Chapter 15 - Twilight.
Filed under: A vampire's story

Efter runt 1 timme var jag på väg hem igen, så i runt en timme hade jag suttit och pratat och lyssnat när Trever spelade. Och av någon konstig andledning kunde jag inte sluta tänka på honom, han var inte som alla andra människor. När jag kom hem så tog jag av mig ytterkläderna och gick till vardagsrummet där Anna satt och tittade på någon film på tvn.´
"Hej." sa jag och satte mig ner brevid henne.
"Hej vad är Seth?" frågade hon mig då hon märkte att han inte var med mig.
"Med någon tjej tror jag." sa jag.
"Okej, men han sköter sig." sa hon och jag suckade tyst.
"Kan ni aldrig glömma det, det var ett misstag." sa jag irriterat.
"Förlåt jag ska sluta nämna det hela tiden." sa hon och tittade skuldmedvetet på mig.
"Bra, för det är riktigt jobbigt att höra er prata om det hela tiden." suckade jag.
"Ja då glömmer vi bort det nu, jag vet att du är starkare nu än den gången." sa hon och jag nickade.
En ny film hann börja innan Seth kom hem, han log mot oss och satte sig ner brevid mig.
"Så vad tittar ni på?" frågade han.
"Åh vi har redan sett filmen, du känner igen den." sa jag och han tittade på tvn och suckade.
"Nej inte Twilight!" sa han och Anna började skratta.

"Hörrni, Twilight är faktiskt bra." protesterade jag och Seth flinade mot mig.
"Så nu tänder du på vampyrer som glittrar?" frågade han och blängde mot honom innan jag tittade mot tvn igen.
"Naw, blev Allison lite sur nu?" frågade Seth med tillgjord röst.
"Väx upp Seth!" sa jag irriterat.
"All, om du inte har glömt det så är jag äldre än dig." påpekade han.
"Såja nu lugnar ni ner er." sa Anna med besämt röst vilket fick tyst på oss båda. Vi hade stor respekt för Anna då hon var äldre än oss vilket också gjorde henne starkare.

När klockan började närma sig 10 så pep min mobil till, jag letade fram den och såg att jag hade fått ett sms, jag började att le när jag såg att smset var från Trever! Jag tryckte upp det och läste vad han hade skrivit.

'Hej, jag hoppas att jag inte väckte dig, men om jag gjorde det förlåt! Men jag undrar om du har lust att hitta på något idag? :)
xx Trever.'

Jag skrattade till, väcka mig? Det är omöjligt! Jag skrev ett sms tillbaka om att vi kunde ses där vi träffades imoron. När jag hade skickat smset sprang jag upp till mitt rum och letade fram nya kläder som jag tog på mig, sen fixade jag håret och sminkade mig.
"Varför så brottom, ska du träffa Justin?" frågade Seth leende när jag kom ner.
"Nej där hade du fel, ska träffa Trever." sa jag och tog på mig ytterkläder.
"Vem är Trever?" frågade han mig och jag förklarade snabbt om hur vi hade träffats igår.
"Så han är människa?" frågade han mig och rynkade på pannan.
"Ja och jag måste gå nu, hejdå!" sa jag och började snabbt gå mot stället där vi träffades igår.

När jag kom fram så var inte Trever där så jag satte mig ner och väntade på att han skulle komma, och under tiden så pep min mobil till så jag tog upp den och såg att jag hade fått ett sms från Justin.
'Hej, jag är ledsen för allting som hände igår... Men jag undra om du skulle vilja göra något idag?
xx Justin.'

Jag svarade direkt på vad han hade skrivit.

'Hej det är lungt Justin, men jag kan inte göra något idag, ska vara med Trever. Men imorgon kanske? :)
xx Allison.'

Jag fick inget svar tillbaka så jag la ner mobilen igen och kort där efter kom Trever.

"Hej!" sa jag och reste mig upp och gav honom en snabb kram.
"Hej förlåt, fick du vänta länge?" frågade han mig oroligt.
"Nej då, kom nyss." sa jag och han såg genast lättad ut.
"Men vad ska vi göra då?" frågade jag och han funderade en stund innan han svarade.
"Ingen aning men jag vet vad vi kan göra lite senare ikväll." sa han och jag tittade nyfiket på honom.
"Vaddå?" frågade jag och han log hemlighetsfullt.
"Får du se då." sa han och jag protesterade direkt men han sa inget utan fortsatte att le hemlighetsfullt.



Vad tyx? :D

Här har ni ett litet extre långt kapitel, hoppas att ni gillar det! Sen får jag se om jag orkar ta och skriva ett till idag, tror att jag hinner det så ni får väl hoppas. :)
Sen glöm inte att kommentera!

Puss!


Comments
Written by: Johanna

mer :)

2011-12-29 @ 21:59:21 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Linda

Förlåt att jag inte kommenterat föräns nu, men var inne på datorn förts nu.

Jag älskade kapitlet, som jag har gjort med alla på denna novellen.

Och jag måste bara säga att detta har blivit min favorit-novell, jag älskar den verkligen!

2011-12-29 @ 22:23:39 -



Written by: Anonym

Ska vi göra ett länkar byte :) ?



Kram http://bieberever.blogg.se/

2011-12-30 @ 01:31:35 -



Written by: Anonym

Nu la jag till dig :)

2011-12-30 @ 17:37:23 - URL: http://bieberever.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback