You smile, I smile - del 45.
Filed under: You smile, I smile.

'8 månader senare.'

"2 dagar innan skolavslutningen.'



"Melooody?" hör jag Hanna ropa.
"Här uppe!" ropar jag och jag hör hur hon går upp för trappen och kort där efter öppnas dörren och hon kommer in.
"Vad gör du då?" frågar hon och ler samtidigt som hon kommer fram till dig.
"Inte så mycket, kom vi tar en bild." säger jag och hon kommer fram och gör en rolig grimas och jag försöker hålla mig för skratt och rättar till håret samtidgt som datorn tar en bild.

Vi tittar på den och brister ut i skratt.
"Den ska jag ha som profil bild på facebook!" säger jag och loggar in på facebook och lägger till den som profil bild sen loggar jag ut igen.
"Så vad ska vi göra?" frågar jag och tittar på Hanna. Hon öppnar munnen man avbryts av att hennes mobil ringer, hon tar upp den och svarar.
"Vi ska gå till parken, Erika väntar på oss där." säger hon och ler.
"Okej." säger jag och reser mig upp och går till min gaderob och tar på mig en stor randig tröja, en sjal och sen går vi ner och jag tar på mig min älskade mössa jag köpte för någon månad sen och mina skor. Även om man kan säga att det var sommar nu så var det inte varmt direkt.

Medans vi går tänker jag på allt som har hänt sen jag kom tillbaka till Sverige, jag har fortfarande bra kontakt med Emilia och Jesper. Jag träffade dom under påsk lovet, och vi har kontakt varje dag. Jesper har skaffat en flickvän, och det är jag bara glad över. Emilia var tillsammans med en kille bara för någon vecka sedan men dom tappade känslorna för varandra så dom gjorde slut, men dom är vänner nu. Saga är fortfarande tillsammas med Eric. 
Justin har jag läst i tidnigen ler inte så ofta längre. och När jag pratade en gång med Saga på skype så skulle hon hälsa från Selena att dom saknade mig, helst Jusitn.

När vi kommer fram skakar jag av mig tankarna och går fram till Erika och ger henne en kram.
"Det var länge sedan jag såg dig." säger hon och skrattar.
"Ja, det är ju söndag nu och vi såg varandra senast i Fredags." säger jag och skrattar.
Vi släpper varandra och Hanna går fram och ger Erika en kram, och jag kan inte låta bli att le. Liksom hur kan man inte? Jag är med mina underbara vänner och det är snart skolavslutning!



'Nästa dag.'


Jag hoppar på bussen och sätter mig brevid Hanna.
"Sista skol dagen, sen imorgon är det skolavslutning!" säger hon glatt.
"Ja, så skönt." säger jag och ler.
När vi kommer fram skiljs vi åt då våra skåp är på olika ställen, jag låser upp skåpet och lämnar in min väska och tar svenska mappen. Jag låser skåpet igen och börjar att gå till Hanna.
"Du, Mel?!" hör jag Tobias ropa och han kommer fram till mig. Tobias är en kille som går i min klass, rätt snäll faktiskt.
"Ja?" frågar jag och ler vänligt.
"Du vet mitt minne är inte särskilt bra, men vi har inget prov va?" frågar han.

Jag himlar med ögonen och skrattar. Tobias är bra nästan all sport och kommer alltid ihåg om han har träning eller något, men när det gällar annat...
"Nej, det har vi inte. Det är sista skol dagen idag, minns du det?" frågar jag och ler retfullt.
"Ja, det kommer jag faktiskt ihåg. Men vi syns på lektionen." säger han och skrattar.
"Ja, det gör vi!" säger jag och går till Hanna.

'När hon har kommit hem.'


Jag låser upp dörren och tar av mig skorna och går upp till mitt rum och öppnar gaderoben och börjar att leta bland kläderna. Hanna, jag och Erika skulle in till stan. Erika har redan köpt skol avslutningskläder men hon är osäker på om hon ska ha på sig dom eller inte så vi ska hjälpa henne och se om hon kan hitta något annat.
Jag tar på mig ett par shorts och ett svart linne och massa smycken. Jag går in i badrummet och borstar igenom håret och bättrar på sminket innan jag går till köket och tar ett äppel samtidigt som jag håller koll på klockan så att jag inte kommer att missa bussen. När jag har ätit upp så går jag till hallen och tar på mig mina skor och tar min väska och går till busshålls platsen.

Vi går in på JC och det måste vara den 5 butiken vi går in i. Erika har inte hittat något hon kan ha på avslutningen med 2 t-shirts och 1 par shorts. Hanna har hittat en kjol och 2 linnen, och jag har hittat 1 linne och ett par shorts.
"Denna då?" frågar Hanna och håller upp en klänning.
"Den var fin, jag provar den." säger hon och tar den och vi följer med och väntar utan för.
Medans hon provar så börjar min iphone att ringa så jag tar upp den och svarar samtidigt som jag går iväg en bit för att kunna prata ostört.


"Ja, det är Mel?" säger jag.
"Hej Mel, det är Saga." säger hon.
"Hej Saga" säger jag glatt.
"Jo, det är så att vi undrar om du och Alex skulle vilja kom upp hit någon gång? Mandy och Rick betalar resan så klart."
"Ehum... Jag är inte hemma nu, men kan jag ringa när jag har pratat med honom?" frågar jag.
"Självklart, ring sen då. Hejdå."
"Hejdå." säger jag och lägger sen på.

Jag går tillbaka till Hanna och Erika som pratar om hur klänningen sitter på henne.
"Vad tycker du Mel?" frågar hon mig och snurrar runt ett varv.
"Den är riktigt fin på dig." säger jag och ler.
"Tack." säger hon och ler mjukt mot mig.

Så vad tyx? :D

Får se om jag kommer att skriva en del till idag. Om ni kommentera duktigt så kommer jag säkert att göra det.  Och glöm inte att ge tips, då novellen börja glida mot sitt slut. :)

Puss&Kram.

Comments
Written by: Fella&Cindra

Hallå

Nu har vi börjat på en helt ny novell, säg gärna vad du tycker! Och varför inte läsa vår förra novell medan du väntar på nya chapters? Kram!

2011-08-13 @ 18:15:50 - URL: http://bieb.blogg.se/



Written by: Anonym

grym <3

2011-08-13 @ 19:09:42 -



Written by: Steffi xD

JätteBra ! Jag är int bra med ideer men kanske någon annan ? :D xD

2011-08-13 @ 19:30:11 -



Written by: Amanda

Jättebra! :) Vi på Love Of Life novellblogg skulle gärna vilja ha ett länkbyte med dig! :)Vi har redan lagt till din blogg i vår meny! :) Gillar novellen! Fortsätt så! :)

2011-08-13 @ 22:05:26 - URL: http://loveeoflife.blogspot.com



Written by: GabbiCoolingen

Har inte några bra ideer bara att hon Justin ska bli tillsammans igen höhööh ;D

2011-08-13 @ 22:41:46 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback