Chapter 31 - The stars.
Filed under: A vampire's story

Jag var alldeles varm i hela kroppen när jag började att gå tillbaka till Evelina och Seth. Justin hade ringt mig för att berätta hur mycket han saknade mig sen så hade vi bestämt att vi skulle på dejt imorgon kväll. När jag kom tillbaka till dom så stod dom välidgt nära varandra så jag tittade misstänksamt på dom.
"Har jag missat något här?" frågade jag och höjde på ena ögonbrynet.
"Nej det har du inte." sa Evelina lite för snabbt.
"Vem pratade du med?" frågade Seth för att byta samtalsämne.
"En gammal klasskompis, ni kan säga det till mig när ni är redo, vi låtsas att jag inte vet något." sa jag och skrattade till och började att gå.
"Hur visste du?" frågade Evelina mig förvånat.
"Så dum är du...! Du är min bästavän och Seth är min bror, tror du att jag verkligen kan undgå och att se det då?" frågade jag och skrattade.
"Okej det har du rätt i, men vad ska vi hitta på imorgon?" frågade hon mig.
"Jag är upptagen på kvällen, men på dagen kan vi göra något." sa jag och hon nickade.

Några timmar senare så hjälpte jag Evelina att göra sig igordning, då jag hade sagt till dom att jag var upptagen under kvällen så bestämmde dom sig för gå på dejt.
"Allison jag vet inte vad jag ska ha på mig!" sa Evelina upprört och började att rota runt bland alla kläder hon hade med sig.
"Men ta denna då." sa jag och höll upp en snygg svart klänning, Evelina granskade den nogrannt innan hon tog den.
"Okej, den blir bra." sa hon och bytte om. När hon var ombytt så sminkade jag henne och plattade hennes hår, sist så satte jag på henne ett halsband.

"Varför måste du alltid bli så snygg Evelina?" frågade jag och tittade på henne när hon stod och tittade sig själv i speglen.
"Du är snygg Allison, tack så mycket." sa hon och gav mig en hård kram och en puss på kinden innan hon blev tvungen att gå.
"Du får berätta allt sen!" sa jag till henne innan hon gick. När hon hade gått blev jag tvungen att skynda mig så att jag inte kom försent till Justin, jag letade fram en en blå kojl som jag hade köpt för några dagar sedan, jag tog på mig den och ett grått linne, och sen tog jag ett brunt bälte på mig.
♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥
Jag sminkade mig sen och plattade håret, när det gick jag till speglen och tittade så att allt såg okej ut innan jag sprang ner och tog på mig ett par skor.

När jag kom ut så stod Justin en bit från mitt hus och väntade på mig, han kunde inte komma ända fram då jag var rädd att Seth, Anna eller Evelina skulle se honom.
"Hej, vad snygg du är, fast det är du alltid." sa han och kramade om mig.
"Du ser inte så illa ut själv Bieber." sa jag och log, han gav mig en lätt kyss innan vi satte oss i bilen och åkte. Justin hade vägrat att säga vad vi skulle så jag hade ingen aning, det kunde vara vad som helst! Vi stannade och jag log stort när jag såg vad vi hade stannnat, vid en nöjespark!
"Gillar du det?" frågade han och jag nickade.
"Självklart!" sa jag och han log mot mig och vi gick mot inträddet. Justin betalade för båda, trots mina protester.

Efter två timmar av skoj så bestämmde vi oss för att åka, inte hem utan Justin ville visa mig en sak.
"Vad ska vi?" frågade nyfiket, jag ville veta...!
"Du ska få se." sa jag och log hemighetsfullet, jag tittade mig omkring och såg att vi började lämna stan bakom oss. Efter ytterligare en stund så stannade han bilen och glev ut, han tog min hand och vi gick upp för en kulle som fanns här. När man stod uppe på den så såg man ut över hela stan, det var verkligen vackert.
"Hur visste du att den fanns här?" frågade jag och tittade på Justin som mötte min blick.
"En gammal kompis till mig visade mig platsen." sa han och jag log mot honom innan jag kysste honom. Efter att vi avslutade kyssen så la vi oss ner och tittade upp mot stjärnorna och jag kände hur lycklig jag var, att vara med Justin gjorde mig så lycklig.
Efter en stund gick vi motvilligt tillbaka till bilen, vi båda ville hellrer stanna kvar men vi visst båda att vi var tvungna att gå hem. Justin körde mig hem och jag kysste honom hejdå innan jag klev ut ur bilen och gick in.
"Allison, kom hit!" väste Anna när jag kom innan för dörren, jag tog av mig skorna och gick förvånat in till vardasrummet där hon stod.
"Vad är det?" frågade jag och hon tittade argt på mig.
"Jag trodde att vi kom överrens om detta!" väste hon hon innan hon visade mig datorn där det fanns bilder på mig och Justin från våran dejt.


Vad tyx? :D

Men vad tror ni händer nu? Ge mig gärna tips på vad ni vill ska hända, och glöm inte att kommentera. För ni vet att jag älskar när jag ser att jag har fått nya kommentarer. :)

Puss!


Comments
Written by: Anonym

Jättebra fast det borde hända mer

2012-01-16 @ 16:04:09 -



Written by: Fella

vill du/ni göra länkbyte i menyn? :)

2012-01-16 @ 16:55:48 - URL: http://bieb.blogg.se/



Written by: Fella

jag lägger till dig nu!

2012-01-16 @ 18:40:10 - URL: http://bieb.blogg.se/






Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback