Chapter 22 - Let's party!
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

"Jag vet vad vi gör idag." utbarst Lia helt plötsligt när vi satt vi vårat rum med Chaz, Ryan och Justin.
"Vad då?" frågade jag nyfiket.
"Jo minns du Carro?" frågade hon mig.
"Självklart jag minns Carro." sa jag och log smått. Carro hade varit med i vårat 'gäng' när vi var mindre med hon hade flyttat strax innan jag blev känd. Carro hade ju då också ett smeknamn då vi alla andra har det, hon heter då igentligen Caroline.
"Hon bor faktiskt här och ska ha fest ikväll, hon smsade mig nu och frågade om vi ville komma." sa hon, mitt leende blev större. Kunde det bli bättre? Att få träffa Carro efter så länge, plus att få festa!
"Jag är med." sa Wille entusiastiskt.
"Jag med såklart." sa jag glatt, vi tittade på dom andra killarna och dom såg lite besvärade ut, helst Justin.
"Följer ni med?" frågade Wille.
"Jag vet inte, Demelza vi ska ju filma imorgon." sa Justin.
"Ja med först 11.20 eller?" frågade jag.
"Ja, men hur bra puplicitet blir det om dom hittar dig full?" sa han och jag suckade.
"Jag ska inte drick mycket." sa han.
"Jag är med." sa Ryan.
"Jag med, vad skadar det att festa lite Justin?" frågade han och Justin suckade.
"Okej jag följer med, vem ska annars hålla koll på er?" sa han och Lia gav ifrån sig ett litet glädjetjut.


Jag tittade mig nöjt in i speglen, jag hade en snygg lila klänning på mig, hade plattat håret och en snygg sminkning.
"Vad tycker du?" frågade jag Lia och hon stirrade på mig som svar.
"Vad är det? Är något fel?" frågade jag oroligt och hon skakade trött på huvudet.
"Kan jag får ditt utseende Dee? Du är så jäkla snygg!" sa hon och jag skrattade.
"Bara om jag får ditt snygging." sa jag och blinkade åt henne och vi båda brast ut i skratt.
Vi gick till Justins rum där alla killarna bytte om, till och med Wille. Vi knackade på dörren och det dröjde inte länge innan Justin öppnade dörren och han stirrade på oss och bet sig i läppen.
"Vem är..." mer han inte Ryan säga innan han också stod och stirrade på oss.
"Vad är det med er killar?" sa jag och skrattade.
"Ingenting." mumlade Justin med stirrade fortfarande på oss.
"Är ni klara? För Dee och jag tänker gå nu." sa Lia och dom rykte till.
"Ja vi är klara." sa Chaz som också hade kommit. Dom tog på sig sina skor sen åkte vi till Carro.

"Hej gud vad länge sen det var." utbrast Carro när vi kom innan för dörren. Hon kramade hårt om Lia, sen Wille och sen jag.
"Ja det var det verkligen." sa jag och tittade sen på Carro och såg att hon nästan inte hade förändrats något sen jag såg henne sist.

"Efter så många år träffas vi igen... Denna gången måste vi hålla kontakten." sa hon och log mot oss.
"Ja det måste vi verkligen." sa Wille och log han med. Först nu verkade Carro lägga märke till att vi hade flera med oss.
"Vilka är det?" frågade hon nyfiket.
"Detta är Justin, Ryan och Chaz." sa jag och presenterade dom.
"Just det, jag läste att ni var tilsammans." sa hon och hälsade sen på dom, efter det visade hon oss till köket där all drick var.
"Let's party!" halvskrek Lia sen och log stort.


'Justin's perspektiv.'


Jag kände hur det snurrade lite i huvudet.
"Nu får det räcka för idag." mumlade jag för mig själv och tittade sen ut över alla dansande kroppar för att se om jag kunde se någon av dom andra, men såg inte en ända. Jag började gå runt och hittade först Amelia som satt och hånglade med någon kille och en bit bort kunde jag se Ryan och någon tjej och ännu längre bort William. Jag bestämde mig för att inte störta dom, jag fortsatte att leta men hittade inte Demelza eller Chaz någonstans. Jag öppnade dörren ut då dom inte var någonstans inne, jag tittade mig runt i trädgården och min blick stannade på ett par som stod och hånglade och jag såg att det var Demelza. Jag kände hur det brände till av avundsjuka. Jag tittade på kille och stirrade chockat på honom när jag såg att det var Chaz. Chaz och Demelza? Hur kunde han? Chaz visste hur jag kände för henne. Jag skakade trött på huvudet och gick fram till dom och harklade mig. Båda ryckte till och tittade chockat på mig.
"Åh, hej Justin." sa Demelza och log prävande mot mig, men jag kunde se att hon hade druckigt.
"Justin." mumlade Chaz och tittade ner i marken.
"Kom Demelza vi måste prata." sa jag och tog tag i hennes arm och drog henne med mig.

"Så vad är det?" frågade hon mig när vi hade stannat.
"Vad håller du på med?" nästan skrek jag då jag inte kunde hålla känslorna innom mig längre, jag såg hur hon ryckte till men struntade i det.
"Vad pratar du om?" mumlade hon.
"Hur kunde du stå och där och hålla på med Chaz? Chaz av alla människor...  Tänk om någon såg er?" sa jag och hon tittade trotsigt på mig.
"Jag får väl 'hålla på' med vem vi vill? Och ingen såg oss." sa hon. Jag drog mig frustrerat i håret, vad skulle jag göra?
"Demelza..." mumlade jag och hon tittade frågande på mig.
"Hur kan du inte har sett det? Hur jag tittar på dig..." sa jag och hon skakade på huvudet och jag kunde se tårarna i hennes ögon.

"Nej sluta, du kan inte känna så för mig! Justin vi ska spela att vi är tilsammans inte vara tilsammans." viskade hon.
"Jag kan inte hjälpa det, hur kan man inte falla för dig? Du är underbar." viskade jag och jag såg hur en tår rann ner för hennes kind.
"Jag måste gå." mumlade hon och gick sen men snabba steg ifrån mig.

Så nu är det äntligen uppe efter ett tags väntan.
Men vad tyx? :D

Men vad tror ni/vill ni händer nu då? Demelza har hånglat med Chaz och Justin har äntligen berättat om hur kan känner för henne.

Puss&Kram.


Comments
Written by: Nathalie

OMG SÅ JÄVKA BRAA !!

asså skit dom stog och hånglade asså stackars Justin :(

2011-10-05 @ 21:51:01 -



Written by: elena

super bra

2011-10-05 @ 22:03:47 - URL: http://fjortizella.blogg.se/



Written by: nayara

justin och demelza mä

åste bli ihop

2011-10-05 @ 22:07:14 -



Written by: malin

du vet att du har hoppat från kapitel 19 till 22 va??!?!

2011-10-05 @ 22:50:48 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback