Chapter 48 - Safe.
Filed under: A vampire's story

"Allison, jag tror att denna boken har något som kommer att hjälpa oss." sa Olliver och höll upp en bok men sänkte den genast när han såg Alexander.
"Trevligt att träffa dig också Olliver." sa han och tittade roande på Olliver då han såg hur förvånad han blev över att se honom där.
"Så ni letar efter fakta om vampyrer, vet ni inte tllräckligt om er själva?" sa han och tog upp min bok och bläddrade igenom den.
"Varför står du bara där Olliver?" frågade Justin och stannade till när han såg Alexander.
"Så ni har också med er en vän, så vad är det nu du heter igen... Justin Biever?" frågade Alexander.
"Bieber." rättade Justin tyst.
"Strunt samma." sa han och la ner boken igen.
"Vem är det?" viskade Justin till Olliver som inte svarade.
"Men nu ska vi sluta leka, du vet jag är, eller hur Allison?" frågade Alexander och blev allvarlig.
"Ja..." sa jag osäkert, visste inte vad som skulle hända nu.
"Det är synd att du behövde bryta mot lagarna. För du vet väl vad det innebär?" frågade han och jag nickade sakta. "Bra, det är tråkigt att vi kommer bli tvungna att förstöra ett så vacker aniskte." fortsatte han och lyfte ena handen och smekte mig över kinden. Jag såg hur Justins händer skakade av ilska, han sänkte handen igen och tittade irriterat på Justin.
"Att ni varulvar inte kan kontrollera er själva." sa han irriterat innan han tog min ena hand som förra gången vi såg att kysste den lätt. "Vi syns snart miss Allison." sa han sen leendes innan han försvann.

"Vem var det där?" frågade Justin när han och Olliver hade satt sig ner vid bordet.
"Alexander, en av dom äldsta." suckade jag, allting kändes plötsligt så hopplöst..
"Du berättade det en gång förr men jag har glöm det så jag frågar igen, hur måga äldsta finns det?" frågade han.
"Det finns 5 stycken." svarade Olliver.
"Men vad gör dom andra 4 nu då när Alexander är här?" frågade han.
"Dom håller säkert koll på alla andra vampyrer så att dom inte gär något dumt." sa jag och det blev sedan tyst och alla fortsatte att läsa i sina böcker.

Efter flera timmar på bibloteket var vi på väg hem igen, det ända vi hade hittat som kunde stämma var en legen på var dom äldsta kom från, men den hjälpte inte mycket.
"Alla domma timmarna på bibloteket hjälpte inte mycket." suckade Olliver irriterat och sparkade till en sten på marken.
"Nej, vi får hoppas att dom andra har kommit på något." sa jag och Justin kramade tröstande om min hand.
"Vi gjorde vårat bästa." sa han och jag tittade oroligt på honom, han behövde verkligen komma hem för man såg hur trött, sliten och hungrig han var.
"Jag följer med dig hem." sa jag.
"Aldrig, jag tänker inte gå hem när ni kan behöva min hjälp." protesterade han envist.
"Du kommer inte vara till någon hjälp så trött som du är, du kan komma hit imorgon när du har sovit och ätit." sa jag bestämt. Justin protesterade men gav sig efter en stund så vi alla gick hem till honom då Olliver vägrade att jag skulle få gå hem själv.

"Godnatt." viskade jag och log mot Justin.
"Godnatt Shawty, vi syns imorgon." viskade han och våra läppar möttes i en mjuk kyss innan han gick in.

Jag vände mig sen om och gick till Olliver som stod en bit bort, vi började under tystnad gå hem.
"Du borde lämna oss." sa jag efter några minuter och Olliver stannade och stirrade chockat på mig.
"Vad pratar du om?" fick han till slut fram.
"Ja, du kan lämna oss och fly." sa jag och tittade ner på mina skor. Jag ville verkligen inte att han skulle lämna mig, men det skulle vara själviskt att låta honom stanna.
"Tror du verkligen att jag vill lämna dig nu?" frågade han mjukt och la sin hand under min haka och tvingade mig att möta hans blick.
"Men även om du inte har gjort något så kanske dom inte låter dig leva." sa jag tyst.
"Jag struntar i det." sa han och tittade in i mina ögon i några sekunder innan han omslöt mig i en kram.
"Jag skulle aldrig kunna lämna dig nu när jag inte vet att du är säker." viskade han.


Vad tyx? :D

Men vad vill ni ska hända, jag har seriöst slut på ideér så kom gärna med era!
Och jag fick innan en fråga om vem Alexander är, hoppas att du fick ditt svar nu. :)

Puss!

Comments
Written by: Emelie

Jätte bra ;)

2012-02-24 @ 11:22:55 -



Written by: Becka

Grymt bra!

2012-02-25 @ 00:32:07 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Sara

Jätte bra

2012-02-25 @ 01:07:07 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback