Chapter 1. - Just Friends.
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

"Dee!" ropade Amelia. Amelia, William och jag hade smeknamn på varandra, jag blev Dee, Amelia blev Lia och William blev Wille.

"Jag kommer!" ropade jag tillbaka och la ner min mobil i väskan och sprang ner för trappen till Lia och Wille.

"Så nu är jag redo för en dag på stranden." sa jag och log mot dom.

"Ja, och som alltid är du sist." sa Wille och flinade. Jag räckte ut tungan mot honom och tog på mig mina skor och så gick vi och satte oss i bilen och körde till stranden. När vi kom fram hoppade vi ut ur bilen och tog våra saker och letade upp ett lite undanskymt ställe då vi ville vara ifred. Ja, jag älskade mina fans men ibland ville man bara vara i fred och kunna umgås med sina vänner utan att bli attackerad av fans och paparazzi.
Vi la ner våra saker då vi hittade ett bra ställe och la ut handdukarna och började att sola.


"Du Dee, varför tog det slut mellan dig och Taylor?" frågade Lia.

"Jag vet inte, vi tappade väl känslorna för varandra." sa jag och suckade.

Jag och Taylor hade dejtat ett tag och allt verkade vara helt perfekt, men det var det tydligen inte. Jag kommer verkligen sakna honom, och jag hoppades att vi fortfarande skulle kunna vara vänner. Men ett problem som jag inte vågade erkänna för mig själv var att jag fortfarande hade känslor för honom...
"Vad tråkigt! Ni som var så söta tillsammans!" sa Lia såg ledsen ut.

"Ja, plus att han var riktigt schysst också." sa Wille.

"Ja, men jag hoppas att vi fortfarande kommer vara vänner." sa jag.

"Du gillar honom fortfarande va?" sa Lia och titta plågat på mig.
"Kom vi badar!" sa jag för att undvika frågan och reste mig upp och gick till vattnet. Men innan jag hann resa mig upp såg jag blicken Wille och Lia utbytte och att dom sedan tittade sorgset på mig.
"Så är det, vi kommer aldrig att kunna ljuga för varandra." tänkte jag och vadade långsamt ut i den svalkade vattnet. Lia och Wille kom ikapp mig och vi badade ett bra tag innan vi gick upp igen och solade en stund till.


Vi hade det riktigt roligt på stranden och när solen började gå ner för himlen så packade vi ihop sakerna igen och körde hem till mig. Vi öppnade dörren och möttes av mamma som stod och i hallen och hade fin kläder på sig.

"Hej Amelia och Hampus, det var länge sedan." sa hon och hälsade på dom med ett leende.

"Vad fin du är mamma, vart sak du för någonstans?" frågade jag nyfiket.
"Åh, jag ska på middag med Stefan." sa hon och log besvärat, Stefan är min manager så det var ju inget konstigt att dom gick ut och åt.

"Okej, vad ska ni diskutera?" frågade jag.

"Demelza... Jag vet att du har haft det jobbigt sen pappa gick bort men man måste gå vidare. Jag älskar fortfarande honom såklart, men jag vill inte leva resten av livet ensamn. Stefan bjöd ut mig idag och jag tackade ja." sa hon och jag stelade till, skulle min mamma och Stefan gå på... dejt?

"Du skojar med mig va?" frågade jag förvirrat.

"Nej det gör jag inte hjärtat." säger hon och tittade oroligt på mig.

"Okej, ha så roligt då." sa jag stelt och tog mina saker och gick upp. Jag hörde hur mamma suckade och Lia och Wille som följde efter mig. Jag öppade dörren till mitt rum och satte mig i sängen och la huvudet i händerna. Jag kände hur dom satte sig ner brevid mig och hur en av dom strök sin hand över min rygg.
"Hur mår du Dee?" frågade Lia mjukt.
Jag tittade upp och såg in i deras oroliga ansikten.
"Hur bra kan man må när ens mamma går ut på dejt med sin manager? Snart kommer jag väl se dom sitta och hångla framför tvn." sa jag och jag kunde bilder framför mig, jag kände hur illamående kom över över mig.
"Kom vi lägger upp någon rolig bild på twitter eller något." sa Lia hon och jag satte oss vid datorn och startade den.
"Kom Wille." sa Lia och han skakade på huvudet.
"Nej, ni får skämma ut er själva" sa han.
"Tråkmåns." sa jag och tog en bild på oss när vi gjorde en grimas och jag la sen ut den på min twitter.


"Vad ska vi göra nu?" frågar jag sen.
"Vi kan väl ha en filmkväll?" sa Wille och log entusiastiskt över sin egen idé. Jag log lite för mig själv, typiskt Wille att hitta på sådana saker.
"Okej det har vi, ingen dålig idé Wille. Kom vi går ner och hämta allt vi behöver." sa jag och vi gick ner till köket och börjad leta efter allt man behövde till en filmkväll.

Vi letade men hittade nästan inget då vi inte har varit hemma på månader.
"Ska vi göra till affären och köpa godis, chips och läsk?" frågade Lia då vi gav upp.
"Ja, det gör vi." sa jag och vi gick och tog på oss skorna och satte oss i bilen och körde till närmsta affär. Vi gick in och tog det vi behövde chips, godis, läsk och popcorn.
"Vi kommer bli feta av allt det här." sa Emilia skrattades och höll upp påsen efter att jag hade betalt.
"Ja, vi kommer rulla fram." sa Wille och flinade.

Vi gick ut ur affären och möttes av kamera blixtrar, jag höll för ansiketet och vi försökte komma förbi.
"Demelza, är killen där din pojkvän?" skrek någon och jag suckade. När ge upp, Wille är inte min pojkvän.
"Det är min bästavän. Så nej, vi är bara vänner." sa jag och vi fortsatte gå mot bilen men dom följde såklart efter.

"Hur känns det att vara singel eller dejtar du någon ny nu efter Taylor?" skek någon annan.
"Ingen kommentar." sa jag och hoppade snabbt in i bilen när vi kom fram. Jag körde iväg och tittade ursäktade på Lia och Wille.
"Förlåt för det där." sa jag.
"Det är lungt, vi är vana. Men får väl stå ut med det när man har en kändis som bästavän." sa Lia och jag log, kan man ha bättre vänner?



Så vad tyx? :D

Detta är första delen så om ni inte tycker att det blev bra, ge den en chans.
Och grattis till Ashley Benson som kommer få 'spela' Demelza. ;)
Sen fick jag bara ett förslag på namn som novellen får heta, så det blev då 'Just cus i am a celeb it don't mean i can be in love?' vad tyx om det? Ska jag byta namn eller ska den få heta det? Om jag ska byta så får ni ge flera förslag.

Puss&Kram.

Comments
Written by: elena

super bra

2011-08-17 @ 00:40:45 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Written by: Maya

Stoooolt xd <3

2011-08-17 @ 07:50:30 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Written by: Steffi xD

Det ät ju en BRA början :D hoppas nästa del kommer snart :D

2011-08-17 @ 15:52:35 -



Written by: Mizz Z

SUPERBRA :D Längtar tills nästa del :D

2011-08-17 @ 17:47:22 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Emelie

hej jag fattar inte varför du skrev Hampus och Emilia i novellen heter dom inte Amelia och William ?

2011-08-17 @ 19:55:16 -



Written by: Gabbi

awesomw! :)

2011-08-20 @ 15:13:05 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback