Chapter 3 - Skateboarding.
Filed under: A vampire's story

'Allison's perspketiv.'

 



Jag och Seth gick till våra skåp och lämnade in våra yterkläder och tog våra böcker, hela tiden var vi på vakt. Varulvar var mycket listiga, och vi visste inte hur många dom var eller hur gamla. Så därför var vi tvungna att vara på vakt hela tiden. Vi såg hur Chaz, Ryan och Melissa kom gående mot oss.
"Hej." sa dom och log mot oss när dom kom fram.

"Hej." svarade vi och log tillbaka.

"Men ska ni göra något efter skolan? Ni verkar ju rikitgt snälla och vi skulle gärna lära känna er bättre." frågade Melissa oss.

"Nej vi ska nog inte göra något." sa Seth och Melissa sken upp.

"Så roligt! Men då syns vi här så fort skolan slutar." sa hon och vi nickade. Dom blev sen tvungna att gå då lektionerna började. Matte... Suck.

 


Skolan var nu slut och Seth och jag skulle bara lämna in våra böcker och ta på oss våra yterkläder och så skulle vi möta Chaz, Ryan och Melissa utanför skolan.
"Du ringde till Anna va?" frågade jag Seth medans vi gick längs korridoren.

"Ja det gjorde jag, så nu slipper hon oroa sig." sa Seth. När vi kom ut så såg vi direkt dom andra så vi gick fram till dom.

"Hej." sa jag och log mot dom.

"Hej, men gör det något om våran kompis Justin är med? Han har varit borta ett tag och det var ganska länge sedan vi såg honom sist." frågade Ryan och tittade osäkert på oss.

"Nej det är lungt." sa Seth och dom log mot oss.

"Men vi kan gå hem till honom, han bor inte så långt här ifrån." sa Chaz.
"Okej." sa jag och vi började att gå till mot han den där Justin. När vi kom fram till huset så kände jag direkt igen mig.

"Vi bor där." sa jag och log lite och pekade på vårat hus.
"Ni är rika eller hur?" sa Melissa och tittade inponerat på vårat hus.

"Huset är okej." sa Seth och rykte på axlarna som att huset inte var något speciellt. Vi gick fram till dörren och knacka på och det dröjde inte länge innan en kille kom och öppnade dörren. Jag kände direkt igen honom. Ja, jag är en vampyr men såklart vet jag vem Justin Bieber är. Justin hälsade direkt glatt på Chaz, Ryan och Melissa innan han tittade intresserat på mig och Seth.

"Vilka är ni?" frågade han nyfiket.

"Jag heter Allison och detta är min bror Seth, vi flyttade nyss hit." sa jag och log mot honom och hälsade på honom.

"Dom bor där borta." sa Chaz och pekade på vårat hus. När vi hade hälsat klart så gick vi in och jag tittade direkt runt i huset. Det var ett riktigt fint hus, det kunde jag inte neka.


"Så vad ska vi göra?" frågade jag efter att Justin hade visat oss runt i huset.

"Jag vill åka skateboard!" sa Ryan.

"Ja kan vi inte göra det?" frågade Melissa och tittade frågade på Justin och Chaz.

"Visst." sa Justin och Chaz, efter det tittade dom osäkert på oss.

"Vi behöver inte göra det om ni inte vill." sa Justin.

"Vi åker skateboard, säkert mycket bättre än er." sa Seth och tittade kaxigt på dom och jag flinade bara.

"En utmaning?" frågade Ryan och tittade intresserat på oss.

"Ja, och vi kommer klå er!" sa jag och log självsäkert. Och så blev det, vi alla gick hem och hämtade våra skateboard och sen gick vi till parken. Alla andra började att åka men jag stod först bara och tittade på, och dom var faktiskt riktigt bra.

 

 Skate Love. by ~Avek on deviantART

"Så shawty har du gett upp?" viskade någon i mitt öra, jag vände mig om och log retfullt.

"Nej jag skulle bara titta på konkurentera, men jag ser inga." sa jag.

"Du säger att du duktig, men du har ju inte ens åkt något." sa Justin och höjde på ena ögonbrynet.

"Se och lär Bieber." sa jag och började åka.

"Wow, du är faktiskt riktigt duktig." sa Justin imponerat efter att jag hade åkt en stund.

"Ja, vad har ni lärt er att åka så bra?" frågade Chaz Seth och mig.

"Ja du vet Chaz det heter naturbegåvning, tyvärr så har ni inte det men ni kan ju alltid lära er att åka." sa jag och log.

"Inte lite kaxig är du." sa Melissa och skrattade.

"Nej med man ska ju inte ljuga." sa jag och rykte på axlarna men började sen själv att skratta.



Efter att vi hade åkte en bra stund och klockan hade blivit mycket gick vi hem, när vi kom hem väntade Anna på oss.

"Inga tänkten på varulvar?" frågade hon oss och vi skakade på huvudet.

"Nej inte ett ända tecken, dom måste vara riktigt smarta." sa Seth och Anna suckade missnöjt.

"Jag har inte heller sett något misstänksamt, men jag hålller fortfarande fast vid att vi ska stanna. Några små varulvar får inte locka bort oss." sa hon och vi nickade.

"Jag håller med, vi kommer ta dom när tiden är inne." sa jag och tittade bestämt på dom.
Teen Celebrities


Så vad tyx? :D


Men vad vill ni ska hända i novellen? Jag skulle super gärna vilja veta det, för då blir den säkert bättre. :)

Puss!

Comments
Written by: Maya

Jag tycker att Allison och Seth får reda åp att Justin och dom är varulvar, men säger inget till Anna för dom vill inte förlora dom!

Och Justin å dom vet inte att dom vet vad dom är och domv et inte heller att dom är vampyrer, sen kommer Justin bli kär i Allison och Allison vet att det är farligt så hon rycker undan sen börjar hon få känslor för honom och Anna börjar fatta att dom är varulvar och dom inte kan vara tillsammans men Justin och Allison skiter i det och träffas i smyg? :D

Vet inte men så tycker jag;P <3

2011-12-10 @ 22:59:46 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Written by: elena

super bra

2011-12-10 @ 23:39:04 -



Written by: absolutalina

följ varandra via bloglovin? :)

2011-12-11 @ 09:53:56 - URL: http://absolutalina.webblogg.se/



Written by: Johanna

GRYMT UNDERBART BRA

2011-12-11 @ 19:23:40 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback