You smile, I smile - del 11.
Filed under: You smile, I smile.

Det går inte att ladda upp bilder?
Ingen aning om varför, men ska se senare om det går då.
Det är synd för jag hade hittat riktigt bra bilder. :(



*Melody's perspektiv.*

'5 dagar senare.'

 

 

Hur kan så mycket hända på 5 dagar? Jag har inte pratat med Justin på 2 dagar. Innan så försökte han verkligen prata med mig. Han kom hit, han smsade, han ringde. Men jag ignorerade han, och det gjorde verkligen ont att se hur det sårade honom
.Men jag gillar honom verkligen inte. Kanske som vän, men inte mer. I alla fall Sel är glad nu, för han har ju inte pratat med mig på 2 dagar.

Sen har jag inte hört av Alex på 4 dagar, och jag är riktgit orolig. Han har inte svarat på mina sms eller när jag har ringt. Tänk om han har dött? Jag känner hur klumpen i magen växer och tårarna bränner. Men om han har dött så har han det säkret bra med mamma och pappa. Det hoppas jag. Jag skulle nog göra vad som helst för att vara med dom men jag måste vara stark, jag måste leva för dom.
Nej, Alex har inte dött lyckas jag tillslut intala mig själv. Han har inte bara tid att ringa eller skicka ett sms till mig. Vi kommer snart ses igen och då ska vi hem. 

Jag reser mig upp ur sängen som jag har legat och tänkt på, och tar på mig mina ridkläder och går ner och sen till stallet. Destiny och Starlight kommer galopperande mot mig när dom ser mig. Jag ler, dom är nog dom ända som får mig glad. Jag hälsar på dom och går sedan in i stallet och hämtar grimskaften. Jag tar in Starlight och börja borsta henne, när jag slänger en blick på klockan ser jag att jag har stått och borstat henne i 1 timme och en halvtimme. Jag går och hämtar sadlen och tränset, jag sadlar henne och går sedan ut i paddocken.

"Ska vi göra ett hårt pass dressyr idag?" frågar jag henne medans jag drar ner stigbyglarna. Starlight frustar som svar och jag börjar le. Jag sitter upp och börjar att skritta.

 



'1 timme och 20 minuter senare'



 

Jag släpper ut Starlight och går fram till Destiny.

"Hej gumman, nu är det din tur." säger jag till henne och knäpper fast grimskaftet i grimman. Jag leder in henne i stallet och börja borsta henne.

"Klockan är rätt mycket, men vi rider nog ut som planerat ändå." säger jag till henne och smeker henne över pannan. Jag går och hämtar sadel och träns, och sadlar och tränsar henne.

Jag leder ut henne senare och sitter upp.
"Hm... jag vet inte riktigt vad vi ska rida. Så vi chansar och rider in i skogen." säger jag till henne.

En halvtimmer senare kommer vi ut till en fin strand och man ser solnedången.

"Oj, klockan är visst rätt mycket. Men vad säger du? Ska vi ta en galopp längs stranden och sedan rida hemåt?" säger jag till Destiny.

Jag fattar galopp och snabbt går det. Men jag bryr mig inte, man känner ju sig så fri!

 


'2 timmar senare.'



 

"Vad har du varit?!" säger Mandy så fort jag kommer in och ser ubrört på mig.
"Ute och ridit?" säger jag och tittar förvånat på mig.

"Vet inte du vad klockan är? Du borde ligga och sova vid det har laget, det borde vi alla. Men istället har vi alla suttit uppe och varit oroliga för dig, och letat efter dig." säger hon högt.

"Förlåt..." mumlar jag och tittar ner i marken.

"Gör aldrig om det där! Och gå och lägg dig nu." säger hon och tittar på mig med en skarp blick.
Jag går upp till mitt rum och byter till min stora sovtröja och lägger mig i sägen.

Hemma i sverige har jag aldrig behövt oro mig för att komma hem i tid. För Alex vet att jag gillar att rida ut på kvällen, det är då man känner sig så fri.

"Snälla Alex, kan du inte komma tillbaka, så vi kan åka hem?" ber jag.

Jag tittar på mobilen och hoppas om att det ska vara ett sms där, men som väntat är det inte det. Jag går in och tittar på mina bilder och stannar på en bild med mig och Alex. Jag känner hur tårarna börja rinne längs kinderna och jag börja snyfta.
Efter en stund somnar jag utmattat.


Så vad tycker ni om denna delen?
Vad tror ni kommer hända med Mel och Justin?
Jag har ingen aning så ge mig gärna idér! :)

kommetera tips nu! :D

Puss sötnosar! :*

Comments
Written by: Emma

Asså kan typ inte mel gå ut i stallet ochså står justin där med en ros i munnen sen så slänger han bort den och börjar sjönga favorite girl :D

2011-06-27 @ 21:30:15 - URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/



Written by: elena

du gör så bra fortsätt. typ att Justin överaskar mel eller något sånt

2011-06-28 @ 13:40:08 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Written by: Jasmine

Jag håller med Emma! :D

2011-06-29 @ 17:54:49 - URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



Written by: :D

hahaha emma roligt men nja men ngt liknande att ahn förberett och så låtsas sel vara mel och går med justin och han int vet ngt . (att han sakt till sel att säga till mel att hon skulle koma dit ngn stans) annars är den helt awesome ^^

2011-06-29 @ 21:34:59 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback