Chapter 38 - I don't know.
Filed under: Love is not easy

 

Hade jag precis kysst min killes bästa vän? Hade jag precis varit otrogen? Gjort samma sak som jag själv blivit utsatt för? Var jag ingen bättre person? Men samtidigt. Jag hade kunnat putta bort honom? Men jag njöt av att kyssa Chaz läppar. Jag älskade att känna hans tunga mot min. Jag gillade att våra tungor smekte varann. Jag önskar att det inte hade slutat...

Vi hade precis ätit frukost och jag hade gått och satt mig ner en bit ifrån alla andra för att försöka komma på varför jag hade gjort det. Varför hade jag varit otrogen mot Justin med Chaz? För att han påmminde så mycket om Justin vid det tillfället, viskade en röst inom mig. Jag suckade högt och begravde huvudet i mina händer. Huvudet bultade för allt gav mig sån huvudvärk. Jag hatade mig själv så mycket för att jag hade gjort det. Jag hade ju själv varit med om det så hur kunde jag gå och vara otrogen själv? Varför hade jag varit otrogen mot Justin som jag älskade, med hans bästavän, när jag egentligen borde vara hos min skadade pappa?

"Bella?" jag tittade upp och mötte Caitlins oroliga ögon. "Vad är det som har hänt?" frågade hon och satte sig ner brevid mig. Jag tittade ut över havet och suckade.
"Mycket har hänt." mumlade jag och hon la sin ena hand på min axel.
"Berätta." sa hon. Jag tittade bort mot dom andra innan jag mötte Caitlins blick och tog ett djupt andetag och började att berätta.
 
Hur kunde jag göra det? För att du är desperat, viskade en röst i huvudet och jag ville skrika åt den att hålla tyst då det var den rösten som fick mig att göra det från första början. Allt jag ville var att komma över Sophie då jag visste att hon inte hade några känslor för mig. Och då slog det mig att jag kunde 'försöka' bli kär i Bella, för hon var ju tillsmmans med Justin och då blev det säkert lättare att komma över henne. Men nej, nu hade jag lyckats trassla in mig ännu mera. För tänk om Bella berättar det för Justin... Han kommer aldrig att förlåta mig! Och tänk om jag blir anledningen till att dom gör slut.... En klump börjar bildas i min mage och jag vet inte vad jag ska göra.
 
Jag tittar bort mot Bella och ser att hon sitter och pratar med Caitlin. Jag ville så gärna gå bort dit och be om ursäkt för allt och bara försöka glömma bort allt.
"Chaz, har något hänt?" frågar Sophie som hade kommit fram till mig, och jag tittar in i hennes underbara ögon.
"Nej, allt är okej." sa jag och log ett fejkat leende.
"Okej, men vill du inte komma bort till oss andra?" frågade hon då jag hade gått och satt mig en bit ifrån dom andra.
"Nej jag sitter bra här." sa jag och hon nickade sakta.
"Okej, men det är bara att komma om du ändra dig." sa hon och log mot mig innan hon gick bort och satte sig ner brevid Tilda.
 
Jag återvände in i mina tankar och försökte komma på en lösning men hittade igen. Du har verkligen lyckat ställa till det Chaz, tänkte jag och suckade tungt.
"Chaz, hur kunde du?" frågade Caitlin mig och jag hoppade till då jag inte hade märkt att hon hade kommit.
"Vad menar du...?" frågade jag osäkert.
"Bella berättade precis... Hur har ni tänkt förklara det för Justin? Att du har gått och kärat ner dig i din bästaväns flickvän." sa hon och tittade strängt på mig.
"Jag är inte kär i henne." sa jag och hon tittade förvånat på mig.
"Varför sa du då att du älskade henne?" frågade hon mig.
"Jag vet inte... Jag vet inte varför jag gjorde det." suckade jag.

Vad tyx? :D
 
Detta kapitlet skrev jag (Fanny) helt själv. Jag blev rätt missnöjd med detta kapitlet, men jag hoppas att ni gillar det och att det förklarade varför saker hände. :)
Kommentera gärna!
 
Puss!

Comments
Written by: Sara

Helt okej iallafall:D

2012-07-13 @ 23:07:59 -



Written by: elena

jag åker bort om 4 timmar hoppas jag får många att läsa när jag kommer hem den 27 juli men super bra skrivet

2012-07-14 @ 00:35:07 -



Written by: Becka

Bra :)

2012-07-15 @ 16:41:44 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback