You smile, I smile - del 7.
Filed under: You smile, I smile.



Bild 1. Justin med gitarr 2. Mel när hon hoppar Starlight 3. Alex 4. Justin's sms.


Vi satt nu i bilen påväg hem, och Kenny hade inte ens märkt någon skillnad när vi gick in affären. Undra om hans ens märkte något eller så låtsades han inte om det. Kenny hade tagit sin bil tillbaka, så Justin och jag åkte själva. Jag sitter och pillar lite på halsbandet och småpratar lite med Jusitn.
"Han är ju inte så farlig." tänker jag. "Nej! vad tänker jag! Han är ju Bieber! Jag har ju aldrig gillat han ju!" tänker jag argt.

"Så vi är framme nu. Får jag följa med in?" frågar han och ler lite.

"Visst." säger jag utan att tänka mig för. Han parkerar och vi går mot dörren, och jag låser upp och vi går in och tar av oss skorna.
"Hallå?" ropar jag men får inget svar.

"Ingen är hemma. Så vad vill du göra?" frågar jag Jusitn.

"Kan vi gå upp på ditt rum? Jag har aldrig sett det?"
"Okej." säger jag och går upp till mitt rum. När vi kommer in tittar Jusitin sig runt.
"Fint." säger han och ler igen.
"Ja, det är väl helt okej." säger jag och skrattar lite.

"Spelar du gitarr?" frågar han mig förvånat och hämtar min gitarr och sätter sig på sängen som jag har satt mig på.
"Lite..." säger jag och tittar blygt ner på golvet.

"Kan du spela för mig?"
"Nej! Usch, aldrig!" utbrister jag. Dom ända jag har spelat för är Alex, mamma och pappa.

"Okej..." säger han och ser lite sårad ut.

"Kan inte du spela för mig då?" frågar jag och tittar blygt på honom. Igentligen ville jag inte höra...Eller jo... Kanske... Åh, jag vet inte! Jag är så förvirrad och det vill jag inte vara.
"Du får inte gilla honom Mel! Aldrig! Du får inte bli för bra vän med honom." tänker jag bestämt.


"Okej..." säger han tyst och börja spela på en låt jag inte känner igen. Säkert någon av hans låtar eller något. Sedan börja han sjunga också, och när han kommer till refrängen känner jag svagt igen låten. Det måste vara några av tjejerna som måste ha sjungt på den i sverige.


Ohh Oh Oh
Saw so many pretty faces before I saw you you
Now all I see is you
I'm coming for you (I'm coming for you)
Noo No
Don't need these other pretty faces like I need you
And when you’re mine in the world
There's gonna be one less lonely girl
(I'm coming for you) One less lonely girl
(I'm coming for you) One less lonely girl
(I'm coming for you)One less lonely girl
There's gonna be one less lonely girl (I'm coming for you)
I'm gonna put you first (I'm coming for you)
I'll show you what you're worth (That's what I'm gonna do)
If you let me inside your world
There’s gonna be one less lonely girl

Han avslutar efter ett tag låten och vi bara sitter och tittar på varandra.
"MEL?! Vi är hemma nu!" hör vi plötsligt Mandy ropa, och vi båda rycker till lite. Vi hör hur någon springer uppför trappen och öppnar dörren.

"Hej Mel... Oj... Hej Justin." säger Sel och bara stirrar på oss.

"Hej Sel." säger jag för att bryta den pinsamma tystnaden.

"Hej Sel." säger Justin också.

"Ehm... Vad gör ni då?" frågar hon efter ett tag.
"Åh... Bara sitter här." säger jag.

"Okej..." säger Sel.

"Eh... Ah jag måste nog gå." säger Justin efter yterligare en pinsam tystnad.
"Okej, hejdå Justin." säger Selena och går fram och ger honom en kram och går sedan ut ur mitt rum.
"Ehm... Jag hade riktigt roligt idag Mel." säger Justin tyst.
"Jag hade också roligt." säger jag och ler.

"Okej, vad bra. Men vi ses?"
"Javisst."
"Åh, jag har inte ditt nummer. Kan jag få det?" frågar han blygt.

"Visst." jag tar hans iphone som han håller fram slår in mitt nummer och sparar det.

"Tack." säger han och vi går ner och han tar på sig skorna, sen ger vi varandra en 'hejdå kram'.

 

Jag går sedan upp på mitt rum och byter om till ridkläder och går till stallet och rider ett hårt pass på både Destiny och Starlight. På Destiny rider jag lite dressyr sen över jag på trix efer som det inte blev något igår. Sen på Starlight så hoppar jag. Sen ryktar jag av dom båda och släpper ut dom i hagen igen.



Halvtimme senare.

  

Jag ligger i sängen och smsar lite med Alex när jag får ett sms från ett nummer jag inte har på mobilen. Jag läser det och ser att det är från Justin. Jag svarar på det och vi smsar lite, helt plötsligt bryter han ämnet och frågar en rätt konstig fråga:

Vet du?



Vaddå för något? Jag vet rätt mycket? ;)
skriver jag som svar.

 

När jag läser svaret stelnar jag till och vet inte alls vad jag ska svara.
"Hur kunde detta hända?" tänker jag förvirrat.

 

Jag läser det en gång till och hoppas lite på att jag bara inbillade mig. Men svaret står fortfarande kvar:

Think i'm in love with you.





Ojoj! Vad tror ni händer nu?
Är verkligen Justin kär i Mel?
Och vad kommer Sel säga?

Kommetera gärna vad ni tycker och tror. :)

Puss.

Comments
Written by: elena

super bra fortsätt det är en av de bästa novellerna jag har läst och jag läser många noveller

2011-06-22 @ 15:54:15 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback