Chapter 20 - I have questions.
Filed under: A vampire's story

Jag stannade till och han stannade också och tittade oroligt på mig då jag inte sa något. Men vad skulle jag säga, vad väntade han sig att jag skulle säga?
"Allison snälla säg något!" sa han och tittade både oroligt och plågat på mig.
"Justin vad vill du att jag ska säga?" frågade jag tyst.
"Vad du känner!" utbrast han.
"Vad jag känner? Ja, vad ska jag känner när jag precis har fått reda på detta? Justin vi kan aldrig bli tillsammans och det vet du!" sa jag och han tog tag i mina händer och kramade om dom.
"Det kan vi visst, om vi vill så kan vi." sa han och tittade hoppfullt på mig. Jag kände hur alla möjliga känslor for igen om mig, och trots att jag inte ville det så hade jag börjat att falla för honom också. Så därför var jag tvungen att göra det som var bäst för oss båda, ljuga.
"Justin bara för vi kysstes betyder inte det något, vänner kan kyssa varandra." sa jag och Justin tittade på mig precis som jag hade slagit till honom.
"Så du kännde ingenting, ingenting alls?" sa han hest och jag nickade.
"Säg det till mig, säg att du inte känner någonting för mig och titta mig i ögonen." sa han och tittade mig intensivt i ögonen. Jag drog ett djupt andetag och tittade honom i ögonen.
"Justin jag känner ingenting för dig mer än en vän." sa jag och jag såg hur hans ögon fylldes av tårar.
"Bra att veta." viskade han och gick bort till Ryan, Chaz och Melissa som hade stannat en bit bort och pratat då dom hade märket att vi hade stannat. Jag följde honom med blicken innan jag sprang hem. När jag kom hem så rann tårarna längs mina kinder och jag rusade upp på mitt rum, förbi Seth och Anna som tittade frågandes på mig. Jag la mig ner i sängen och torkade bort tårarna och suckade, varför var allt tvunget att bli så jobbigt? Hur skulle jag kunna se på Justin och stå upp för min lögn? Jag visste att jag var tvungen att klara det på något sett för som sagt var det bäst för alla.

"Hur tror ni det är med Justin?" frågade jag Chaz samtidigt som vi satte oss ner i soffan hemma hos Ryan.
"Ingen aning, såg ni hur han såg ut efter att han hade pratat med Allison? Inte bra." sa han och vi nickade.
"Kan du ge henne sin väska imorogon som hon har här, jag vill helst inte prata med henne." sa Ryan och jag tittade irriterat på honom.
"Vad är det med er och Allison? Dom första dagarna gillade ni henne men sen blev jag sjuk och efter det hatar ni henne. Jag vill veta vad som händer!" nästan skrek jag.
"Lugna ner dig Melissa." sa Chaz och jag blängde på honom.
"Jag lungnar ner mig så fort jag har fått reda varför ni hatar henne." sa jag och Ryan suckade.
"Det är komplicerat och vi får tyvärr inte berätta." sa Ryan.
"Synd, jag trodde att vi var bästavänner, men jag hade visst fel för bästavänner berättar allt. Jag går nu och jag tar med Allisons väska så ni slipper prata med henne." sa jag och lämnade rummet och gick till hallen där jag tog på mig ytterkläderna.

"Melissa vänta, sluta bete dig som ett barn." sa Ryan då dom kom till hallen.
"Förlåt om jag beter mig som ett barn, men jag går nu så slipper ni mig." sa jag och tog min och Allisons väska och gick.

Jag orkade inte gå hem så jag började gå mot Allisons hus då hon kanske behövde sin väska. När jag kom fram gick jag fram till dörren och knackade på, dörren öppnades och där stod Seth, jag log mot honom och kände mig plötsligt lite blyg. Men vem skulle inte göra det? Han och Allison såg ju perfekta ut!
"Hej Melissa." sa han och log tillbaka mot mig.
"Hej är Allison hemma?" frågade jag.
"Ehm ja, det är hon. Men jag vet inte om hon är särskilt sugen på att prata med någon." sa han och log besvärat.
"Åh... Okej men det är ganska viktigt." sa jag då jag tänkte att jag kunde passa på att fråga henne varför Ryan, Chaz och hon hatade varadra och vad hon och Justin prata om.
"Okej, men vänta här så kan jag gå upp och fråga henne." sa han och släppte in mig så att jag kunde vänta i hallen medans han gick upp och pratade med Allison. Det dröjde inte alls länge innan dom båda kom ner och jag log mot Allison som log svagt tillbaka.
"Hej Melissa." sa hon.
"Hej Allison, jag behöver prata lite med dig." sa jag och hon nickade.
"Visst ska vi gå till ett fik och göra det så vi kan prata ostört?" frågade hon och jag nickade. Jag gav henne sin träningsväska som hon tog emot och la undan och sen tog hon på sig sina ytterkläder och vi började att gå mot ett fik.
"Jag har lite frågor till dig." sa jag när vi hade beställt och satt oss ner vid ett bord, och Allison såg genast besvärad ut.
"Okej vilka frågor då?" frågade hon
"Varför verkar du, Ryan och Chaz hata varandra? Och vad pratade du och Justin om?" frågade jag och Allison suckade.


Vad tyx? :D

Så hur tror ni att det kommer att bli mellan Justin och Allison nu? Och hur kommer det att gå mellan Ryan, Chaz och Allison? Och hur kommerdet att gå nu när Melissa vill ha svar på sina frågor?
Ge mig gärna tips på vad som ni vill ska hända. :)

Puss!


Comments
Written by: linda

Grymt!

det skulle vara kul ifall, typ allison berättar sanningen och Melissa typ blir skrämd?

lite dåligt...

2012-01-03 @ 21:26:19 -



Written by: Anonym

jättebra!! Fast är Justin känd?

2012-01-03 @ 21:56:39 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback