Chapter 40 - I miss you.
Filed under: A vampire's story

Jag gick längs skolans korridor och kände blickarna på mig, dom flestas var fortfarande förvånade och några arga, säkert beliebers.
 "Strunta i dom." viskade Seth i mitt öra och jag log svagt mot honom.
"Ja, för det är väl det vi har gjort i hela vårat liv, strunta i folk?" frågade jag honom och gick sen till mitt skåp och låste upp det och hämtade penna, suddigum och engelska böckerna.
"Allison..." hörde jag Chaz tveksamt säga bakom mig så jag vände mig chockat om, sen när började dom prata med mig?
"Ja Chaz?" frågade jag honon vaksamt.
"Vad hände mellan dig och Justin igentligen? Han vägra säga till mig vad som hände." sa han och jag kunde se hur mycket han hatade att behöva fråga mig det.
 "Varför skulle jag säga det till dig, du är en varulv! Och en sak jag har lärt mig av er varulvar är att ni inte går och lite på, så varför skulle jag säga det till er?" frågade jag.
 "Och du brydde dig inte om det innan, du blev ju tillsammans med Justin trots att du visste att han var en varulv." påpekade Chaz.
 "Ja, men då var jag så dum att jag trodde att varulvar kunde förändras." sa jag och jag såg hur ilskan gilmtade till i Chaz ögon.
"Du ska inte säga att det är vi som är dom elaka, det är ni som går och mörda människor!" sa han innan han gick iväg med långa kliv, jag tog ett djupt andetag och lungnade ner mig innan jag gick in till klassrummet för en lång och tråkig lektion. Jag satte handen under haken och låtsades att jag var riktigt intresserad av vad vår lärare undervisade om, jag tittade på henne hur hon viftade med händerna när hon ivrrigt försökte lära oss.

Men alla visste att hon var smått galen, hon hade ju jobbat här i all evighet sa alla. Till slut så slutade lektionen och alla reste sig upp från stolarna och skyndade sig ut från klassrummet, jag andades lättat ut när jag kom ut från dörren och gick till mitt skåp för at byta böcker.

Vi hade då so och sen skulle vi ha matte innan lunchen, jag tog mina so böcker och började gå mot klassrummet då jag stötte på Trever.
"Hej!" sa jag och log vänligt mot honom.
"Hej Allison." sa han glatt och gav mig en snabb kram.
"Så vad ska du ha för något nu?" frågade jag nyfiket.
"Matte." sa han och suckade.
"Jag har so, ska ha matte sen innan lunchen." sa jag.
"Jag ska också ha lunch då, lust att äta tillsammans?" frågade han mig och jag nickade.
"Självklart, syns sen då." sa jag och gav honom ett snabbt leende innan jag skyndade mig till lektionen som snart skulle börja. So lektionen gick åteminstonde lite snabbare än engelska lektionen, men ändå blev jag lika lättad när den slutade. Men vem blev inte det, denna skolan hade nog välrdens tråkigaste lektioner! Jag gick då till mitt skåp där Melissa stod, jag tittade förvånat på henne innan jag gick med tveksamma steg fram till henne.

"Hej." sa jag prövande och öppnade mitt skåp och bytte till matte böckerna.
"Hej, vi behöver prata. Kan vi göra det under lunchen?" frågade hon mig och jag nickade förvånat, hon tittade osäkert på mig innan hon öppnade munnen.
"Jag saknar dig." viskade hon innan hon raskt vände sig om och gick iväg. Jag kände hur lyckan spreds inom mig, kanske var jag på väg att få tillbaka min vän. Men ett litet leende på läpparna gick jag till matte salen och satte mig ner på en stol och kort där efter började lektionen. Jag stirrade på talen som fanns i boken och suckade, det var flera stycken tal där och vi skulle vara klara med dom innan lektionens slut. Jag suckade tyst och tog tag i pennan och började att skriva, men det var inte svaret på talen jag skrev utan skrev istället me + you och ett litet hjärta, men jag kladdade snabbt över det.

"Du måste komma över honom Allison, konsentrera dig nu." tänkte jag och tittade ner i boken och började lågsamt att skriva ner svaren på talen i matte boken. 

Vad tyx? :D

Jag vet att kapitlet är väldigt kort och dåligt men måste verkligen plugga. Sen stört jag mig något enormt på att min design är helt förstörd, så snälla kan någon eller vet någon någon som kan göra en ny till mig? Tyvärr så kan jag inte betala för den utan isf en gratis.

Puss!

Comments
Written by: Emma

Jätte bra :D

2012-01-31 @ 23:15:59 -



Written by: Emelie

Jätte bra :)

2012-02-01 @ 07:14:17 -



Written by: ellen

http://justinbieberstoorys.blogg.se/2012/january/fragestund.html#comment



HEJ! Just nu har jag frågestund på bloggen! Fråga vetja!?

2012-02-01 @ 20:19:55 - URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/



Written by: Anonym

Det är din hjärna som talar med dig.

pröva detta det är jättekul men du får inte bläddra ner texten i förväg gör inte det okej gumman

för då fuskar du och det kommer inte att gå i uppfyllelse! Det är ett

test som är skoj! du kommer tycka att de e kul!

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....



2012-02-02 @ 16:08:02 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback