You smile, I smile - del 46.
Filed under: You smile, I smile.

'4 dagar senare.'




"Mel, vi ska landa om 10 minuter." säger Alex och skakar lätt om mig.
"Okej." säger jag trött och gäspar. Jag knäppar säkerhets bältet och dom 10 minuterna går fort. När vi har landat så går vi och hämtar väskorna som kommer fort och går sen och letar upp Mandy, Rick och Saga som kommer och hämtar oss.
"MEEEL!" hör jag Saga skrika och hon springer fram till mig och kramar hårt om mig.
"Jag har saknat dig." säger hon när vi har släppt varandra.
"Jag har saknat dig med." säger jag och kramar sen om Mandy och Rick med. Alex ger dom också varsin kram och sen går vi till bilen och kör hem till dom.

Jag tar av mig skorna och tittar mig runt, det är inte mycket som har förändrats sen jag var här sist.
"Vad ska jag sova?" frågar jag Mandy.
"I ditt rum såklart." säger hon och ler vänligt.
"Vill du ha hjälp upp med väskorna?" frågar Rick.
"Nej, tack." säger jag och ler och tar sen väskorna och går upp till rummet. När jag kommer in så tittar jag mig runt och ser att det ser precis som jag lämnade det.
Jag börjar och packa upp då vi ska vara här hela sommaren, jag vet ännu inte om det är bra eller dåligt.

Medans jag packar upp hör jag hur det knackar den nere och sen hur några pratar, och sen massa steg i trappan och sen öppnas min dörr.
"MEEEEL!" skriker Emilia och kastar sig mot mig och kramar om mig.
"EMLILIA!" skriker jag också och kramar henne tillbaka.
"Gud vad jag har sakant dig gumman." säger hon.
"Och jag dig tönt." säger jag och skrattar.
När vi har kramats klart så går jag till Jesper och kramar om honom med.
"Jag har saknat dig med." säger han och kramar mig tillbaka.
"Och jag dig." säger jag och ler.

"Hörni, vad gör vi här? Vi går till parken och firar att du är tillbaka." säger Emilia upprymt och vi går ner till hallen och tar på oss skorna och går till parken. Vi köper varsin mjukglass och sätter oss i gräset och pratar om vad som har hänt, det som vi inte har pratat om i telefon. Emilia tar upp en kamera ur väsken och tittar leende på mig.
"Nu ska det fotas!" säger hon och käpper massa bilder på mig.
"Nej, usch jag blir inte bra på bild." säger jag och skrattar men hon struntar i det och fortsätter.

"Titta så fin du är!" säger hon och visar några bilder på mig som inte alls är fina.
"Nej usch!" säger jag och skrattar och tar kameran ifrån henne och börjar att fota henne.
"Hämd!" säger jag och flinar och börjar och fota henne och Jesper.


Efter mycket skratt är jag tvungen att gå hem och fortsätta och packa upp. Jag byter om till några bekvämare kläder och sätter upp håret i en hästsvans och går ner till vardagsrummet och sätter på tvn. Jag bläddrar bland kanalerna med hittar inget bra, jag grimaserar mot varendra dåliga program som går.
"Eh, Mel vad håller du på med?" säger Alex och tittar på mig som att jag är sjuk i huvudet.
"Vad ser det ut som? Går det aldrig något bra på tvn längre?" muttrar jag och fortsätter att leta.
Jag känner hur Alex fortsätter att titta på mig innan han brister ut i skratt.
"Vad är det för fel med dig nu då?" frågar jag och vänder blicken mot honom och stirrar på honom. Men han svarar inte utan skrattar bara högre.
"Du borde söka hjälp, du är ju knäpp." säger jag och höjer ena ögonbrynet innan jag fortsätter att leta.
"Du är för rolig Mel, hur kan man inte älska dig?" säger han när han har slutat att skratta.
"Vad gjorde jag nu då som var så roligt?" frågar jag och rynkar lite på pannan och försöker komma på vad det kan vara.
"Lista ut det." säger Alex och ler innan han lämnar rummet.
"Jag hatar när han inte berättar!" muttrar jag och stannar på en kanal och väntar på att Pretty little liars ska börja då det är 3 minuter kvar.

När det är slut så reser jag mig upp och möter Selena i hallen då hon precis har kommit hem.
"Hej Mel." säger hon och ler osäkert mot mig.
"Hej, Selena." säger jag och använder inte smeknamnet på henne som jag alltid brukar.
"Snälla kan vi inte prata?" säger hon och fortfarande oskäker.
"Okej, men räkna inte med att jag kommer förlåta dig." säger jag och vi går upp till hennes rum.
När vi kommer in så sätter vi oss på hennes säng, och hon tittar på mig och ser ut att försöka komma på vad hon ska säga.

"Jag är verkligen ledsen för det jag gjorde, jag kan fortfarande inte förstå hur jag kunde göra så mot dig. Mel, jag älskar dig. Du är som en syster för mig." säger hon och jag ser hur hennes ögon blir blanka av tårar.
"Och Justin, jag har aldrig sett honom såhär förut. Han älskar dig verkligen, han ler inte längre. Och när han gör det kan vem som helst se att det inte är äkta. Mel, du behöver inte vara tillsammans med honom, men snälla förlåt honom." säger hon och nut ser jag hur tårarna börjar rinna längs hennes kinder.
"Snälla..." viskar hon.

Så vad tyx? :D

Detta var det sista kapitlet i novellen...
Nej, men jag skojar det kanske 1-4 delar kvar, för jag har inte riktigt bästemt mig hur det ska sluta. ;)
Jag tror att jag ska börja på nästa del, och det kommer upp när ni har kommenterat på denna delen.

Puss&Kram.

Comments
Written by: Gabbi

Awesome! Kommer du börja på en ny sen? =)

2011-08-14 @ 19:28:02 -



Written by: Kajsa

Mer!.

2011-08-14 @ 19:46:07 - URL: http://ireth.devote.se/



Written by: jennifer

superduper bra!! hahah så svaenskt det bara kan bli, en liten fråga bara prata Alex och Mel svenska eller engelska när de pratae med varandra?

2011-08-14 @ 19:52:10 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback