You smile, I smile - del 48.
Filed under: You smile, I smile.

*Melody's perspektiv.*


Jag tittar på Justin som ser ut att vara i helt bora i sina tankar. 
"Justin?" frågar jag och han rycker till.
"Ja?" frågar han osäkert.
"Jag har tänk..." säger jag och jag ser hur nervös han blir.
"Jo, jag förlåter dig. Men jag kan nog inte vara mer än din vän just nu för tillfället." säger jag och jag ser hur han tittar ner i sängen och jag ser hur en tår rinner ner för hans kind och han stryker snabbt bort den med handen.
"Det är okej, jag är glad att du förlåter mig. Och jag förstår att du inte vill vara mer än vän med mig." säger han och tittar sen upp.
"Vad bra." säger jag och lutar mig fram och ger honom en snabb kram.

"Men jag borde nog gå nu." säger han och reser sig upp och jag följer med honom ner till hallen där han tar på sig sina skor.
"Vi syns väl?" frågar han när han har tagit på sig dom.
"Ja, det gör vi väl. Jag kommer på här hela sommaren." säger jag och han ler svagt.
"Hejdå." säger han och kramar om mig.
"Hejdå." säger jag och han går öppnar sen dörren och går.
När han har stängt dörren går jag till vardagsrummet där en nyfiken Selena väntar.

"Så hur gick det?" frågar hon mig och stänger av tvn och jag sätter mig ner och ser på henne och det ser ur som att hon ska börja stuttsa av iver.
"Jag har förlåtit honom." säger jag.
"Bra, och?" frågar hon.
"Vi är bara kompisar." säger jag och hon ser genast besviken ut.
"Nej! Ni är ju som menade för varandra." säger hon óch tittar menade på mig.
"Kanske det, kanske inte." säger jag.
"Okej, okej." säger hon och suckar.
Jag tar upp min iphone och ser på klockan och lägger sen ner iphonen i fickan igen.
"Men jag går och lägger mig nu." säger jag och reser mig upp.
"Okej, jag med." säger hon och vi går och säger godnatt till Mandy och Rick som är i köket och sen till Alex som är på sitt rum. Saga kan vi inte säga godnatt till då hon sover hos Eric. Jag går in till mitt rum och byter om till pyjamas och går och lägger mig och sommnar snabbt.

'Nästa dag.'

Jag vaknar av att min sms signal piper till och jag tar min iphone och klickar upp smet som är från Emilia.
'Hej, snygging!
Lust att hitta på något idag med mig, Jesper och hans flickvän Sandra? ;) <3'
Jag tittar på klockan och ser att den är 11.12. Jag trycker på 'svarar'
'Hej, sötnos!
Självklart, men du väckte mig så jag smsar dig när jag är klar. Och ja, jag ska skynda mig. ;) <3'
Skriver jag och skickar det. Jag lägger ifrån mig iphonen och går in i badrummet och tar en snabb dusch. När jag är klar så torkar jag mig och fönar håret inann jag går in i rummet igen och tar på mig underkläder och ett par shorts och en t-shirt.  Jag går sen in i badrummet igen och plattar håret lite och sätter upp håret i en hästsvans och sminkar mig snabbt.

Jag går ner till köket där dom andra sitter och äter frukost, jag sätter mig ner börjar att ta för mig av det som finns på bordet.
"Godmorgon." säger jag och ler mot dom andra.
"Godmorgon." svarar dom och vi börjar att äta medans vi småpratar lite. När jag har ätit upp så dukar jag undan och går upp till badrummet och borstar tänderna och går sen in i mitt rum och skickar ett sms till Emilia om att jag är klar och vi kommer överens om att vi ska mötas i parken. Jag stoppar ner iphonen i fickan på shortsen och går ner till hallen och tar på mig mina skor.
"Hejdå!" ropar jag och öppnar sen dörren.
"Hejdå!" ropar dom tillbaka och jag går sen ut och stänger dörren igen.

När jag kommer fram till parken är dom andra redan där, jag hälsar på Emilia och Jesper med varsin kram innan jag tittar på Sandra. Hon är verkligen söt!

Jag kramar lätt om henne med och vi sätter oss sen ner och pratar om allt möjligt.
"Du, Mel titta där." säger Emilia och pekar på något bakom mig och jag vänder mig om och ser hur Jusitn, Chaz och Ryan kommer gående mot oss.
Jag reser mig upp och tittar mot dom.

"Hej." säger jag när dom kommer fram.
"Hej, du." säger Chaz och kramar hårt om mig.
"Hej." säger Ryan och kramar om mig med.
"Hej, Mel." säger Justin och ler svagt och kramar om mig.
"Vad gör ni då?" frågar Chaz sen när alla har hälsat.
"Pratar lite." säger Emilia och tittar på Ryan och biter sig i läppen, jag går fram till henne.
"Kör hårt, han är singel." viskar jag i hennes öra och jag ser hur hon blir lite röd om kinderna.
"Vad sa du?" frågar Chaz.
"Ingenting du behöver veta." säger jag och flinar.
"Men jag vill också höra er hemlighet." säger han och spela sårad vilket får oss alla att skratta.

"Men ska vi gå och köpa glass? Jag är sjukt sugen på det." säger Ryan och alla håller md honom om att det är ett bra förslag, jag kommer plösligt på att jag inte tog med mig några pengar.
"Jag glömde pengarna hemma, så jag köper ingen glass." säger jag.
"Men jag kan köpa till dig." säger Justin och ler.
"Säkert? Jag behöver annars ingen glass." säger jag.
"Såklart att du ska ha glass, och jag har inget emot att köpa det till dig." säger han och jag ler varmt mot honom.
"Tack så mycket." säger jag och kramar om honom och ger honom en puss på kinden.

'2 timmar senare.'


Vi är nu hemma hos Justin och badar i hans pool då vi inte orkar med några papparazzi. Jag går efter en stund upp och lägger mig och solar i en av solstolarna och känner efter hur solen försvinner. Jag öppnar ögonen och tittar in i Justins underbara ögon och han böjer sig ner och ger min en kram.
"NEJ JUSTIN! DU ÄR BLÖT!" skriker jag och jag hör hur alla skrattar.
"Dum du är." säger jag när han äntligen har släppt mig och han flinar som svar. Han hoppar sen in i poolen med dom andra, och jag hoppar i igen efter en stund.
"Du Mel, skulle jag kunna få fråga dig en sak ifred?" frågar Justin mig och biter sig nervöt i läppen.
"Okej." säger jag och vi går upp ur poolen och går en bit bort.
"Så vad är det?" frågar jag och vänder mig mot honom med ett leende.
"Jo... Jag förstår om du kommer tacka nej, men man måste ju chansa." säger han och tittar nervöst på mig.
"Mel... vill du gå ut på en dejt med mig ikväll? Och ge mig en chans till." säger han och det sista viskar han tyst.
"Okej, jag går ut med dig." säger han och han spricker upp i ett lyckligt leende.
"Tack." säger han och ger mig en kram och vi går sen tillbaka till dom andra.
"Är det fel av mig och ge honom en chans till?" tänker jag.

Så vad tyx? :D

Och nästa del kommer vara den sista delen av You smile, I smile. :)
Sista delen kommer upp imorgon då jag inte orkar skriva mera idag.

Puss&Kram.

Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback