You smile, I smile - del 34.
Filed under: You smile, I smile.

Vi avbryter kyssen då vi hör hur någon öppnar dörren där nere.
"Mel?! Kom jag har några som vill träffa dig!" hör jag Saga ropa.
Jag reser mig upp från Justins knä och han följer mig ner till hallen och jag ler stort då jag ser att Jesper och Emilia står där. Jag går fram och ger dom varsin kram och dom tittar sen förvånat på Justin.
"Hur mår du?" frågar Emilia och vänder blicken till mig en kort stund innan den åker tillbaka till Justin.
"Jag mår bra." säger jag.
"Vi blev riktigt oroliga när vi såg att du var med i tidinigen." säger Jesper.
Emilia vänder blicken till mig igen och öppnar munnen men avbryts av att dörren öppnas och Selena kommer in.


*Emilia's perspektiv.*


Herregud jag försår ingentig!
Först så kommer Mel ner tillsammans med Justin Bieber och sen nu öppnas dörren och Selena Gomez kommer in. Vem är den här tjejen? Fast hon heter ju Gomez och hon är sjukt lik Selena, dom skulle ju kunna vara tvillingar! Men det kan dom väl inte vara eftersom Selena är äldre, och jag minns inte att Selena har några syskon...
Jag kommer på mig själv med att stirra på Selena men öppen mun, så jag stänger den och och tittar på Mel men en blick som säger att hon har mycket att förklara.

"Oj, här var det många personer." säger Selena förvånat.
"Ja... Sel det här är Emilia och Jesper." säger Mel.
"Hej..." mumlar jag.
"Hej." säger Jesper och jag kan också höra att han är förvånad.
"Okej, men jag ska upp nu. Saga, Justin ni kanske ska hänga med så att dom kan prata utan att vi lyssnar." säger Selena och så går dom alla upp för trappan.

"Så... Hur känner du dom?" frågar jag Mel.
"Selena är min kusin och Justin lärde jag känna igenom Selena."
"Varför sa du inget?" frågar Jesper tyst.
"För att jag först ville veta om ni var med mig pågrund ut av dom." säger hon lika tyst.
"Förlåt, jag tänkte inte så långt." säger Jesper och Mel ler svagt mot han.
"Ni blev lite förvånade va?" säger hon.
"Inte så lite!" säger jag och Mel börjar att skratta.
"Komma du till skolan imorgon?" frågar Jesper.
"Får inte för läkarna, men jag kommer på måndag."
"Okej, men vi ska nog gå nu för dom andra väntar nog." säger jag och ger Mel en kram och lika så Jesper.

"Hejdå." säger vi och går sen ut.
Efter att vi har gått en bit tar Jesper upp ett cigarett paket och tar ut den och tänder den.

"Jag trodde att du hade slutat men allt sånt?" säger jag och tittar anklagande på honom.


*Meldoy's perspektiv.*



När dom har gått går jag upp för trappan och in på Sel's rum där dom sitter på hennes säng.
"Så, hur gick det?" frågar Saga.
"Bra." säger jag och Justin kommer fram till mig och vi säger hejdå till dom andra och går in på mitt rum igen.
"Så nu får du berätta, vad sa dom?" säger han och tittar nyfiket.
"Vad händer om jag inte säger då?" säger jag och tittar retfullt på honom.
"Du ska berätta för mig." säger han och ler.
"Tänk om jag inte vill?"
"Då händer detta." säger han och flinar och knuffar mig så att jag ligger ner i sängen och börja kittla mig.

"Justin, SLUTA!" skriker jag samtidigt som jag skrattar och försöker komma låss.
"Berätta du då?" säger han och tittar hotfullt på mig.
"Ja!" säger jag och då slutar han och ler nöjt.
Jag sätter mig upp och Justin och tittar fortfarande nöjt på mig.


Jag berättar vad vi pratade om och efter det ger Justin mig en puss på kinden.
"Det var väl inte så farligt?" säger jag och ler.
"Nej, och det sa jag aldrig att det var heller." säger jag och skrattar.


Okej, inte den bästa delen men vad tyx? :D

Jag måste tacka för alla underbara kommentarer jag får.
Ni är helt fantastiska! :*

Puss&Kram.

Comments
Written by: Anonym

du är grym! älskar novellen / kram :*

2011-08-02 @ 22:28:57 -



Written by: Steffi xD

Helt ok men hela novellen är Älskart :D ^^

2011-08-03 @ 15:12:50 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback