Chapter 25 - You can't be in love with her.
Filed under: A vampire's story

Jag tittade på Justin som låg och sov och kunde inte låta bli att le, så söt var han när han sov! Under tiden som jag tittade på honom så hörde jag plötsligt steg som kom mot dörren så jag rättade till täcket och låtsades att jag låg och sov. Dörren öppnades och någon tittade in,Justin rörde då på sig lite och la armen om mig.
"Titta så söta dom är!" hörde jag Pattie säga.
"Ja det är dom verkligen." sa Jeremy. Dom tittade på oss en liten stund till innan dom försiktigt stängde dörren, jag öppnade direkt ögonen och krånglade mig försiktigt ur Justin grepp utan att väcka honom. Jag kunde inte ligga för nära honom då törsten brände i strupen, jag borde ha druckigt tidigare, det var nog flera dagar sedan jag drack sist. Jag tittade på klockan som visade 8, han kunde få sova en liten stund till. Men jag reste mig upp och letade fram mina kläder som låg på golvet och drog av mig Justin's tröja som jag låtsades sova i. När jag var påklädd så gick jag fram till speglen som stod i Justins rum och rättade till håret som hade blivit lite rufsigt. När det var klart så satte jag mig i sängen igen och väntade på att Justin skulle vakna, runt halv 10 så vaknade han äntligen.

"Godmorgon." sa han hest och jag log mot honom.
"Godmorgon." sa jag och han satte sig långsamt upp, fortfarande med blicken på mig.
"Din mamma och pappa tittade in här tidigare idag, dom sa att vi såg söta ut." sa jag och skrattade tyst."Du är söt." sa han och lutade sig fram och kysste mig. Jag besvarade kyssen och hörde hur steg kom emot dörren men orkade inte bry mig om det, dörren öppnades och jag hörde hur någon drog efter anden. Jag avslutade kyssen och både Justin och jag tittade mot dörren och där stod Ryan och Chaz.
"Ehm, jag går ner och ser om dom behöver hjälp där nere." sa jag och reste mig upp och gick förbi Chaz och Ryan och ner för trappen.

"Godmorgon Allison." sa Pattie och log mot mig när jag kom ner.
"Godmorgon." sa jag glatt.
"Träffade du Chaz och Ryan?" frågade Jeremy mig.
"Ja det gjorde jag, så jag beslutade att killarna skulle få vara ifred en stund." sa jag och då kom Jazmyn springade emot mig, hon hade inte sett mig tidigare då hon tittade på något barnprogram på tvn.
"Allison!" kvittrade hon och kramade om mig.
"Hej Jazmyn." sa jag och kramade om mig tillbaka. Jag frågade sen om dom behövde hjälp med någonting vilket dom inte behövde så jag gick upp igen för att se vad killarna höll på med. När jag stod en bit från dörren hörde jag hur dom pratade så jag lyssnade nogranare för att kunna höra.

"Justin har du blivit galen, hon är ju en vampyr!" sa Ryan upprört.
"Ja jag håller med Ryan, Justin du kan inte vara kär i henne." sa Chaz och jag väntade spänt på att höra vad Justin sa.
"Men killar, ni gillade ju henne i början. Men så fort ni fick reda på att hon var en vampyr så hatar ni henne? Hon är fortfarande samma tjej." sa Justin.
"Om man ens kan kalla henne för tjej, hon är död Justin." sa Chaz.
"Kom Chaz, vi försköte varna honom." sa Ryan och jag hörde hur dom reste sig upp så jag låtsades att jag precis kom upp för trappen.
"Hej..." sa jag till dom när dom öppnade dörren men dom bara blängde på mig. Jag suckade och gick fram till Justin som satt på sängen och jag såg att han var besviken.
"Dom hatar mig fortfarande." sa jag.
"Jag fattar inte hur dom kan göra det." sa han och drog mig intill sig.
"Du borde också hata mig." sa jag tyst och han tittade på mig som om jag hade blivit galen.
"Omöjligt." sa han sen och kysste mig på pannan.
"Det är inte omöjligt, Chaz, Ryan, Melissa och massa andra hatar mig." sa jag och Justin tittade förvånat på mig.
"Melissa, varför hatar hon dig?" frågade han och jag kom på att jag inte hade berättat om vad som hände under träningen.
"Berättar någon annan gång, nu borde du gå ner och äta." sa jag och reste mig upp. Justin suckade men reste sig också upp och letade fram kläder som han tog på sig.

"Kommer du?" frågade han sen och jag nickade och vi gick ner. Han hälsade på alla när han kom ner innan han tog av pannkakorna och jordgubbarna som stod framme, alla andra hade redan ätit.
Dashing Dish, Healthy Alternatives to the Food you Crave - Part 2
"Justin, gästerna först." sa Pattie och tittade strängt på Justin.
"Nej tack, är inte hungrig." ljög jag, strupen brände plågsamt och det blev bara värre när jag kände lukten alla i huset.
"Okej..." sa hon förvånat då hon inte hade sett mig äta något under gårdagen heller. När Justin hade ätit upp så gick vi upp till hans rum igen.
"Så vad vill du hitta på?" frågade han mig och satte sig ner i hans säng men jag stod forfarande upp och tittade på honom.
"Fast du kanske har andra planer...?" frågade han mig osäkert.
"Du och jag kan inte göra något förens jag har ätit." sa jag..
"Åh... Okej, och jag kan inte följa med eller hur?" frågade han och jag skakade snabbt på huvudet.
"Aldrig." sa jag snabbt.
"Okej, men kommer du tillbaka sen?" frågade han mig.
"Om du vill så." sa jag och han log mot mig.
"Självklart så vill jag det." sa han och reste sig upp och gav mig en lätt kyss innan jag blev tvungen att gå.


Vad tyx? :D

Vet inte om det kommer upp något till kapitel idag då jag snart ska iväg. Men om jag hinner så lovar jag att det kommer.
Sen tack för alla underbara kommentarer jag får, ni vet inte hur mycket det betyder för mig att ni gillar det jag skriver! Jag tycker själv inte att jag skriver bra, för det finns ju många som skriver så mycket bättre än mig!
Älskar er.

Puss!


Comments
Written by: Anonym

jätte bra, fast finns det typ inte en vampylegend(kung) som försöker straffa de så att deras kärlek sätts i spel det skulle vara spännande:)

2012-01-06 @ 18:13:01 -



Written by: Emelie <33

Kapitlet var grymt bra

BTW Hur kan du tycka att du INTE skriver bra!!?? Du måste ha A+ i senska ju :) minst

2012-01-06 @ 18:30:32 -



Written by: Maya Lindberg

Ville bara säga att du har en väldigt lik design som http://alwayskidrauhl.blogg.se/ :P

2012-01-06 @ 19:13:25 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Written by: Emma

Jag hittade din blogg idag och har läst nu alla kapitel, denna Novell är nu en av mina favoriter för den är så ovanlig och unik :) bra jobbat :D

2012-01-06 @ 23:10:18 -



Written by: Anonym

jättebra:)

2012-01-06 @ 23:59:44 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback