Chapter 45 - that was not my fault that I fell in love?
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

'Nästa dag'



Jag och Hanna åkte ner dit frukoten serverades, vi tog lite frukost innan vi satte oss vid bordet där alla andra satt.
"Godmorgon." sa vi innan vi satte oss vid bordet.
"Gormorgon." sa dom och vi småpratade lite medans vi åt. När vi var klara så hade vi kommit fram att vi alla hade 4 timmar på oss att göra vad vi ville innan vi var tvungna att vara på arenan där konserten skulle vara. Hanna och jag bestämde oss för att vi skulle vara med Kevin och Rebecca innan konserten. Hanna smsade dom och vi bestämde att vi skulle mötas vid ett café, vi började driekt att gå dit. När vi kom fram stod redan Rebecca och Kevin där.
"Hej!" sa vi och jag kramade först om Rebecca och sen Kevin.
"Hej." sa dom.
"Så vad ska vi göra?" frågade Hanna.
"Ingen aning, vad vill ni?" frågade Kevin och tittade på mig.

"Jag vet inte, vi har ungefär 4 timmar på oss." sa jag och efter en stund kom vi fram till att vi bara skulle gå runt på stan och se om det fanns något där att göra.

'Amelia's perspektiv.'



Det knackade på dörren så jag gick och öppnade och där stod Carro som väntat, vi hade bestämt att hon skulle komma till mig, det var tydligen något viktigt hon hade att berätta.
"Hej Lia!" sa hon och kramade om mig.
"Hej!" sa jag och släppte in henne. Hon tog av sig sina ytterkläder och vi gick upp till mitt rum och satte oss på sängen.
"Lia... Gillar du Wille?" sa hon tveksamt.
"Ja såklart?" sa jag och hon skakade på huvudet och bet sig i läppen.
"Jag menar... Gillar du honom mer än som en vän?" sa hon. Jag kände hur jag blev alldeles kall i kroppen, hur visste hon?
"Va...?" viskade jag.
"Jag lovar att jag inte kommer att berätta något." sa hon snabbt.
"Men hur visste du? Jag har inte sagt det till någon, inte ens till Dee." sa jag tyst och tittade ner i sängen.
"Bara gissade, men det gör ont att säga detta... Men dom visste det redan. Wille tycker det är jätte irriterade och Dee fattar inte hur du bara kan gå och bli kär i din bästavän." sa hon och jag tittade förvånat på henne.
"Menar du det? Har dom sagt det?" frågade jag och skakade på huvudet, jag fattade inget.
"Ja, jag är ledsen men dom har tröttnat på dig." sa hon och jag kände hur tårarna brändes. Detta var min mardröm, att få reda på att mina bästavänner hade tröttnat på mig. Långsamt kände jag hur ilskan började växa inom mig, det var väl inte heller mitt fel att jag blev kär?

'Caroline's perspektiv.'



Jag lämnade skrattades Amelias hus, det hade nästan gått för enkelt att lura i henne allt. Och jag hade verkligen tur i att jag hade listat ut att hon var kär i William. Men jag fattade inte hur inte Demelza och William hade listat ut det, hade dom inte sett hennes blickar på honom? Och dom skulle vara hennes bästavänner! Jag styrde mina steg mot William, nu var det bara att lura honom med. Demelza behövde jag inte lura, hon skulle inte fatta något när hennes vänner helt plötsligt hatade både henne och varandra.

Vad tyx? :D


Så nu har äntligen ett nytt chapter kommit upp, och jag ska direkt ta och börja skriva på nästa. I nästa chapter har jag troligen spolat fram 2 veckor, så vill ni veta vad dom händer då? Kommentera så kommer det upp! :D

Puss!

Comments
Written by: Johanna

GRYMT

2011-11-20 @ 16:49:04 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Nathalie

Otroligt bra !! <333

2011-11-20 @ 20:43:31 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback