You smile, I smile - del 1.
Filed under: You smile, I smile.


 

Bild 1. Melody 2. text 3. tåg 4. moln.



*Melody's perspektiv*




"Snälla måste du?" snyftar jag fram även om jag redan visste svaret. Han måste ta jobbet, han har inget annat val.
"Ja, jag måste Mel förlåt... Men pengarna är slut och det finns inget annat val. Du vill väl inte att vi ska hamna på gatan?" säger han med tårar i ögonen.
Jag vet att han inte vill ta jobbet. Varför måste livet vara så hemskt?
För två år sedan så hade våra föreldrar dött i en tåg olycka. Alexander och jag har levt på pengarna dom lämnade till oss. Och nu var dom slut och Alex ska bli soldat.

"Men vad händer med mig?" säger jag tårarna rinner fortfarande.

"Du ska till

"Sel? Är inte hon och hånglar med han Bieber någon stans?" säger jag.

"Nej, hon är hemma nu. Och ja, han är inte med." säger han och suckade tyst. Han vet att jag inte gillar han Bieber.
"Men nej! Jag tänker inte åka!" säger jag och börjar att gråta ännu mera. Tänk om Alex blir dödad? Vad händer då?
"Mel... Gör inte detta svårare för mig än det redan är.." säger han och tårarna börjar rinna på honom med.

"När åker jag?" viskar jag tyst då jag inser att det inte finns något annat att val.
"Imorgon..." viskar han som svar.

"Redan imorgon?" säger jag förtvivlat. Jag som trodde att jag hade mera tid med honom. Han nickar och kramar hårt om mig. Alex och jag är som bästavänner, hur ska jag klara mig utan honom? 



'Nästa dag på flyget.'

 

Jag suckar tyst för mig själv och tittar ut genom flygplans fönstret. Nu har jag lämnat sverige för att bo hos mina kusiner som jag inte har träffat på 2 år. Senast jag träffade domk var på mina älskade föreldras begravnig... Jag känner hur mina ögon tåras och hjärtat börja värka när jag tänker på dom.

Jag börja tänka på igår när Alex och jag packade min väska. Hur vi båda grät... Jag vill inte lämna honom! Jag fortsätter titta ut genom förnstret och anstängar mig för att inte börja gråta och på något sett lyckas jag somna.




Så vad tycker ni?
Jag har redan skrivit klart del 2 så ska bara läsa igenom den och välja bilder. :)

Och glöm inte att kommentera! :D

Comments
Written by: EmUknow

Bra novell fortsätt vill ha meeer läs min novell okså ;)

2011-06-17 @ 17:14:28 - URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/



Written by: Bellan

Mer

2011-06-18 @ 09:42:45 - URL: http://dinovell.bloggplatsen.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback