Chapter 22 - Sometimes I wish I could be more like him.
Filed under: A vampire's story

Jag gick till mitt skåp och lämnade historia boken i skåpet, det måste ha varit den längsta lektionen jag hade varit med om. Jag behövde inte hämta någon ny bok då vi hade lunch nu, jag stängde igen skåpet och väntade på att Seth skulle komma, han slutade bara någon minut senare än mig. Medans jag stod där kom två helt okänd tjej fram till mig, den ena tjejen hade nästan svart hår och den andra var brunett. Ja la direkt märke till armbanden dom hade på armarna där det stod Bieber, detta skulle bli intressant.
hey angel in the snow
"Hej är det du som har umgåtts med Justin Bieber den senaste tiden?" frågade brunetten.
"Hej, ja... Hur så?" frågade jag.
"Du vi ska vana dig redan nu, bli inte tillsammans med honom. Han är våran, alla beliebers." sa hon som nästan hade svart hår.
"Ni kan lugna ner er, jag gillar inte Justin på det sättat." sa jag och dom log mot mig.
"Vad bra, hejdå." sa dom och gick pratades iväg. Efter att dom hade gått så dröjde det inte länge innan Seth kom, han log mot mig och öppnade sitt skåp och la in böckerna.

"Så hur var lektionen?" frågade jag honom medans vi gick mot matsalen.
"Som vanlig, hur var din?" frågade han och höll upp matsalsdörren åt mig.
"Nog den segaste lektionen jag har varit med om." sa jag och suckade men Seth skrattade bara.
"Det säger du nog om alla dina lektioner." sa han och jag blängde på honom.
"Men denna var nog det, tiden har aldrig förr gått så sakta." sa jag och han bara flinade mot mig. Vi tog våran mat och satte oss sedan ner vid ett tomt bord och började tyst att prata om seriösare saker.
"All, jag vet att du älskar att bo här men fäst dig inte för mycket vid människorna." viskade han.
"Jag vet..." mumlade jag.
"Jag ser redan att du har fäst dig vid Melissa och dom andra, sen har du nu börjat att umgås med han den där Trever." sa han och jag blängde på honom.
"Seth jag är ingen bebis, jag vet reglerna. Så fort någon av oss fäster oss för mycket så flyttar vi. Jag vet." sa jag och han nickade.
"Du är min syster All, jag vill bara inte se dig ledsen." sa han och tittade oroligt på mig. Ibland önskade jag faktiskt att jag var som Seth, han hade det mycket enklare än mig att stänga av känslor. Vi bytte samtalsämne då jag inte orkade prata om det längre, vi pratade en stund till innan vi blev tvungna att gå till skåpen och hämta våra böcker och gå till nästa lektion.

Resten av dagen segade sig fram men till slut slutade vi äntligen och då var det dags för träning, Trever stod redan och väntade på mig när jag kom fram till mitt skåp.
"Så du bestämde dig för att titta?" frågade jag och flinade mot honom samtidigt som jag öppnade skåpet.
"Ja, vem skulle inte vilja?" frågade han och skrattade. Vi pratade lite under tiden som vi gick till omklädningsrummet.
"Vi syns efter träningen då." sa jag.
"Ja, gör ditt bästa nu." sa han och skrattade. Jag flinade mot honom innan jag öppnade dörren och gick in i omklädningsrummet där Melissa väntade på mig.
"Vem pratade du med?" frågade hon och jag ställde ner min väska och började att byta om.
"Trever, han kommer att kolla på träningen idag." sa jag.
"Då måste vi göra vårat bästa då, är du klar?" frågade hon och jag nickade och rättade till kläderna innan vi gick ut till resten ut av laget.


Första delen av träningen gick bra, men sen vänade allt. Vi skulle prova en ställning och då rammlade Emilia och skakade sig, jag kände blodlukten innan någon annan hann märka det. Jag kände hur odjuret inom mig vaknade till och hur törsten brände i strupen och huggtänderna var redo. Jag blundade och tog ett djupt andetag innan jag öppnade ögonen igen och såg hur alla var framme vid Emilia och hjälpte henne.
"Hur gick det Emilia?" frågade jag och gick fram till henne och satte mig ner brevid. Det ända jag nu kunde göra var att låtsas att allt var som vanligt och försöka behålla kontrollen.
"Det gick okej, knät blöder lite bara." sa hon och log svagt, Melissa kom springade emot oss då hon hade sprungit iväg för att hämta plåster.
"Jag kan sätta på det." sa jag och tog plåstret som Melissa gav mig och jag satte på det på Emilias knä. Det var först när plåstret var på som jag märkte att jag hade råkat få lite blod på händerna.
"Jag måste bara gå och skölja av mig." mumlade jag och gick med snabba steg mot omklädningrummet. När jag kom fram så gick jag till toaletten och stirrade in i speglen och tog ett djupt andetag.
"Du klarar det Allison, skölj bara av händerna och gå sen ut till laget." viskade jag och skulle just sätta på kranen när odjuret inom mig protesterade, för det skulle väll inte skada att bara smaka på blodet? Ingen skulle märka. Jag förde upp handen och andades in lukten och sträckte sakta ut tungan smakade. Smaken exploderade i munnen och jag började att slicka i mig resten.
"Allison?" hörde jag Melissa säga och hon öppnade dörren. Jag stelnade till och kände paniken inom mig, hur skulle jag kunna förklara detta och varför var jag så dum att jag kunde glömma att låsa dörren?


Så vad tyx? :D

Jag tror att det kommer komma upp ett kapitel senare ikväll, vi kan väl säga såhär, om jag får många kommentarer kommer det kapitlet att bli extra långt.
Säg gärna vad ni vill ska hända. :)

Puss!


Comments
Written by: Anonym

Jättebra!!:)

2012-01-04 @ 14:18:04 -



Written by: linda

GUUD!

VAD SPÄNNANDE!

2012-01-04 @ 15:02:01 -



Written by: Maya Lindberg

Awesooom :D

2012-01-04 @ 15:02:28 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Written by: Anonym

Sv: Hejsan! Jag gör gratis :)

2012-01-04 @ 17:43:08 - URL: http://taylorfever.nu/



Written by: Anonym

NÄSTA KAPITEL NUUUU!!!!!:)

2012-01-04 @ 20:14:58 -



Written by: Taylor Fever

Mejlade dig nu :)

2012-01-04 @ 21:24:53 - URL: http://taylorfever.nu/



Written by: Olivia

Hej!

Jag ska försöka mig på att driva en bieber novell, dock kan jag inte göra eller design och sånt. Jag tycker att din är SKITsnygg, och om du skulle vilja hjälpa mig skulle det vara jätte snällt. Du kanske annars vet någon som vill hjälpa! KRAM

2012-01-04 @ 21:52:33 - URL: http://anotherbiebernovel.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback