You smile, I smile - del 16.
Filed under: You smile, I smile.

Bild 1. sjukhus 2. text 3. text.


Jag försöker minnas något men jag minns inget.

Vag heter jag? Vilket år är det? Hur gammal är jag? Vart är jag? Men jag kommer inte ihåg något. Jag ligger och tittar upp i taket och efter vad som kan ha varit några sekunder eller timmar så öppnas dörren till rummet. Jag vänder blicken dit och ser en man, kvinna och en tjej komma in.

"Åh, Mel du är vaken nu! Vi har varit så oroliga för dig!" utbrister kvinnan. Mel? Är det jag? Vilka är det? Frågorna blir bara flera.
"Hur mår du? Har du mycket ont?" frågar mannen.
"Åh, Mel! Förlåt mig, jag skulle aldrig ha gjort så. Allt är mitt fel." snyftar tjejen.
"Såja Sel. Det är inte ditt fel." säger mannen och stryker tjejen som måste heta Sel över ryggen. Sel heter hon det eller är det ett smeknamn.

Jag ligger bara och tittar på dom medans dom babblar på och jag förstår inte ett dugg. Tll slut öppnas dörren och en man kommer in och dom andra flyttar lite på sig så han kommer fram.
"Så jag ser att du äntligen har vaknat. Hur mår du Melody? Det var en riktigt rejäl smäll. Du har fått hjärnskakning, brytit ett revben och brytit armen." säger han.

"Melody? Är det jag?" viskar jag hest.

"Herregud! Minns du inte vem du är?" skriker kvinnan.
"Minns du inte vem du är?" säger mannen som måste vara en doktor och tittar oroligt på mig.

"Nej... Jag minns ingenting." säger jag tyst. Jag hör hur någon snyftar och vände blicken mot dom andra och ser att det var tjejen Sel som gråter. Jag vänder blicken mot doktorn igen.

"Är det normalt. Att jag inte minns något?" frågar jag han.

"Hm... Ja, du fick ju en rejäl smäll på huvudet. Så det finns inte så mycket mera att göra än att hoppas att dom kommer tillbaka med tiden. Du får försöker att minnas." säger han till mig. Han vänder sig sen mot dom andra. "Det ni kan göra är att fråga henne saker, och sen berätta så mycket som möjligt för henne om vem hon är. Men jag måste gå nu." säger han till dom och reser sig upp från en stol han satt på och går ut. Dom andra kommer fram igen.

"Minns du verkligen ingenting Mel?" frågar kvinnan.
"Nej," viskar jag.

"Minns du vem Alex är?" frågar hon.
"Alex? Nej det gör jag inte."

"Han är din bror du älskar honom." säger hon och tårarna börja rinna längs hennes kinder.

 

1 och en halv timme senare har jag fått reda på detta:

Jag heter tydligen Melody Isabella Gomez. Dom flesta kallar mig för Mel.

Mina föreldrar är döda och jag har då en bror som heter Alexander som kallas för Alex. Han är tydligen soldat och han vet inte om att jag ligger på sjukhus. Jag kommer från ett land som heter Sverige.
Kvinnan heter Mandy och mannen heter Ricardo men alla säger Rick. Tjejen heter Selena och kallas då för Sel, och hon är tydligen känd.

Och hon är min kusin. Och jag bor då hos dom tills Alex är tillbaka. Jag har två hästar hos dom som heter Starlight och Destiny.

Jag är född 1994, har ingen speciell favorit färg, mina intressen är rida, sjunga, dansa, vara med kompisar och shoppa.

Sen orkar jag inte får mera in i huvudet så dom går ut för att låta mig sova. Jag ligger och tänker på det jag har fått veta men minns fortfarande ingenting med tillslut lyckas jag somna.

 

 


"Minns hon verkligen inget?" hör jag en pojke säga och han låter helt förtvivlad.

"Nej, ingenting." viskar en tjej. Hm... Kan det vara hon Selena som jag tror det var hon hette.

Jag försöker öppna ögonen och lyckas efter ett tag. Jag tittar på pojken och känner inte igen honon alls men jag ser att jag har rätt om tjejen.
"Åh, Mel du är vaken! Minns du något?" säger Selena och tittar hoppfullt på mig, lika så pojken.

Jag harklar mig och försöker att prata men halsen känns alldeles torr.
"Är du törstig?" frågar hon då hon ser att jag inte kan prata, jag nickar som svar och hon går och hämtar ett glas med vatten. Hon kommer snart tillbaka med det och jag tar glaset med höger hand då vänster är gipsad. Snabbt dricker jag upp det harklar mig igen och denna gången går det bättre.
"Nej, jag minns fortfarande inget." säger jag tyst och tittar på Selena och pojken som genast ser ledsna ut.

"Okej." säger Selena och det ser ut som hon ska börja gråta. Jag vänder blicken mot pojken.
"Vem är du?" frågar jag tyst.



Åh, hur tror ni det blir med Mel?
Och hur kommer Alex reagera när han får reda på det?

Kommetera gärna. :)

Puss&Kram sötnosar! :*

Comments
Written by: linnea

Jätte bra !! :D

2011-07-03 @ 12:27:04 -



Written by: M

Det är riktigt bra! :)



Men äär det bara jag eller fick man veta vad som hänt med Alex? Du vet efter det där telefonsamtalet?

2011-07-03 @ 13:31:11 - URL: http://mina-berattelser.blogspot.com



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback