Chapter 10 - Memories...
Filed under: Love is not easy

Jag vaknanade av att solen lyste i mina ögon, jag sträckte på mig och satte mig sen upp i sängen. Jag skulle just smsa Tilda och Sophie och fråga vad vi skulle göra idag när jag minndes vad som hände igår. Tårarna började långsamt rinna längs mina kinder och jag tog ett djupt andetag och tvingande mig själv att lugna ner mig, jag reste mig upp och gick in i duschen och tog en snabb dusch och fönade sen håret, jag gick sen in i mitt rum och tog ett par mjukisbyxor och en skön tröja innan jag gick ner till köket. Klockan var runt 10 och även om det var lördag var mamma och pappa redan på deras jobb. Jag tog fram en skål och flingor och mjölk i den och satte mig ner vid bordet och började långsamt äta.
När jag hade ätit upp ställde jag skålen och skeden i diskmaskinen och gick sen upp till mitt rum. Jag letade fram en låda som jag hade massa bilder i, bilderna var på mig, Sophie och Tilda. Sen fanns det även några bilder på mig och Lucas där i också. Jag hällde ut dom alla på sängen och satte mig ner och tittade på dom. Jag begravde huvudet i mina händer och snyftade till, bilderna gjorde så en massa minnen spelades upp i mina tankar.

"Bella, kom nu!" skrattade Tilda. Klockan var runt 12 på kvällen och jag hade för första gången smygit ut hemifrån.
"Tänk om dom märker att jag inte ligger i sängen?" frågade jag nervöst.
"Kom igen nu, det blir roligt!" sa Sophie och tog min hand och vi sprang ikapp Tilda. Vi var på väg till ett gammalt hus det man sa att det spökade, flera andra personer hade sagt att dom hade sett ett spöke inne i huset.
"Jag vet inte om jag vågar..." sa jag osäkert och tittade på det gammla fallfärdiga huset.
"Kom nu, inget kommer hända." sa Tilda lungt, jag tittade på henne och tog ett djupt andetag innan vi öppnade den knarrande dörren. Vi gick sakta in och jag kände hur hjärta mitt hjärta bankade snabbt och hårt, jag var så rädd... Vi tittade oss runt i dom olika rummen och var just på väg att gå tillbaka ut.

"Se inget hända." sa Sophie och plötsligt skrek någon och någon tog tag i min axel bakifrån. Sophie, jag och Tilda började skrika och vi skulle just springa ut när vi hörde hur några började skratta och vi vände oss om och där stod Lucas, Hampus och Adam.
"Ni skulle hört er själva!" skrattade dom och jag kände hur jag började rodna. Jag hade precis skämt ut mig för Lucas, killen som jag hade varit kär i mer än ett år...
"Varför gjorde ni?" fräste Tilda irriterat.
"Det var roligt?" flinade Adam.
"Hur visste ni att vi skulle hit?" frågade Sophie.
"Vi hörde er prata om det i skolan och det skulle bli ett roligt skämt." sa Hampus och ryckte på axlarna.

Det minnet var för ungefär 2 år sedan, och som tur väl märkte aldrig mamma och pappa att jag hade smygti ut. För när jag berättade under dagen att vi skulle besöka 'det hemsökta huset' på kvällen förbjöd dom mig att läma huset efter 9. Jag tittade ner på bilderna och hittade en bild från i sommars när vi var på stranden, och en annan bild från när vi var mindre och var på Tildas maskeradkalas. Jag tittade ner på alla bilder och suckade sorgset, så många minnen!

Min mobil började pipa och jag ryckte skrämt till och letade fram den ur fickan och såg att smset var från Justin. Värken Tilda eller Sophie hade ringt eller smsat mig under dagen och det bevisade ju hur mycket dom brydde sig om mig... Jag struntade i det och tryckte istället upp smset.
'Hej skulle du vilja vara med mig, Christian och Caitlin idag? Du vill väl kanske ha något annat att tänka på idag.'
Jag läste smset flera gånger och stirrade sen chockat på på mobilskärmen, skulle jag vilja vara med Caitlin? Skulle jag vilja vara med tjejen som jag hatar, och som också hatar mig? Jag skulle precis tacka nej när jag ångrade mig, det skulle faktiskt bli intressant att se hur det skulle sluta. Jag skrev in snabbt in ett svar till Justin och vi kom överrens om att möttas vid kiosken där jag gick in i han. Jag ställde mig upp och gick och letade fram min bikini och över den tog jag på mig ett par shorts och en snyggt linne. Jag gick sen och sminkade mig innan jag letade fram min väska där allt nödvändigt låg i innan jag gick till stranden.


Vad tyx? :D

Men hur tror/vill ni detta kommer sluta? Tror ni hon och Caitlin kommer lyckas hålla sams under dagen eller kommer dom börja bråka som vanligt? :)

Puss!

Comments
Written by: Anonym

jätte bra!

jag tycker att de typ,ska hålla sams littee.

THIHIH

2012-04-09 @ 20:25:06 -



Written by: Becka

Bra :)

2012-04-09 @ 20:38:29 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Anonym

Hej! Din blogg är nominerad i min blogawards :) Du hittar inlägget här: http://taylorfever.nu/2012/april/taylor-fevers-blog-awards.html#comment



Lycka till :D Ett tips är att du skirver och tipsar dina läsare om tävligen då lär du till och med få flera röster :)

2012-04-10 @ 01:52:42 -



Written by: Emelie

Jättebra ;)

Jag hoppas att dem blir vänner för då har hon någon att vara med i skolan och slipper vara själv :D

2012-04-10 @ 17:53:48 -



Written by: Emelie

Jättebra ;)

Jag hoppas att dem blir vänner för då har hon någon att vara med i skolan och slipper vara själv :D

2012-04-10 @ 17:53:58 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback