Chapter 2 - We will catch them.
Filed under: A vampire's story

"Så hur var det i skolan?" frågade Anna så fort vi kom innanför dörrarna.

"Sådär, lite jobbigt med alla nya dofter du vet." sa jag och tog av mig skorna.
"Förstår det, men jag har fått ett jobb." sa hon och vi alla log, det var en bra start vi hade fått här.
"Så vad blev det denna gången?" frågade Seth.
"Fotograf." sa Anna nöjt.

"Vad bra." sa jag glatt.

"Men jag är törstig och ska ut och jaga, hänger ni med?" frågade Anna och jag skakade på huvudet.

"Nej det är inte så farligt än, jag kan vänta." sa jag.
"Jag kan också vänta." sa Seth och Anna nickade.

"Okej, men jag dra nu då. Hejdå!" sa hon och tog sen på sig skorna och sprang iväg.

 

Jag satt och läste en av mina favorit böcker när dörren öppnade och Anna kom in och såg riktigt skrämd ut. Seth och jag flög gensat upp ur soffan, redo för vad faran än var.

"Vad är det?" frågade Seth och såg vaksamt på Anna.
"Dom är här, varulvar." viskade hon och jag kände hur paniken kom.
"Du skojar va?" sa jag och hon skakade på huvudet.
"Jag hittade en hemlös kille som jag tog med mig till skogen för att dricka av, och precis när jag skulle sätta tänderna i honom hörde jag dom. Dom var två stycken men som tur väl han jag springa iväg innan dom han ta mig. Men dom jagade mig ända till skogen slut." viskade jag och man såg verkligen hur rädd hon var.
alchemy.
"Vad ska vi göra?" frågade Seth och Anna tänkte efter.

"Vi stannar..." sa hon tveksamt.

"Är det inte bäst att ge oss av om varulvar finns här?" frågde jag.

"Nej men vi ligger lågt och är inte i skogen ensama eller jagar ensama, och om inte det funkar ge vi oss av." sa hon besämt.

 


'Chaz perspektiv.'


"Och ni är säkra på att det var en vampyr?" frågade Eric som var flockens ledare.

"Ja, vi såg hur hon precis skulle sätta tänderna i den stackars kvinnan." sa Ryan och rös till. Ryan och jag hade varit ute i skogen för att titta så allt var okej när vi såg henne, men tyvär hade hon märkt oss och sprungit iväg. Vi hade sprungit efter henne ända till skogens slut där vi inte kunde fortsätta. Så vi sprang tillbaka och skiftade tillbaka till människor och hjälpte kvinnan tillbaka ut ur skogen innan vi berättade allt för resten ut av flocken.

"Så vad ska vi göra?" frågade Jack.

"Vi ska fånga in dom där jäkla vampyrerna, jag tror inte att hon är ensam. Vi får dela in oss i grupper. Chaz, Ryan, ni får vaka tillsammans med Justin. Han skulle komma tillbaka imorgon va?" frågade Eric.

"Ja det skulle han, vi berätta allt för honom så fort han kommer hem." sa jag och Eric nickade nöjt innan han fortsatte med att dela in resten ut av flocken.


Vad tyx? :D

Förlåt för den långa väntan men som jag skrev har jag haft fullt upp! Men om jag hinner lovar jag att det kommer upp ett kapitel till. ♥
Älskar er.

Puss!

Comments
Written by: Jasmine

jag har en fråga, vem handlar novellen om Alltså vilken kille (;

2011-12-10 @ 07:18:55 - URL: http://justindblove.webblogg.se/



Written by: Mizz Z

REALLY AWESOME!!! Det är så häftigt för ingen annan (som jag vet om) har skrivit om vampyrer och varulvar när Justinär inblandad! :) Mer tack :)

2011-12-10 @ 11:37:50 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: elena

super bra

2011-12-10 @ 18:10:41 -



Written by: Johanna

oj, sorry missade kapitlet, var tvungen att kommentera bara :D

Grymt bra :D

2011-12-11 @ 19:04:07 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback