You smile, I smile - del 13.
Filed under: You smile, I smile.



Bild 1. text 2. Sel's outfit.

Vi går in i huset och sen upp till mitt rum. Jag går och hämtar gitarren och sätter mig sedan i sängen brevid Justin.
"Snälla måste jag?" frågar jag.

"Ja."
"Okej, men jag sjunger inte bra." säger jag. Jag fundera vilken låt jag ska ta och väljer Sel's låt Who says. Jag börjar spela och sjunga. (Här är en länk om ni vill lyssna på låten - http://www.youtube.com/watch?v=41OWqTeh-ek) Jag ser hur Justin tittar på mig och ser lite förvånad ut.

"Så vad tycker du?" frågar jag när låten äntligen är slut.

"Wow... Du kan verkligen sjunga!" säger han.
"Ljug lite till." säger jag och skrattar. Precis när Justin öppnar munnen för att säga något, hör vi hur dörren där nere öppnas.
"Mel? Jag är hemma!" hör vi Sel ropa.

"Sel? Vad gör hon hemma? Hon sa till mig att hon skulle sova över med Demi?" mumlar jag tyst för mig själv.
Vi hör hur hon går upp för trappen och öppnar där efter dörren till mitt rum.

"Hej, Mel... och Justin." säger hon ser riktigt förvånad ut när hon ser honom.
"Hej, Sel." säger jag och Justin samtidigt. Det blir en pinsam tystnad och vi alla rycker till när min mobil börjar ringa.
"JA!" skriker jag när jag ser vem det är, och Justin och Sel tittar på mig som om jag har blivit galen.

"Ehum... Jag ska gå för att svara." säger jag och ler stort. Jag går ut ur rummet och trycker på svara.
"Hej, Alex!" säger jag glatt.

"Melody, det är inte Alex." hör jag en man säga, och jag känner inte igen rösten.
"Vad har hänt?" säger jag och känner att jag inte kommer få ett bra besked.


Selena's perspektiv.




Justin och jag ser hur Mel springer ut ur rummet med ett stort leénde på läpparna. Mel... Hur kunde hon göra såhär mot mig? Hon sa ju att hon inte gillade honom! Hur mycket mer har hon ljugit för mig?
Tur att Demi blev sjuk, annars skulle jag väl fortfarande gå runt och tro att Justin har börjat gilla mig igen.

"Så är ni tillsammans?" frågar jag trots att jag igentligen inte vill veta.

"Nej." svarar han och ser lite besviken ut.
"Men du gillar henen?"
"Ja... Ja, det gör jag." säger han.

"Okej..." säger jag tyst och känner hur ont det gör.

"Du Selena... Kan du hjälpa mig med en sak? Jag vet att du säkert kommer säga nej. Men du kommer hitta någon annan som kommer gilla dig. Någon som är bättre än mig." säger han och jag tittar förvånat på honom.
"Okej? Vad vill du att jag ska hjälpa dig med?"

"Jag..." han avbryts av att hans mobil ringer, han tar upp den och svarar. Jag lyssnar inte på vad han säger utan funderar istället på vad det är han tänker be mig att göra.

"Du Sel... Jag tänker ta med Mel ut på middag. Och det kommer vara upp till henne om det ska vara som kompisar eller en dejt. Men en limosin kommer och hämtar den vid 7, så kan du säga det till henne?" säger han till mig när samtelet är slut och ser stressad ut.
"Okej..." säger jag.

"Tack så mycket!" säger han och ser lättad ut och ger mig en kram.
"Men jag måste gå nu. Det är en sak som har hänt." säger han går kort där efter. Förvånat sitter jag kvar på sängen.
"Han och Mel ska på dejt!" tänker jag förtvivlat. Efter denna dejten kommer det fler dejter, sen kommer jag se dom gå runt och kyssas... Jag kommer inte klara det!

"Var är Justin?" frågar Mel mig när hon kommer tillbaka. Jag ser att hon har gråtit, men jag bryr mig inte för det är hon som har tagit Justin ifrån mig.
"Han var tvungen att gå."

"Okej..." säger hon och sätter sig vid mig, och då får jag världens bästa idé!

"Du han bjöd ut mig på middag!" säger jag och ler stort. Jag ska spela Mel, för hon ska inte få honom.

"Åh, vad glad jag blir för din skull." säger hon och ger mig en kram.
"Ljug lite till kusin. Du vill säkret har honom själv." tänker jag men spelar med.

"Tack! Men kan inte du hjälpa mig välja kläder, smink och hår?" frågar jag, jag måste ju se ut som henne så mycket som möjligt.

"Självklart kan jag det. Gå och dusha du så letar jag fram kläder." säger hon och jag nickar som svart och går till badrummet.

 

 

Melody's perspektiv.

 

 

När Selena har gått iväg går jag in i hennes rum och börja leta efter kläder till middagen. Jag skulle också vilja gå på middag... Avundsjuk? Nej, det får jag inte vara! Det är ju så här det ska vara, och klart att Justin inte vill ha mig.

Vänta, varför tänker jag ens på detta? Jag har ju aldrig gillat honom så.

Åh, vad jobbigt! Jag gillar honom samtidgt som jag inte gör det.

"Har du hittat något?" frågar Sel och jag rycker till. Hur länge har jag igentligen stått och tänkt?

"Ja. Du kan få se den sen. Först ska jag fixa håret och smiket." säger jag, Hon satte sig ner och jag fixade först håret och sminkade henne senare.
"Vad tycks?" frågar jag när jag är klar. För första gången sedana jag började fixa henne får hon se sig i speglen.

"Det blev ju riktigt fint." säger hon ser riktigt nöjd ut. Om jag ska vara ärlig är jag det med. Jag går in i gaderoben igen och hämtar klänningen.
"Vad tycker du?" frågar jag och håller upp en länning och jeans jacka.
"Det är så fin och sommrig! Jag måste prova det." jag ger henne klänningen och jackan, hon prova det direkt. Hon ser sen in i speglen igen.
"Åh, jag är så nöjd! Tack så mycket Mel." säger hon och ger mig en stor kram.

"Vad glad jag blir att du är nöjd."

"Hon lång tid är det kvar?" säger hon och börja se lite stressad ut. Jag tar upp mobilen och kollar klockan.
"10 minuter. Här är väska och skor." säger jag och ger henen det.

Vi går ner och där tar Sel på sig skorna och ger mig sedan en kram till.
"Lycka till." säger jag och ler mot henne.

"Tack." säger hon och ler tillbaka och går sedan ut.



Så vad tror ni kommer hända på middagen?
Kommer Justin att gå på att Sel spelar Melody?

Kommentera gärna sötnosar! :D

Puss. :*

Comments
Written by: :D

ja du tog den ^^ om justin verkligen känner mel ooch vet hur hon är o så , så borde han komma på det . men det blir ém....roligare att läsa om han int gör det :P

2011-06-30 @ 16:26:17 -



Written by: Anonym

Jättebra:) jag tycker också justin ska tro sel är mel för då blir det roligare:)

2011-06-30 @ 20:43:28 -



Written by: Emma

MEEER asså du är så sjukt bra på att skriva SNÄLLA en till idag Puss puss

2011-06-30 @ 21:20:57 - URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/



Written by: Bella!

Jag tycker inte att Mel ska gilla Justin än !

Jag tycker att Justin ska tro att det är Mel men när Justin följer Selena till doms dörr så kommer Mel ut och säger.



- åh hej selena.. och eh justin jag visste inte att ni redan hade kommit. 'Jag skulle precis gå ut och springa men vi ses.

då skriker justin.



- Vänta Mel gå inte än.



- va vad är det?



Och då förstod Justin att det är Selena som han har gått ut med så han blir riktigt sur och skriker.



- Selena hur kunde du.



Då blir Selena lite rädd och säger.



- Men jag kunde inte låta dig gå ut med Mel för jag gillar dig Justin, jag.



Och då blir Mel chockad och säger.



- Va, vänta här, tror du jag gillar Justin?



- Ja.



- Nej det gör jag absolut inte, det borde du veta jag sa ju det till dig.



- Men jag trodde.



- Tro vad du vill, jag bryr mig inte men jag vet bäst själv selena, dejta justin jag bryr mig inte, ni får ha ett jävla lyckligt liv tillsammans hejdå.



Sen går Mel ifrån dom jätte sur..

mm.. (;



tycker det låter ganska bra faktiskt (;

2011-07-01 @ 00:25:50 -



Written by: Emma

MEEERA SAA JAG GÖÖ :D <3

2011-07-01 @ 11:40:28 - URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/



Written by: Anonym

jättebra, han måste känna igen selena! <3

2011-07-01 @ 18:38:21 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback