You smile, I smile - del 29.
Filed under: You smile, I smile.

*Selena's perspektiv.*

'Klockan 23.00'


"Så underbara är dom!" tänker jag medans jag läser vad några av mina fans har skrivit till mig.
Jag hör hur det börja knacka på dörren så jag loggar ut från twitter och ropar:
"Ja, du kan komma in."
Dörren öppnas och Saga kommer in och ler mot mig.
"Hej." säger hon.
""Hej." säger jag och ler tillbaka.
"Din mamma och pappa undra om vi kan gå ner till stallet och hämta Mel, för hon svarar inte på mobilen."
"Okej, jag kommer." säger jag och reser mig upp och följer med henne ner till hallen där vi tar på oss skorna och går ner till stallet.

När vi kommer dit så ser vi att hon inte är i paddocken eller i stallet och att Starlight är borta.
"Hon kanske är ute i skogen och rider?" säger Saga och går fram till Destiny och smeker henne över mulen.
"Ja, det måste hon vara då. Jag provar att ringa henne en gång till." säger jag och tar upp mobilen och ringer till henne, men får inget svar.
"Kom vi går tillbaka och säger att hon är ute i skogen och rider." säger jag och börja gå tilllbaka och Saga springer ikapp mig.
När vi kommer in i huset igen går jag till vardagsrummet där mamma och pappa sitter och kollar på tv.
"Så kommer hon?" frågar mamma.
"Nej, vi hittade inte henne. Hon är nog och rider Starlight i skogen för hon var borta." säger jag.
"Okej, vi får hoppas att hon kommer snart. Vet hon inte vad klockan är?" säger pappa och ser irriterad ut.
"Lungna ner dig nu." säger mamma till pappa och vänder sig sen till Saga och mig och säger:
"Ni kan gå upp till era rum nu för Saga du har skola imorgon och Selena du har intervju imorgon och allt."
"Okej, mamma." säger jag och går upp till mitt rum och fixar mig för att sova och somnar kort där efter.


'Nästa dag.'


"Var är hon?! Hon är inte i stallet, Starlight är fortfarande borta och det finns inga tecken på att hon har varit hemma!" hör jag mamma skrika och det låter som att hon börja få panik.
Jag reser mig upp och går in i badrummet och sköljer av ansiktet och borsta genom håret och går sen in i mitt rum igen och in i min walk in closet.


*Saga's perspektiv.*


"Varför skriker dom?" tänker jag då jag hör att dom har börjat igen. Jag tar på mig underkläder och:


Jag går sen in i badrummet och sminkar mig snabbt, och sen i trappen möter jag Sel som också är påväg ner.
"Godmorgon." säger jag när vi går ner för trappen.
"Godmorgon, vet du varför dom skriker?" frågar hon mig.
"Nej, ingen aning har jag." säger jag.
Vi går in i köket där Mandy och Rick sitter, Mandy ser ut att ha panik och springer runt i köket och Rick sitter med huvudet i händerna.
"Vad är det som har hänt?" frågar Sel vilket för Mandy att stanna och ser ut att ska börja gråta.
"Melody har inte kommit hem. Vi har ringt runt och ingen vet vad hon är. Hon är inte hos Justin eller hos dom hon var med igår, inte hos polisen och inte på sjukhuset. Och Starlight är också fortfarande borta." säger hon och en tår börja rinna längs hennes kind.
"Hon svarar inte på mobilen heller." säger Rick och tittar upp.

"Leter polisen efter henne nu?" frågar Sel tyst.
"Ja, det gör dom. Vi får hoppas att dom hittar henne och att hon mår bra." säger Mandy.


*Selena's perspektiv.*


Det känns som att jag ska svimma... Tänk om dom inte hittar henne?
Jag känner hur tårarna bränns bakom ögonen, jag har varit så elak mot henne. Om dom hittar henne... Eller när dom hittar så ska jag be om förlåtelse till henne och hoppas att hon godkänner det. Det var ju aldrig meningen att det skulle bli såhär...

"Jag ringer Justin. För han vet väl inte om det?" frågar jag mamma.
"Nej, det gör han inte." säger mamma så jag tar min mobil och går till vardagsrummet för att kunna prata ifred. Jag letar upp hans namn bland alla kontakter och trycker sen på ring.


Han svarar snabbt och det låter som att jag väckte honom. När jag berättar att Mel är borta blir det fart på honom och han säger att han kommer till oss. Efter att vi har lagt på så sitter jag kvar och kan inte hålla tårarna inne längre.
"Snäla Mel, kom hem." viskar jag och lägger torkar bort tårarna och lägger sen ena handen för ansiktet.





*Melody's perspektiv.*


Jag öppnar sakta ögonen och det första jag lägger märke till är att jag är i skogen, det andra är att jag har sjukt ont i huvudet och det trejde är att jag fryser. Jag försöker försiktigt sätta mig upp men faller tillbaka mot marken då det gör alldeles för ont i hudvudet.
"Hur hände det här?" tänker jag och lägger armarna runt kroppen för att försöka bli lite varm. 
Men det hjälper inte så jag tar av hjälmen och försöker resa mig igen och lyckas denna gången.

"Vilken väg leder hem?" tänker jag och går några staplande steg men ramlar snart och allt blir svart igen.



Så, tror ni dom kommer hitta Melody?
Och om dom hittar henne, hur kommer det då vara med henne?
Och vad har hänt med Starlight?

Vi får se, vi får se! ;)
Om ni kommentera duktigt idag, då får ni upp en del till då jag har en riktigt skrivlust idag! :D

Puss&Kram!

Comments
Written by: Steffi xD

Ah det är skit bra ! :D

2011-07-24 @ 21:10:29 -



Written by: linnea

SKKIIITT BRAA !! :D

2011-07-25 @ 15:33:33 -



Written by: Astird

sååå bra, jag älskar din novell, kollar alltid den först, skulle bli jätteglad om det kom en till del idag, jag vet att många andra skulle bli det också, de pallar bara nte kommentera....vilket e taskigt, för du e värd så många fler kommentarer än du får.... Kram <3

2011-07-25 @ 17:38:10 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback