Chapter 14 - Confused. Part 2.
Filed under: A vampire's story



Under kyssen så försökte jag känne dom känslorna som jag kände under Allisons och min kyss, men dom kom aldrig. Frustrerat avslutade jag kyssen och tittade på tjejen som log stort mot mig. Vad var det hon hette nu igen? Just det något på E... Just det, Emmy var det! Jag tittade mig runt och min blick stannade vid trappen där Allison stod och tittade kallt på Emmy och mig. När hon såg att jag tittde på mig himmlade hon med ögonen innan gick ut, jag tittade på Emmy igen som fortfarande log stort.
"Detta var nog den bästa kyssen jag har varit med om!" sa hon.
"Ehm, jag måste gå nu. Vi syns kanske någon dag." sa jag innan jag med snabba steg började gå ut. När jag kom ut tittade jag mig runt för att försöka få syn på Allison, men jag såg henne ingen stans. Hon kunde väl inte redan ha gått hem? Jag började sakta att gå runt i trädgården och såg henne sen sitta med Seth och någon annan tjej.
"Allison!" ropade jag, jag såg hur hon suckade och sa något till Seth innan hon reste sig upp och gick emot mig.
"Vad vill du?" frågade hon och tittade kallt på mig.
"Du det är inte som det såg ut..." började jag men hon himmlade bara med ögonen innan hon avbröt mig.
"Jag vet, kyssen var ett misstag så nu försökte du glömma det genom att kyssa den där tjejen. Det är lungt Justin, vi glömmer bara det och fortsätter vara vänner? Men jag måste gå, vi syns." sa hon och gav mig en snabb kram innan hon gick.
"Jag kysste henne bara för att se om känslorna jag kände när vi kysstes fanns i den kyssen..." sa jag tyst för mig själv.


Jag gick långsamt, fanns ingen andledningen till att skynda mig. För vad skulle jag göra när kom hem, titta på något som fanns på tvn? Glöm det, då gick jag hellre långsamt. Efter en stunds gående så hörde jag plötsligt någon som spelade på gitarr, nyfiket gick jag åt det hållet spelandet kom ifrån. Jag kom fram till en bänk där en riktigt snygg kille satt och spelade. Han hade inte sett mig då jag hade kommit bakom honom.
"Vad bra du spelar." sa jag tyst för att inte skrämma honom för mycket genom att prata högt. Men trots mitt försök att inte skrämma honom så hoppade han till ändå.
"Förlåt det var inte mening att skärmma dig." sa jag och satte mig ner brevid honom.
"Det är lungt, blev bara lite chockad över att någon kommer hit så här sent." sa han och log mot mig.

"Jag var precis på väg hem från en fest, varför sitter du själv här så sent och spelar för dig själv?" frågade jag och log.
"Kunde inte sova så kände bara för att gå ut och spela lite för mig själv. Trever heter jag förresten." sa han och sträckte fram handen.
"Allison." sa jag och skakade hans hand.


Så vad tyx? :D

Detta var då part 2 och chapter 14. Hoppas att ni gillar novellen än så länge. Och just det, glöm inte att svara på vad ni vill ha mera av i novellen, kärlek, spänning, drama eller något annat. :)
Och som jag skrev innan, glöm inte att sprida bloggen och jag går gärna med på länkbyte. Och sen undrar jag om ni vet någon som gör gratis bloggdesigner? :D

Puss!

Comments
Written by: Sonja

GRYM!!! :)

2011-12-28 @ 21:40:32 - URL: http://jssmn.blogg.se/



Written by: Linda

Grymt som vanligt, och jag har redan svarat vad jag vill ha mer av.

BTW vad synd att du har tappat läsare!

2011-12-28 @ 21:54:21 -



Written by: Johanna

grymt :)

2011-12-28 @ 22:39:09 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback