You smile, I smile - del 30.
Filed under: You smile, I smile.

*Fortfarande Melody's perspektiv.*



"Mel, snälla förlåt mig." säger Alex och tittar på mig med en sorgset ansikte.
"Alex, jag förstår inte." säger jag och tittar undrande på honom.
"För detta." säger han och en tår rinner ner längs han kind.
Några sekunder här jag ett skott och ser hur Alex faller ihop och sen ligger han i en blod hög.
"ALEX!" skriker jag och faller ner på knä brevid honom, men han är redan död.
"Alex, du lovade att du skulle komma tillbaka. Snälla du får inte vara död." viskar jag.
Jag tittar på honom och väntar på att han ska öppna ögonen och le mot mig och säga att allt kommer bli bra, men han gör inte det. Jag snyftar högt medans tårarna rinner längs mina kinder.


"ALEX!" skriker jag och sätter mig snabbt upp och väntar mig att jag ska vakna upp i min säng, men istället vaknar jag upp mitt i skogen.

"Jag måste hem, jag måste ringa Alex." tänker jag och reser mig stelt upp och tittar mig runt i skogen igen för att se om jag känner igen mig.
"Dit ska du gå." säger jag och går med ostadiga ben framåt.
"Du måste ha blivit galen Melody, du går runt och prata med dig själv." säger jag och skrattar helt utan humor.

Efter vad som känns som timmar faller jag helt utmattad ner på marken och kan inte hålla tårarna inne. Jag fryser, jag är trött, hungrig, törstig och har ont i kroppen.
"Jag vill hem." viskar jag.
Jag tittar mig runt igen precis som om en väg hem plötsligt ska dyka upp, men såklart gör det inte det. Jag tvingar mig upp igen och fortsätter med att vingla framåt. Efter några steg framåt dyker plösigt en gammal fallfärdig stuga upp. Jag ökar stegen och går in i stugan som inte visade några tecken på liv. Jag lägger mig på golvet som är förvånatsvärt skönt och somnar kort där efter.



*Justin's perspektiv.*


Vi sitter alla vid bordet och stirrar på telefonen och väntar på att den ska börja ringa. Och när vi menar alla så menar jag Mandy, Rick, Selena, Saga och jag. Hennes nya vänner ha vi inte lyckas få kontakt med, och Saga gick inte i skolan idag så hon har inte pratat med dom.  Jag känner hur tårarna börja rinna igen, jag torkar bort dom men det kommer hela tiden nya.

Jag förstår inte hur jag eller föresten någon kan gråta mera, så mycket som vi har gråtit idag.
Vi sitter helt tysta och det ända ljud man hör är när någon snyftar till, så vi alla rycker till där telefonen börjar ringa. Mandy kastar sig över den är svarar.
Vi lyssnar på vad hon säger och alla ber nog om att dom har hittat henne.

När hon lägger på ser hennes blick helt tom ut.
"Dom har hittat Starlight." viskar hon.
"Och?" frågar Rick.
"Melody var inte på Starlighs rygg, och Starlight kom in springande på en gård rätt långt här ifrån. Så Melody kan vara var som helst."



Så hur tror ni att det går? :)

Jag har en fråga, när vill ni att dom ska hitta henne?
Vad vill ni ska hända, vill ni typ att någon ska hitta henne?
Ge mig gärna tips hur ni vill att det ska gå. :)

Puss&Kram!

Comments
Written by: Emma

JAG VILL SKRIVA NÄSTA DEL!!!!!!!! logga in på msn jag är alltid inloggad JAG HAR KLIPPT MIG jag har glömy lösenordet -.-'

2011-07-25 @ 19:19:40 -



Written by: Astird

jag tycker att hon ska hitta hem, ganska snart, men att det e "skumma" människor som slår henne i det huset, men hon lyckas smita, och hittar hem....å alla blir jätteglada att hon e hemma, hahah, lät askul

2011-07-25 @ 20:14:14 -



Written by: Steffi xD

astird nja verka sådär :P

2011-07-26 @ 00:56:05 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback