Chapter 50 - He can save you.
Filed under: A vampire's story

Vi stod allihop och lyssnade spänt efter röster i trädgården, men ingen av oss kunde höra vad Olliver och Alexander pratade om.
"Tänk om han har gjort någonting med honom." viskade jag och bet mig i läppen, om någonting hände med Olliver skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv.
"Han kommer nog snart in." sa Justin och smekte mig lungnade över ryggen.
"Hoppas att du har rätt." sa jag och kramade om honom. Minuterna gick och jag blev bara otåligare och räddare, tänk om något verkligen hade hänt honom? Men snart så hörde vi steg som kom mot dörren och snart öppnades den och jag sprang direkt till hallen och såg Olliver komma in.
"Varför tog det så länge, vad pratade ni om?" frågade jag och kramade om honom.
"Inget särskilt..." sa han och log svagt mot mig och besvarade min kram, men jag kunde se att han ljög för mig, Alexander hade sagt något.

Denna dagen orkade ingen av oss sitta i bibloteket och leta efter fakta eller sitta inne hela dagen. Solen var faktiskt framme och det var rätt varmt ute, så vi alla bestämde oss för att gå till ett tivoli som fanns en bit bort.
"Kom jag vill åka den." sa Justin ivrrigt och pekade på en karusell som enligt människorna säkert gick rätt så fort.
"Visst." sa jag och log mot honom, han tog min had och vi gick bort till karusellen tillsammans med Olliver medans dom andra gick någon annan stans. Till och med Evelina fick följa med, men Seth höll säkert koll på henne.
recreate reality

När vi hade åkt den karusellen så åkte vi en massa andra till Justin blev hungrig, vi gick till ställe där dom sålde mat och han beställde sin och vi gick sen och satte oss vid ett bord. Jag såg hur 3 stycken tjejer stod en bit bort och pratade med varandra och pekade ibland åt vårat håll, under dagen så hade faktiskt inte särskilt många fans kommit fram till oss vilket jag tyckte var skönt.
"Justin." sa jag och tittade menade åt fansen, han tittade mot dom och log ett bländade leende mot dom och jag såg hur förvånade och glada dom blev.
"Men vad vill ni göra sen?" frågade Olliver oss och jag ryckte på axlarna.
"Jag vet inte, vi har väl åkt dom mesta karusellerna." sa jag och Justin nickade instämande och tog sen sin sista tugga av maten.
"Kan jag bara gå bort till dom, dom vill säkert ha en bild eller något." sa han sen och jag förstod ju att han menade fansen.
"Självklart." sa jag och log mot honom.
"Tack." sa han och kysste mig snabbt innan han gick bort till tjejerna.

"Så Olliver... Vad pratade Alexander och du om?" frågade jag tyst så fort Justin hade gått iväg.
"Så du såg att ljög när jag sa att vi inte hade pratat om något särskilt?" sa han och bet sig nervöst i läppen.
"Ja." sa jag och han suckade.
"Okej... Alexander vill helst inte straffa dig, han säger att du påminer om en han kände för väldigt länge sedan." sa han.
"Sa han faktiskt det?" sa jag osäkert men kände ändå hur ett leende spreds på mina läppar, det började äntligen att se ljust ut!
"Ja, han kan kanske rädda ditt liv, men inte Justins." sa han och tittade ner i bordet.
"Va, varför?" utbrast jag och leendet försvann.
"Han är ju ändå varulv Allison." sa han och tittade upp från bordet.
"Men jag kan inte låta dom döda Justin!" sa jag och kände tårarna i ögonen men lät dom inte rinna.
"Allison, antingen dödar dom er båda. Eller så kan han rädda dig men Justin kommer fortfarande att dö." sa han och tankarna for runt i mitt huvud. 
Somebody In The Crowd


Vad tyx? :D

Förlåt för kort och hur dålig del som helst men jag måste verkligen plugga nu. Har matte läxa till imorgon, och jag förstår verkligen ingenting!

Puss!


Comments
Written by: Becka

Grymt!

2012-02-29 @ 20:56:32 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback