You smile, I smile - del 20.
Filed under: You smile, I smile.





Bild 1. Mel's outfit 2. Destiny (Den vita.) Starlight (Den svarta.) 3. när Mel ger Desiny en puss 4. tänk er att Justin ser ut så när han kommer gåendes.



'Nästa dag.'

 



Jag öppnar ögonen och tänker tillbaka på dagarna har gått sedan olyckan.
"Hur kunde jag inte minnas vad choklad är?" tänker jag och skrattar åt mig själv. Helt plötsligt kommer jag på samtalet jag fick innan olyckan.

Alex... Åh, jag borde verkligen vara med honom nu! Jag minns klart och tydligt vad han sa. Att Alex hade blivit utskickad i krig och att han hade blivit skjuten. Och dom vet inte om han ska överleva! Och jag får inte ens åka dit och hälsa på honom. Jag känner hur tårarna börja rinna och jag torkar envist bort dom.

"Du får inte gråta. Du vet att han inte vill att du ska göra det." tänker jag och reser mig upp och går in i dushen, fortfarande gråtandes. Jag kliver ut några minuter senare och har äntligen slutat gråta. Jag torka mig och tittar in i speglen och ser att mina ögon är alldels röda. Jag grimaserar åt spegelbilden och fönar håret. När det är tort så sminkar jag mig lite och går sedan in i min walk in closet med handuken runt kroppen.

"Vad ska jag ha på mig?" tänker jag medans jag rotar runt bland kläderna. Tillslut har jag äntligen hittat några kläder jag vill ha på mig, så jag tar på mig det och går ner till köket. Där ser jag Selena sitta.

"Godmorgon, var är Rick och Mandy för någon stans?" frågar jag.
"Godmorgon, dom är och pratar med min manager. Dom skulle diskutera en sak och jag ska snart dit." säger hon och ler lite.

"Okej." säger jag och börja fixa frukost till mig och sätter mig sen mitt emot henne.

Vi pratar lite och kommer snart in på ämnet skola.
"Du börja imorgon va?" säger hon.
"Ja... Det gör jag. Det är ju sista dagen på sommarlovet." jag suckar och tänker lite på mina vänner i Sverige. Det kommer att bli jobbigt att börja imorgon, jag känner ju ingen. Eller jo... jag känner Justin och Taylor men dom går ju inte i skolan. När vi har ätit upp så är Sel tvungen att åka så jag byter om till ridkläder och går ner till stallet.



"Hejsan sötnosar." säger jag när jag kommer fram till hagen där Destiny och Starlight är. Jag går fram och ger Destiny en puss.

"Menar du mig också?" hör jag en bekant röst säga. Jag vänder mig om och där kommer Justin gående med ett stort leende.
"Vad gör du här?" frågar jag när han kommer fram.
"Får man ingen kram?" frågar han och spelar sårad.

"Okej då." säger jag och ger honom en kram.
"Nej men får man inte komma och hälsa på sina vänner?" frågar han när kramen är slut.
"Jo, det får man väl. Men jag trodde att du skulle jobba?"
"Det ska jag. Men först om två timmar."

 

Jag är glad att Justin och jag pratade igår. Efter att vi badade pratade vi och då accepterade han att vi bara ska vara vänner. Inget mera. Jag vet att han har känslor för mig för det sa han ju, men jag har inga för honom. Och han kommer komma över dom.

 

"Jag som tänkte rida. Men det vill väl inte du göra?" säger jag.

"Nej, det vill jag inte. Så vi kan väl helst göra något annat?" säger han och ser lättad ut över att jag inte försöker få honom att rida.

"Okej då. Men då måste jag upp och byta om." säger jag.
"Hejdå, tjejer. Jag kommer tillbaka lite senare." säger jag till Destiny och Starlight, sen vi gå upp till huset igen.

När vi kommer in så går jag upp till mitt rum och byter om till kläderna jag hade innan och går sedan ner igen till Justin som väntar där nere.

"Så har du kommit på något vi kan göra?" frågar jag glatt när jag kommer ner igen.



Oj, vi är redan på del 20! :D
Men vad tycker ni om novellen hittils?
Tycker ni att dom går för fort fram eller för långsamt?
Vad vill ni ska hända?
Är det något som saknas?

Svara gärna på dom frågorna. :D

Puss&Kram!

Comments
Written by: Lisa'

novellen är jätte bra men det känns lite segt även fast det är roligt att hon är lite svarflörtat eller vad man ska säga :)

2011-07-07 @ 23:41:39 -



Written by: elena

NORMAL TAKT SUPER DUPER BRA

2011-07-08 @ 09:18:40 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Written by: :D

fett nice ^^

2011-07-08 @ 21:01:07 -



Written by: Siri

Novellen är great! Känns lite segt att det liksom aldrig händer nåt mellan Mel och Justin. Skulle vilja läsa om mer romantik mellan dem. Att Mel typ börjar gilla Justin för att han kanske räddar hennnes liv eller nåt.

Fortsätt som du gör.

2011-07-09 @ 00:24:01 - URL: http://linkopingsryttaren.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback