You smile, I smile - del 38.
Filed under: You smile, I smile.

När jag jag har sköljt av allt går jag tillbaka till dom andra och blänger på dom.
"Var det inte skönt?" frågar Jesper och flinar retfullt.
Jag svarar inte utan tar upp min iphone från väskan och ser att Justin ringde mig för några minuter sedan. Jag letar upp hans nummer och ringer på honom.
"Hej shawty!" säger han galtt när han svarar, han måste ha sett att det var jag som ringde.
"Hej snygging, du hade ringt mig." säger jag och ler.
"Ja, ska du göra något särskilt ikväll?"
"Nej det tror jag inte?"
"Bra, jag hämtar dig klockan 7 då."
"Okej, vad ska vi göra då?" frågar jag nyfiket.
"Vi ut och äta, sen får vi se." säger han sen hör jag hur någon ropar på honom.
"Men jag måste gå nu, älskar dig." fortsätter han sen.
"Okej, älskar dig med." säger jag och lägger sedan på.

"Var det Justin?" frågar Saga och tittar nyfiket på mig.
"Ja, vi ska ut ikväll" säger jag och ler, undra vad han har hittat på till ikväll.
"Åh, vad roligt! Vad ska du ha på dig?" frågar Emilia.
"Ingen aning, snälla kan ni inte hjälpa mig?" frågar jag och tittar bedjande på Saga och Emilia.
"Självklart!" säger dom båda glatt.
Medans dom diskutarar vad som skulle se bra ut på mig, tittar jag på Jesper som sitter tyst och tittar ner i marken. Var han ledsen?

"Hur mycket är klockan?" frågar Emilia, jag tar upp min iphone igen och kollar.
"13.12" säger och Emilia och Saga börja genast att prata igen.
"Men kan vi inte gå hem nu, äta lite och sen börja fixa dig?" föreslår Saga.
"Okej, så gör vi." säger jag och reser mig upp och packar ihop mina saker.
"Jag går nog hem." säger Jesper när vi har packat ihop.
"Okej, vi syns sen då." säger Emilia.
"Hejdå, vi syns." säger jag och ger honom en kram.

När vi kommer hem så fixar vi mat och sätter oss och äter.
"Så vad kom ni fram till innan?" frågar jag med mat i munnen.

"Eeeww! Mel, tänk dig för!" säger Emilia äcklat men skrattar. Jag tuggar klart och tittar ursäktade på dom.
"Förlåt." säger jag och ler oskyldigt.
"Ja, gör bara inte så med Justin." säger Saga och ler.
När vi har ätit upp så dukar vi undan och går upp till mitt rum och in i min walk in closet och börja leta efter något jag kan ha på mig. Jag hör min ring signal så jag springer genast och letar upp min iphone och svarar.

"Ah det är Meldoy." säger jag.
"Hej, syrran." jag känner hur ögonen tåras, Alex...
"Hej, det var ett tag sedan." säger jag och ler sorgset.
"Förlåt, jag vet." säger han och jag hör hur han suckar.
"Jag önskar att du kunde ringa oftare..." viskar jag och känner hur tårarna börja rinna längs kinderna.

"Jag med gumman, jag med." säger han tyst.
"Hur mår du?" frågar jag och strycker bort tårarna.
"Jag mår bra, lite trött bara. Hur mår du själv?"
Jag kommer på att jag inte har sagt något om olyckan, och när jag var borta hade dom inte fått tag i honom. Så jag börjar genast att berätta.
"Wow, du har visst varit på äventyr syrran. Men hur mår du nu då?" frågar han och han låter verkligen förvånad.
"Jag mår bra, och vet du... läkarna sa att att jag inte fick rida än... men jag red igår ändå." säger jag tyst så att Saga och Emilia inte ska höra.
"Varför är jag inte förvånad?" säger han och låter road.
"Jag visste att du inte skulle bli arg."
"Men du är försiktigt va?" säger han och jag kan höra att han är lite orolig.
"Självklart, det är jag väl alltid?" säger jag oskyldigt.
"Vi säger det, men Mel jag måste gå nu. Jag älskar dig, jag ska försöka att komma hem snart."
"Var försiktigt, älskar dig med." viskar jag och lägger sen på.

Jag tittar på mobilen en stund innan jag reser mig upp och går in i badrummet, jag tittar in i speglen och grimasera.
"Så vacker du är Melody." säger jag.
Ögonen är alldeles röda och jag har svara ränder längs kinderna, jag suckar och sköljer ansiktet några gånger. Jag tittar in i speglen och ler prövande.
"Bättre." säger jag och går sen tillbaka till dom andra.
"Hur mår du?" frågar dom oroligt när jag kommer tillbaka.
"Det är okej." säger jag och jag ser att dom inte riktigt tror på mig.

"Okej..." säger Saga prövande.
"Har ni hittat något?" frågar jag.
"Ja, någon av domma 3 kanske?" säger Emilia och håller upp 3 klänningar.
Efter mycket om och men har vi valt en klänning så jag går in i badrummet och duschar, jag passar även på att raka mig där det behövs. När jag och klar så tar jag på mig underkläderna som jag tog med mig in och fönar håret tort.
"Så sätt dig ner." säger Emilia när jag kommer in i rummet och drar ut en stol.
När jag har satt mig så börja dom dirket att fixa mitt hår och sminka mig, och dom har gjort så att jag inte får se mig förens dom är klar.
"Så nu är vi klara." säger Saga och ler stolt.
Jag reser mig upp efter vad som känts som en evighet och går fram till en spegel och gapar, det ser verkligen inte ut som jag!

Håret och sminket på henne.


"Vad tycker du?" frågar Emilia och ler.
"Wow, ni är verkligen duktiga." säger jag och ler mot dom och ger dom varsin kram.
"Tack, men klä på dig nu. Han borde vara här när som helst." säger Emilia.
Dom går ut ur rummet och så att jag kan klä på mig ifred. Jag tar på mig klännigen och tittar in i speglen igen, och ler nöjt.

Jag tar mina skor som vi har valt och min väska och går ner till hallen, där tar jag på mig skorna och tittar på Saga och Emilia.
"Vad tycker ni?" frågar jag och snurrar ett varv.
"Visst har vi gjort ett bra jobb Emilia?" säger Saga och ler stort.
"Ja, verkligen! Du ser fantastisk ut Mel." säger hon och ler lika stort som Saga.
"Tack." säger jag och kramar hårt om dom.
Vi slutar kramas då det börjar att knacka på dörren.
"Lycka till!" säger dom och går till ett annat rum.
Jag öppnar dörren och ler stort då jag ser Justin. Han tittar chockat på mig och biter sig i läppen.
"Vad tycker du?" säger jag och ler mot honom.

Vad tyx? :D

Detta var väl ett ganska lång del?
Och hur tror ni att det kommer gå på dejten?
Och det är alldrig fel att säga vad ni vill ska hända, så kommetera på! :D


Puss&Kram.

Comments
Written by: Anonym

bra!

2011-08-08 @ 20:54:24 -



Written by: Anonym

asså det är SKITBRA ! :D

2011-08-09 @ 21:04:37 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback