You smile, I smile - del 26.
Filed under: You smile, I smile.

Plötsligt börjar jag höra ett pipande ljud och allt börjar bli suddigt. Jag stänger ögonen och när jag öppnar dom igen vakanar jag upp i mitt eget rum, och inser att det pipnde ljudet är min väckarklocka. Jag stänger av den och sätter mig upp och gnuggar ögonen. Jag tar upp mobilen och kollar datumet och ser allt var en dröm. Det är idag som är min andra skol dag. jag tänker tillbaka på det jag drömmde och skrattar lite för mig själv, klart att allt var en dröm.
Man dejtar väl inte sin tvilling? Och Chaz och Ryan bor ju i Kanda! Och Justin skulle väl aldrig göra så mot någon heller.
Jag reser mig upp och går till badrummet och tar en dusch, när jag är klar så fönar jag håret och går in i mitt rum igen för att leta fram kläder. Jag tar på mig underkläder och:
 

Jag går in i badrummet igen och sätter upp håret (som på bilden.) och sminkar mig lite. Jag går sen ner till köket igen och ser Saga, Mandy och Rick sitta vad bordet och äta precis som i drömmen.
"Godmorgon." säger jag och sätter mig på en ledig stol.
"Godmorgon." säger dom alla och ler mot mig. Vi äter och pratar lite och jag fick reda på att Saga var ett år yngre än mig, fast man kan ju säga att jag redan visste det igenom drömmen. Lite läskigt att allt har stämt hittils. Jag äter upp och tar på mig ett par skor, tar min väska och jacka och går ut. Jag går till stallet då jag ska vänta på Saga tills hon är klar.
"Hej mina små älsklingar!" säger jag glatt när jag kommer fram. Starlight och Destiny gnäggar till svar och kommer fram till mig. Jag klappar dom båda och pratar lite med dom till jag är tvungen att gå.
"Jag måste gå nu, men ni vet att jag hellre skulle stanna hos er." säger jag och pussar dom på mulen och går till huset igen där Saga väntar.
Vi går till bussen och hoppar på den när den kommer och sätter oss på en ledig plats. Medans vi åker så lär vi känna varandra lite mera då vi inte har hunnit med det. När vi kommer fram så följer jag med Saga till rektorn och går sedan till mitt skåp och ser att vi har engelska. Jag suckar tar boken och precis när jag stänger skåps dörren så här jag Christian säga:
"Hej, Mel!"
"Hej!" säger jag och ler tveksamt.
Vi pratar tills vi måste gå till lektionen.
"Allt är som min dröm." tänker jag.

"Så kan alla vara tysta nu? Idag ska vi ha ett grupp arbete!" säger hon när lektionen börja. Hon börja läsa upp alla namnen och när hon säger vem jag ska arbeta med stelnar jag till. Emilia som jag ska arbeta med reser sig upp och jag ser att hon liknar precis Emilia från min dröm...


När lektionen är slut har jag fått veta att Emilia är precis lik min dröm-Emilia. Hon har också en tvillig bror som heter Jesper, hon gillar att rida osv. Vi går tillsammans till skåpet för hon har såklart sitt skåp nära mig, när vi nästan har kommit fram till skåpet tar hon tag i min arm och stannar mig.
"Vad är det?" frågar jag henne förvånat.
"Titta där är Jesper." säger hon glatt och pekar på en killa.
"Wow... han är mycket snyggare än min dröm-Jesper." tänker jag.
När han kommer fram väntar jag mig nästan att han ska kyssa Emilia och att jag sen får veta att dom dejtar, men han ger henne en kram som bara ser ut som en syskon kram.
"Hej, jag heter Jesper." säger han och ger mig ett gulligt leende samtidigt som han sträcker fram handen.
"Hej, Melody." säger jag och ler blygt och skakar hand med honom.



Förlåt, jag hade tänkt att kapitlet skulle vara längre men hinner inte skriva mera nu.
Gör det kanske seanre idag om jag får många gulliga kommentarer! :D

Men tror ni att dagen kommer fortsätta som hennes dröm?
Glöm inte att ge tips!

Puss&Kram!


Comments
Written by: ja du

Bra =)

2011-07-20 @ 20:35:50 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback