Chaper 3 - Movie.
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

"Vad fin du är." berömde Stefan mig när vi kom in i resturangen.

"Tack, du med." sa jag vi blev sen visade till vårat bord. Vi satte oss ner och fick menyerna och vi valde vad vi skulle äta, jag tog valde bara något på menyn då tankarna var någon annan stans. Vad är det som kan vara så bra för min karriär?
När alla hade beställt så små pratade vi lite, men igentligen ville jag bara veta. När maten kom så började vi äta under tystnad tills Stefan började prata.
"Så du har fått ett riktigt bra erbjudade här Demelza." sa han. Äntligen.
"Och vad är det erbjudade för något?" frågade jag nyfiket.
"Ja, det är riktigt bra för din karriär som sagt så jag tycker definitivt att vi ska tacka ja." sa han.
"Och det är?" frågade jag igen och kände hur irriterad jag blev över att han aldrig kunde berätta.
"Jo, det är en film. Och den handlar om Justin Bieber och en tjej. Denna tjejen kommer följa med sin bästavän till hans konsert, hennes bästavän har bieberfever eller vad ni nu kallar det. Hon tjejen heter Melinda och hon gillar han sådär, och hon får bli hans one less lonely girl och sen träffar hon han igen under ett tillfälle och får hans nummer. Och dom blir kära i varandra, men det blir inte enkelt då hon är en vanlig tjej och han är en kändis." sa han och jag nickade som svar.

"Okej, så jag ska spela hon Melinda då om jag tackar ja. Men kommer Justin spela Justin?" frågade jag.
"Ja det kommer han." sa han och jag kände hur förvirrad jag blev.
"Men han är väl ingen skådespelare eller?" frågade jag.
"Nej inte direkt. Men han är väl så duktigt så han kan spela sig själv?"
"Ja, det har du rätt i. Men vart är auditionen?" frågade jag.
"Dom sa att du inte behövde gå på den, dom vet att du är duktigt och sen sa dom att du kommer passa till rollen som Melinda." sa han och jag kände hur jag blev ännu mera förvirrad. Ingen audition?
"Ehm... Okej... Detta blir väl intressant. Men manuset då och när börjar inspelningen?" frågade jag.
"Manuset skickar dom direkt om du tackar ja, och inspelnigen börjar när din ledighet är över. Om 5 dagar då."

Jag gick upp till mitt rum efter en riktigt skum middag, när jag kom in så tog jag av mig klänningen och tog på  mig pyjamasen. Jag gick sen in till badrummet och sköljde bort smiket och satte upp håret i en knut och gick sen in till rummet igen och la mig i sängen. Jag tog min iphone och började att skriva ett sms till Wille och Lia.
'Hej ni! Är hemma från middagen nu som var riktigt skum... Måste prata med er imorgon. Men sov sött och dröm inga läskiga mardrömma. ;)
Puss. <3'
Jag skickade och la mig sen till rätta och somande rätt fort.


När jag vakande nästa morgon tog jag min iphone och såg att klockan var 10.07. Jag la den ifrån mig igne och och knuggade trött ögonen innan jag klev upp ur sägnen och gick in i badrummet. Jag tog och skön dusch och fönade sen håret och gick sen in i min walk in closet och tog på mig ett söt sommarklänning med en bikini under om vi skulle till straden någon gång under dagen. Jag gick in i badrummet igen och sminkade mig snabbt innan jag tog min iphone och gick ner till köket.
"Godmorgon mamma." sa jag och log till mamma som satt vid bordet med en kopp kaffe och läste tidnigen.
"Godmorgon hjärtat, sovit gott?" frågade hon.
"Ja det har jag." sa jag och tog ett glas apelsinjuice och tog sen en skål med flingor. Jag satte mig mitt emot mamma och började att äta.
"Så är du spänd inför den nya filmen?" frågade mamma mig.
"Ja lite är jag." sa jag.
"Känner du den här Justin bra?" frågade mamma.
"Nej, jag har nog bara hälsat på honom någon gång då han är eller har varit Selenas pojkvän. Jag tror att dom gjorde slut för någon vecka sen." sa jag.
"Selena? Det är väl hon den söta tjejen du var med i några avsnitt i serien som också går på disney?" frågade mamma.
"Ja, Selena Gomez." sa jag och tänkte på Selena. Det var ett tag sendan vi träffades nu, hoppas att vi kan träffa varandra någon dag...

"Så vad ska du göra idag då?" frågade mamma och väckte mig ur mina tankar.
"Jag ska säkert vara med Amelia och William." sa jag och log åt tanken på mina bästavänner.
"Du ska vara glad att du har såna bra vänner som dom." sa mamma och log. Jag vet att hon är glad att jag har vänner som jag vet inte utnyttjar mig för kändis skapet.
När jag hade ätit upp ställde jag in disken i diskmasiknen och gick upp till badrummet och borstade tänderna. När jag var klar så gick jag ner och tänkte precis ringa Lia eller Wille när det knackade på dörren. Jag gick till hallen och öppnade dörren och där stod dom.
"Hej, tänkte precis ringa någon av er." sa jag och släppte in dom och gav dom sen varsin kram.
"Hej." sa dom båda och kramade mig tillbaka.
Dom tog av sig sina skor och vi gick upp till mitt rum och satte oss i sängen.
"Så vad handlade mötet om?" frågade Wille och jag såg hur dom båda var nyfikna. Undra hur Lia reagera då hon är en beliber? Hennes bästavän ska spela in en film med honom, en kärleksfilm desutom...
"Dee? Hallå? Vi väntar?" sa Lia och flinade och jag ryckte till och började sen att berätta vad som vi pratade om på mötet.

Så vad tyx? :D
Men hur tror ni det kommer gå nu när dom ska spela in en film?
Och hur kommer Amelia reagera? Och Selena?

Förlåt att det inte kom upp en del igår men jag hade en massa annat för mig och hade ingen tid att skriva en del.

Puss&Kram.

Comments
Written by: Gabbi

bra :)

2011-08-20 @ 15:24:46 -



Written by: Steffi xD

OMG ! det är början men det verkar bli en jätteBra novell redan :D

2011-08-20 @ 15:48:17 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback