You smile, I smile - del 12.
Filed under: You smile, I smile.

Asså är det bara jag som har ett problem med att ladda upp bilder?
För jag kan inte det. :(


"Mel! Melooody!" hör jag Sel ropa och kort där efter drar hon av täcket från mig.
"Vad gör du?" säger jag trött och öppnar motvilligt ögonen.
"Det är morgon sömntuta." säger hon glatt.

"Hur mycket är klockan?"

"Den är 10 snart. Så upp med dig, det är snart frukost." säger hon och går sedan ut ur rummet.

Jag funderar på om jag ska ta och somna om, men då kommer väl säkert Sel in och häller vatten på mig. Jag suckar högt och reser mig upp och går in i ett av badrummen och tar en snabb kall dusch för att bli lite piggare.

När jag kommer ner till köket efter en kvart så ser jag att dom andra redan sitter och äter.
"Godmorgon." säger Mandy och ler när jag kommer ner. Men man ser att hon inte har glömt vad som hände igår.

"Godmorgon." säger jag och sätter mig ner och börjar äta.

"Så vad händer idag?" säger Rick efter en stund,

"Ehum... Jag ska på en intervju idag. Sen ska jag vara med Demi. Är det okej om jag sover över hos henne?." frågar Sel.

"Det är okej. Men vad ska du göra idag Mel?" frågar Rick.

"Det vet jag inte riktigt." säger jag efter att ha funderat en stund.
"Okej, men flickor jag och Mandy ska iväg idag. Och vi åker efter frukosten och kommer nog hem först sent ikväll. Är det okej för dig Mel?" frågar han.

"Självklart." säger jag.
Vi fortsätter att äta och prata lite och till slut är det dags för Mandy och Rick att gå.
"Hejdå" säger dom och ger oss varsin kram.
"Hejdå." säger jag och Sel samtidigt.

När dom har gått så vänder sig Sel mot mig.
"Jag ska gå upp och packa. Men är det okej att jag lämnar dig? Det känns inte direkt snällt." säger hon och tittar på mig med en frågande blick.
"Självklart är det okej. Vill du ha hjälp?"

"Visst." säger hon och ler och ger mig en lätt kram.

Vi går upp till hennes rum och packar ner lite kläder, smink osv. En stund senare har hon också gått.
"Så vad ska jag göra nu då." mumlar jag för mig själv. Jag går upp till rummet och sätter mig vid datorn och loggar in på facebook.
"Jag behöver en ny profilbild." tänker jag.

Jag tar fram en pappers bit och skriver 'I miss you.' Jag tänker på Alex, alla mina vänner och mina föreldrar när jag skriver det. Jag saknar verkligen dom alla! Jag tar några bilder och efter en stund blir jag nöjd. Jag tar den och lägger till den som min profilbild.

"Och vad ska jag göra nu då?" tänker jag rastlöst. Efter en stund lyckas jag komma fram till att jag ska gå till stallet.
"Hej sötnosar." säger jag när jag kommer fram till hagen. Jag går in och klappar dom lite.

"Mel?" hör jag någon ropa och när jag ser vem det är blir jag förvånad.

"Justin? Vad gör du här?" frågar jag när han kommer fram.

"Ville prata med dig." säger han tyst. Jag går ut ur hagen och ställer mig mot honom.
"Så vad är det du vill prata om?" säger jag.

"Jag vill veta varför du ignorera mig." säger han efter en stund.

"Det kan jag inte säga." säger jag, för jag tänker aldrig svika Sel.
"Varför inte?" fråga han och ser förvånad ut.
"Jag vill inte."
"Okej, men kan vi inte vara vänner i alla fall? Det är sjukt jobbigt att du ignorerar mig." säger med ett ansiktsutryck jag inte kan tyda. Jag funderar, att vara vänner kan väl inte skada. Även om Sel kanske bli arg nu, jag sa ju att jag skulle ignorera honom.
"Okej, det kan vi väl." säger jag tillslut och ler lite. Han ler stort och ger mig en kram.

"Har du ridit förut?" säger jag och ler finurligt.

"Ja... Varför undrar du?" säger han tveksamt.
"Vänta här." säger jag och springer sedan in i stallet. Jag har världens bästa idé! Jag hämtar ett grimskaft och springer sedan tillbaka.

"Vad tänker du nu hitta på?" säger han när han ser vad jag har hämtat.
"Följ med mig." säger jag och går in i hagen.

Justin tvekar men följer tillslut med och följer med mig fram till Starlight. Jag knäpper fast Starlight i grimskaftet och vänder mig mot Justin igen.
"Detta är min häst Starlight. Och du ska rida henne." säger jag och skrattar lite åt Justins anskiktsutryck.

"Aldrig att jag rider på den!" säger han och ser lite rädd ut,
"Jo, kom igen!" säger jag.
"Okej, på ett vilkor..." säger han efter en stunds fundering.
"Vadå för något?"

"Att du sjunger för mig sen." säger han. Jag stelnar till. Ska jag gå med på det?
"Okej, vi kör väl på det." säger jag.

Jag hjälper Justin upp på Starlight.
"Är detta verkligen säkert?" säger han och ser rädd ut.
"Jadå. Starlight är super snäll." säger jag och klappar henne på halsen.
"Så, jag har suttit på henne får jag komma ner?" säger han efter en stund.

Jag nickar och Justin hoppar av efter att jag har förklarar hur man gör. Han klappar Starlight på halsen och följer sedan med mig ut ur hagen.
"Så nu ska jag höra dig sjunga." säger han och ler retfullt mot mig.

"Ja, efter att jag har lämnat grimskaftet i stallet ja." säger jag. Han följer med mig in i stallet där jag lämnar grimskaftet, och sen går vi upp mot huset igen.

"Hjälp vad ska jag göra? Jag vill inte sjunga för Justin!" tänker jag panikslaget.



Så vad tycker ni?
Är det bra att dom är vänner igen?
Kommer Mel lyckas slippa sjunga för Justin?
Och vad kommer Sel säga?

Kommetera gärna vad ni tror kommer hända!
Och tack för tipsen i förra delen.
Kommer nog att använda dom men inte just nu. :D

Comments
Written by: Nelly

Jättebra. Jag tycker det ska hända mer mellan dom:) Älskar din novell så jäkla mycket:)

2011-06-30 @ 12:33:29 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback