You smile, I smile - del 24.
Filed under: You smile, I smile.

*Pip, pip, pip.*
"Jaja, ta det lungt. Jag är vaken." mumlar jag och stänger av alarmet. Jag sätter mig upp i sängen och sträcker på mig och gäspar. Jag reser mig upp ur sängen och går till badrummet, jag tittar in i spegeln och grimaserar.
"Ingen vacker syn direkt." säger jag och tar av mig pyjamasen och kliver in i duschen. Jag tar en snabb dusch och kliver sen ut och torkar mig och fönar håret.
"Ska jag sminka mig och fixa håret först, eller ska jag klä på mig först?" tänker jag och bestämmer mig efter ett stund att klä på mig. Jag lindar handduken hårt runt kroppen och går in i rummet igen och in i min walk in closet, Jag tar på mig underkläder och sen efter mycket letande blir det också:


Jag går sen in i badrummet igen och sminkar mig lätt och låter håret vara i naturliga lockar. När jag är klar så går jag ner i köket och ser Rick, Mandy och Saga sitta där.
"Godmorgon." säger dom alla när jag kommer ner.
"Godmorgon." svarar jag och sätter mig på stolen brevid Saga.
"Ta för dig av frukosten bara Mel." säger Mandy och ler varmt mot mig.
"Tack." säger jag och tar flingor och öser det i en skål.
"Så du ska börja skolan Saga. I vilken klass?" frågar jag henne sen då jag kommer på att jag inte dirket vet något om henne.
"Åh, jag ska börja i klassen under dig." säger hon.
"Tar ni bussen idag?" frågar Rick oss.
"Ja, jag gör det i alla fall." säger jag.
"Jag med." säger Saga.

Ingen av oss pratar direkt något mera utan äter bara. När jag har ätit upp så går jag upp till badrummet och borstar tänderna. Jag går sen ner till hallen och tar på mig mina skor, tar jackan och väskan, jag behöver inte vänta länge på Saga utan några minuter senare så kommer hon.
"Ska vi gå?" frågar jag när hon har fått på sig skorna.
"Okej." säger hon och ler glatt. Vi ropar tyst hejdå för att inte väcka Sel och går sen ut, vi behöver bara gå i runt 4 minuter och kommer sen till busshållsplatsen. Vi behöver inte vänta länge på bussen och när den kommer så kliver vi på och sätta oss på första bästa lediga plats.
När vi kommer fram till skolan så följer jag Saga till rektorn och går sen till mitt skåp, jag kollar på schemat jag har där och suckar då jag ser att vi ska ha engelska, jag tar engelska boken och stänger skåpet igen.
"Hej, Mel!" hör jag en glad röst säga och vänder mig om och där står Christian.
"Hej!" säger jag och ler.
Vi står och pratar med varandra tills klockan ringer och vi måste gå till lektionen, jag mot engelskan och Christan mot sin.

"Idag ska vi ha grupp arbete." säger läraren och alla suckar.
"Kan det bli tråkigare?" tänker jag. Hon läser upp alla namn och jag hamnar med en som heter Emilia. Jag ser en söt blondin resa sig upp och sätter sig på stolen brevid mig.


"Hej, Emilia." säger hon och ler ett söt leénde och räcker fram handen.
"Hej, Melody men du kan kalla mig Mel." säger och och ler tillbaka.

När lektionen är slut så går jag tillsammans med Emilia till skåpet, det visade sig att vi också har skåpen nära varandra. Under lektionen fick jag reda på en massa saker om henne som att hon har en tvilling bror som heter Jasper och hon gillar också att rida och gå på stan.
"Titta där är Jesper!" säger hon glatt och pekar på en sjukt snygg kille som är påväg mot oss...


Förlåt för att delen inte är så lång, men ni fick en lång av Emma igår. :)
Men hur tror ni Emilia och Jesper är?
Och är alla som dom verkar?

Ni vet att jag älskar när ni ge mig tips, så gör det!
För alla mina söta kommentarer har försvunnit, och för er som kommentera... TACK! :D

Sen vill ni att jag ska ha bilderna i inlägget eller att jag sätter ihop dom som jag har gjort innan? :}

Sen får ni inte heller glömma att jag söker en som kan hjälpa mig med min andra novell blogg. Jag skrev lite om det i ett inlägg innan så läs det om det låter intressant. :)

Puss&Kram!


Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback