Chapter 40 - The funeral ...
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

'1 vecka senare.'



Prästen pratade på men jag lyssnade inte, jag tittade på kistan och en massa minnen som jag hade med farmor flög genom hjärnan. Jag älskade min farmor, vi förstod varandra. Tårarna rann längs mina kinder, men jag hade ingen ork att torka bort dom. Till slut blev det vår tur att gå fram och lägga blommor på kistan. Mamma tog min hand och vi gick sakta fram och la varsin vacker blomma på kistan.
"Jag älskar dig farmor, glöm aldrig bort det." viskade jag och vi gick sen tillbaka och satte oss. Mamma snyftade till och jag kramade om hennes hand. Mamma och farmor kom varandra riktigt nära när pappa gick bort.

När vi kom hem gick jag upp och bytte om till andra kläder, begravningen hade varit på morgonen så Lia och Wille gick fortfarande i skolan. Dom hade verkligen velat komma, men dom hade ett viktigt prov dom var tvungna att göra. Så när jag hade bytt om gick jag bort till skolan. Jag log svagt när jag kom fram, så många minnen man hande när man gick här. Några tjejer skrek till när dom såg mig och sprang fram till mig.
"Du är Demelza!" sa en av dom och jag nickade sakta som svar.
"Du är en förebild för mig, du är så himla vacker och sjunger så bra!" sa en av dom andra.
"Tack så mycket, du är också riktigt vacker." sa jag och hon spack upp i ett stort leende.
"Kan vi få din autograf?"
"Självklart." sa jag och skrev ner den på papparena dom höll fram, jag gav dom varsin kram och gick sen in i skolan för att leta reda på dom. Jag letade men hittade dom inte så jag skickade ett snabbt sms till Lia som sa att hon hade lektion men att den slutade om 5 minuter, så jag gick bort tilll hennes skåp och väntade. När Lia kom så lämnade hon in sina böcker och kramade sen om mig.
"Hur är det gumman?" frågade hon och jag log svagt.
"Det funkar." sa jag.
"Wille har lunch samtidigt så han kommer snart. Ska vi gå och äta så länge?" sa hon och jag nickade. Vi satte oss ute då det var rätt så fint väder, och en kort stund efter kom Carro och satte sig vid samma bord.
"Hej, hur var det på begravningen?" frågade hon när hon hade satt sig.
"Den var riktigt fin, men sorlig såklart." sa jag och hon tittade medlidsamt på mig.
"Jag tycker synd om dig." sa hon men bytte sen ämnde. "Jag kan själv inte tro det, men har ni hört att det sägs att Wille är otrogen mot Daniella?" frågade hon och Lia och jag stirrade på henne.
"Vad pratar du om?" utbrast Lia och jag tänkte efter, det måste vara ett dumt rykte.

"Det är säkert bara ett rykte, vi känner Wille och han skulle aldrig göra något sånt." sa jag lungt.
"Du har rätt Dee." sa Lia och vi släppte ämnet och då kom Wille.
"Jag är så ledsen Dee, jag ville verkligen vara med på begravnigen." sa han direkt när han hade satt sig och jag kunde inte låta bli att le. Hur underbara vänner hade jag igentligen? Dom alla var så oroliga för mig. Jag var med dom under resten av dagen, vi gick sen hem till mig och tyvär kunde inte Carro följa med.
"Så hur är det mellan Justin och dig?" frågade Lia och jag log.
"Det är toppen." sa jag.
Vi satte oss vid tv:n och satte på en film, och efter runt halva filmen var Wille tvungen att gå. Lia och jag såg klart resten av filmen sen så satte vi oss vid datorn och tog en bild på oss och la ut den på twitter.

Telefonen började sen ringa så jag sprang ner och svarade medans Lia satt kvar vid datorn. Det var mamma som undrade vad jag gjorde och hur det var med mig, hon hade stannat hos farfar som var helt krossad.
"Jag är med Lia så allt är bra." sa jag lungnade åt henne.
"Vad bra, jag är så glad att du har såna underbara vänner." sa hon och vi fortsatte prata en stund och vi la sen på och jag gick sen upp till Lia.
"Dee... Du vill nog se det här." sa Lia tyst så jag gick fram till datorn och tittade på skärmen. Det första jag la märke till var att det var en skvaller sida, det andra var att Justin var med och det tredje var att han kysste en tjej, en tjej som inte var jag...

Vad tyx? :D


Så här har ni ett till kaptiel, jag har en massa planer nu om vad som ska hända. Men såklart älskar jag om ni kommer med massa förslag! Och om ni kanske kommentera en massa, så kanske jag är snäll nog att ge er ett till chapter idag. ;)
Så glöm inte bort att kommentera sötnosar!

Puss!

Comments
Written by: Johanna

yeah grymt :D

2011-11-05 @ 22:54:09 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Nathalie

Fyfaan undra vem han hånglade med!!!

2011-11-05 @ 23:15:08 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback