppnar två dörrar går in i en walk in closet där det redan hänger en massa kläder.
"Wow... Detta är helt otroligt!" säger jag tyst för mig själv. Jag går ut igen och stänger dörrarna efter mig och sätter mig på den stora sängen. Jag börjar tänka på Alex igen, har han det lika bra som mig? Mår han bra? Tänker han på mig? Jag suckar tyst och går ner igen till Mandy och Rick.
"Så vad tycker du om rummet?" frågar Mandy mig och ler,

"Det är underbart!" säger jag och ler stort tillbaka.
"Vad bra att du gillar det." säger Rick nöjt.



"Men jag har en fråga... Alex sa till mig att mina hästar, Destiny och Starligt skulle komma hit. Så när kommer dom?" frågar jag.
"Förlåt att jag glömde säga det, men dom har redan kommit. Ska jag visa dig stallet och hagen? För du vill säkert träffa dom." säger Mandy och jag nickar ivrrigt som svar. Vi går ut och följer en stig och så kommer vi till två stora hagar, ett stall, en paddock och ett ridhus.
"Hoppas att du gillar det." säger Mandy och tittar på mig.

"Är dom i stallet?" frågar jag och hon nickar som svar. "Är det okej om jag rider Destiny och släpper ut Starlight i hagen?"

"Självklar! Du får göra vad du vill." säger Mandy och skrattar lite. "Är det okej om jag går?" fortsätter hon.
"Jadå." svarar jag och hon ler mot mig och vänder sig om och går upp mot huset igen. Jag forsätter mot stallet och möts av Starlight och Destiny som gnäggar mig välkommen.
"Hej, tjejen. Vill du ut i hagen?" säger jag och går in i Starlights box. Hon puffar lätt på mig och jag tar på henne sin grimma och sätter fast grimskaftet och leder ut henne ur stallet, och sedan in i hagen där jag tar av henne grimman och släpper henne. Hon gnäggar och börjar genast galoppera runt i hagen, rulla sig för att sedan lungna ner sig och börja äta gräs.

Jag ler lite för mig själv och går sedan in i stallet igen och in till Destiny och hälsar på henne och tar sedan fram tränset och tränsar henne.

"Så gumman det blir barbacka idag. Skönt va? Jag har tänkt att vi ska träna lite idag på några trix. Roligt va?" säger jag till Destiny som frustar till svar. Jag tränsar klart och leder sedan ut henne till paddocken och sitter upp och börja skritta runt.

Efter en halvtimme har jag både skrittat, travat och galopperat.

"Så nu ska vi leka lite hjärtat." säger jag glatt.

Jag gör så att Destiny börja stegra.

"MEL!! Håll i dig!" hör jag Sel helt plötsligt skrika. Allt händer så snabbt! Jag tappar konsetrationen, och Destiny blir rädd och börja skena runt. Jag känner hur jag tappar taget och allt bli svart...




Så vad tror ni händer i nästa del? ;)
Jag tror faktsikt att jag ska ta och skriva på del 4 nu.
Så den kommer nog komma upp idag.

Sen måste jag säga Tack till alla underba kommentarer jag har fått!
Älskar er!
Puss.

Comments
Written by: Emily

JÄTTEBRA!

2011-06-19 @ 18:02:46 - URL: http://mystoorie.blogg.se/



Written by: Anonym

super bra!

:) Merrra!!

2011-06-19 @ 18:19:17 -



Written by: Anonym

Meeerrrr

2011-06-19 @ 20:30:26 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback