Chapter 4 - Goodbye.
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

När jag var klart satt Lia där men öppen mun och stirrade på mig medans Wille bara såg lite förvånad.
"Jag visste inte att han var en skådespelare." sa Wille efter ett tag.
"Inte jag heller." sa jag.
"Dee... sa du nyss att du skulle spela i en film med JUSTIN BIEBER?" skrek Lia och började kastade sig sen i min famn.
"Ehum... Lia vad tog det åt dig?" frågade jag och började att skratta.
"Vet inte, fick bara något ryck. Men kan inte du fixa hans autograf till mig och en bild? Snälla?" frågade hon och tittade bedjande på mig.
"Ja, det kan jag väl." sa jag och hon sken upp och kramade hårt om mig.
"Tack, tack, tack! Du är bäst Dee." sa hon och log åt mig.
"Jag vet redan att jag är det." sa jag och flinade.

"Hallå? Det är sjukt varmt både här och ute, kan vi typ inte gå och bada?" frågade Wille och Lia och jag höll med så jag tog min väska och bikini hade jag redan på mig. Vi gick ner till hallen och tog på oss våra skor och gick ut och satte oss i bilen och körde till stranden. När vi kom fram letade vi upp ett ställe som låg lite undanskymt och la ner våra saker. Jag la ut handduken och tog sen av mig min klänning och la mig ner och solade. Lia la sig brevid mig och Wille brevid henne.
"Jag ska gå och bada, följer ni med mig?" frågade Lia efter en stund och satte sig upp.
"Jag följer med." sa jag och satte mig upp.
"Jag med." sa Wille och vi reste oss upp och gick till vattnet.

'4 dagar senare.'


"Demelza, vi måste stiga på planet nu." sa mamma och tittade stressat på mig.
"Ska bara säga hejdå." sa jag och vände mig om till Wille och Lia. Jag tittade på Lia och man såg hur ledsen hon var.

Jag gick fram och kramade hårt om henne.
"Jag kommer sakna dig Dee." sa hon och kramade mig hårt tillbaka.
"Och jag dig." sa jag och kramade sen om Wille.
"Jag kommer också sakna dig Dee." sa han och kramade mig tillbaka.
"Och jag dig Wille." sa jag.
"Demelza, du måste skynda dig." sa mamma och drog mig stressat i armen.
"Jag måste gå nu, jag ringer er när jag har kommit fram." sa jag innan jag vände mig om och följde med mamma. Jag satte mig på min plats, jag satt alltid längst in så att jag kunde titta ut genom fönstret.
"Ännu ett farväl." tänkte jag och torkade bort en tår. Jag har sagt hejdå till dom så många gånger nu att man nästan blir van. Men smärtan kommer alltid finnas där, alltid.

Jag öppnade dörren till mitt hotell och gick in, jag släppte ner väskorna i hallen och stänge dörren och tog av mig skorna. Jag tittade mig sen runt i alla rum, det var riktigt stort och jag skulla ha allt för mig själv. Mammas rum låg ju nära mig om det skulle vara något, men det är riktigt skönt att kunna ha ett eget. Det knackade på dörren så jag gick tillbaka och flyttade på väskorna och öppnade sen dörren och där ute stod mamma.
"Är nu nöjd med rummet hjärtat?" frågade hon mig.
"Ja, det är riktigt stort!" sa jag.
"Vad bra att du gillar det." sa hon och log mot mig.
"Är nöjd?" frågade jag och hon nickade.
"Självklart. Men sov lite nu, det kommer vara en lång dag imorgon." sa hon och kramade mig.
"Godnatt hjärtat."
"Godnatt mamma." sa jag och hon gick sen iväg och jag stängde dörren och tog sen väskorna och bärde dom till sovrummet. Jag letade fram min pyjamas och tog den med mig till badrummet där jag tog en snabb dusch. När jag duschat klart så orkade jag inte föna håret så jag torkade det och satte sen upp det i en knut. Jag tog på mig min pyjamas och gick sen till sovrummet igen och la mig i sängen. Jag tog upp min iphone och skickade ett sms till Lia och Wille om att jag var framme och att jag ringde dom imorgon.
Jag la sen den ifrån mig igen. Imorgon blir det att träffa Justin. Hoppas att han är så snäll som alla säger, annars blir det bara jobbigt eftersom vi kommer att tillbringa så mycket tid tillsammas

Vad tyx? :D
Inte den bästa delen, men i nästa kommer Justin och Demelza träffas. Hur tror ni det går?
Säg gärna vad ni vill ska hända. :)
Sen kommentera ni inte så mycket längre, är det något fel på novellen?

Puss&Kram.

Comments
Written by: Gabbi

nej novellen är jätte bra hittills :D

2011-08-21 @ 19:31:56 -



Written by: Mizz Z

Mer :)

2011-08-22 @ 16:30:20 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Steffi xD

Sry har inte varit på datan idag till Nu :/ men det vare ett Awesome kapitel ! :D

2011-08-22 @ 21:08:19 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback