You smile, I smile - del 8.
Filed under: You smile, I smile.




Bild 1. Mel och hennes outfit 2. Selena och hennes outfit 3. Justin och Pattie.


Jag försöker komma på ett svar och skriva men hjärnan är verkligen helt tom. Efter en stund lägger jag ifrån mig mobilen och försöker somna.
"Jag får ta hand om det imorgon." tänker jag, och somnar en kort stund efter det.

 

"Meeeelodyy!" säger Selena och drar av täcket från mig.

"Uhm... Sel sluta jag vill soooova..." mumlar jag trött drar på mig täcket igen.
"Kom igen nu tjejen, vi ska shoppa!" säger Sel glatt.
"Jag vill inte, jag shoppade igår." säger och vänder mig om i sängen.

"Det struntar jag i. Vi måste ha något nytt då vi ska hem till Justin på middag.

"Justin... Middag?" tänker jag förvirrat. Då minns jag smset jag fick av honom igår.

"Jag följer inte med!" säger jag panikslaget och vändere mig om mot Sel igen.

"Jodå, klart du ska med. Ni verkade ju ha det trevligt igår." säger hon och får en blick jag inte känner igen.

Jag protersetera, men några timmar senare står jag ändå i min nya klänning som Sel och jag var och shoppade.

"Åh, vad vackra ni är flickor. Är ni redo att åka?" säger Rick och ler.

"Tack pappa, och självklart är vi det." säger Sel.

Vi går ut och kliver in i bilen och kör mot Justin. Jag känner hur nervös jag är, och jag känner på mig att detta kommer inte så särskilt bra.

 

*Selena's perspektiv.*

 

 

Jag tittar på Mel och ser hur snygg hon är i sin klänning. Även om vi är lika så lyckas hon alltid vara snyggare än mig, vad jag än gör. Och såklart väljer Justin henne. Även om vi har kännt varandra längre så väljer han henne. Jag minns att jag såg bilden på nätet och trodde först att det var en vänskaps kram. Men när jag kom hem och han sjöng för henne... Och sen hur det blev tyst i rummet, och när jag kom in satt dom nära varandra i sängen och tittade på varandra.

Säkert har dom kysst varandra. Jag känner hur det värker i hjärtat, jag trodde aldrig att dom skulle göra så mot mig.




*Melody's perspektiv.*




Jag ser hur Sel tittar på mig med en sårad blick.
"Vad har jag gjort henne?" tänker jag förvånat.

Bilen stannar och vi alla kliver ut, och jag ser ett underbart hus.
"Visst är huset fint?" säger Mandy och ler mot mig när hon ser min blick.
"Verkligen." viskar jag.

Vi går mot dörren och knackar, vi behöver inte vänta länge utan snart öppnar Justin och brevid honon står en kvinna som måste vara hans mamma.
"Välkommen." säger hon och ler varmt mot oss.
"Jag är Pattie, Justin mamma. Och du måste vara Melody, Selenas kusin." säger hon och skakar min hand.
"Aa, det är jag." säger jag.

 

Jag möter Justin blick och ser hur han tittar på mig och biter sig i läppen. Som alltid.
"Varför gör han så?" tänker jag.

Jag ser hur Sel också ser hur han tittar på mig och så får hon den blicken hon hadde imorse.

"Vad är det med dom? Kan inte någon bara förklara?" tänker jag och suckar.
Detta kommer bli en lång kväll.

 


Inte världens bästa del, men jag vet inte riktigt vad som ska hända nu.
Ger mig förslag! :D


kommetera gärna ideér så kommer nästa del fortare.

Puss. 


Comments
Written by: linnea

Jätte bra del !! :D

2011-06-23 @ 19:03:49 -



Written by: soz

Dom kan väll börja bråka selena blir iriterad på Justin och börjar skälla ut honom som ingenting framför alla typ

2011-06-23 @ 19:43:02 -



Written by: Maja

bra del Mera!! :D

2011-06-23 @ 23:56:24 - URL: http://http:/



Written by: elena

super bra du kan ju typ skriva som soz sa men sen får Sel dåligt samvete och försöker fixa, så mel och justin blir tillsammans

2011-06-24 @ 06:53:50 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Written by: Bella

Kanske att Justin verkligen gillar henne men Melody gillar inte han på det sättet utan hon gillar bara han som vän kanske knappast det & sen skulle hon aldrig vilja såra Selena för dom är som syskon, kanske!

Sen så kanske Melody tar med Selena utanför Justins hus och sen så står justin och tittar på dom i fönstret och när dom kommer inte så ler dom men selena ger justin en irreterande blick medans Melody inte änns tittar på han ! :D

2011-06-24 @ 12:12:22 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback