You smile, I smile - del 41.
Filed under: You smile, I smile.

Efter en stund reser jag mig upp och går upp till mitt rum och byter om till ridkläder och skyndar mig ner till hagen och går in i stallet och in i Destinys box. Jag sätter mig i ett hörn och Destiny kommer fram till mig och puffar försiktigt på mig.
"Han älskar mig inte Destiny..." viskar jag hest.

Jag tar en djupt andetag och reser mig sen upp och borstar henne snabbt och sadlar och tränsar henne sen och leder henne i ridhuset. Jag tar fram några hinder medans Destiny lydigt följer efter mig, och när det är klart sitter jag upp och skrittar fram henne.

'En timme senare.'

Jag sitter av och leder in Destiny i stallet igen och tränsar och sadlar av henne. Jag borstar av henne och ger en puss på mulen.
"Jag vet att du aldrig kommer att svika mig, jag älskar dig." viskar jag och smeker henne över halsen. Jag går ut ur boxen och stänger efter mig och går där efter in till Starlight.
"Hej hjärtat." säger jag och smeker henne över halsen.
"Du ska få löshoppa idag." säger jag och hon frustar glatt som svar. Jag borstar av henne och sätter sen på henne grimman och knäpper fast grimskaftet och leder in henne i ridhuset och släpper där efter henne fri.

En halvtimme senare leder jag in henne igen i ridhuset efter massa bus och borsar och kelar lite med henne innan jag går upp till huset igen. Där inne möts jag av Saga och Eric.
"Hej..." mumlar jag tyst och in i badrummet och tar en dusch.
Jag går sen in i min walk in closet och tar på mig underkläder och:

När jag har klätt på mig hör jag hur det knackar på dörren.
"Kom in." säger jag och dörren öppnas och Saga kommer in och stänger dörren efter sig.
"Var är Eric?" frågar jag.
"Han gick hem, jag ser ju att något har hänt." säger hon oroligt.
Hon sätter sig på min säng och klappar brevid sig så jag går och sätter mig, jag suckar och börjar att berätta. Om smsen och sen om bilderna jag såg, när jag har berättat klart ser jag hur chockad Saga är. Jag reser mig upp och går in på min dator och klickar upp sidan jag såg och Saga kommer fram och ser på bilderna.

"Jag är så ledsen Mel." viskar hon och kramar hårt om mig och jag känner hur tårarna börjar rinna igen.
"Jag med..." säger jag tyst.

'2 timmar senare.'

"Det är mat!" hör vi Mandy ropar så Saga och jag går ner och när vi kommer in i köket ser jag Selena sitta där och jag låtsas som ingenting.
"Vad gjorde du och Demi idag då?" frågar jag henne och fake ler samtidigt som jag lägger upp mat på tallriken.
"Vi gjorde inte så mycket, höll oss mest inne." säger hon.
Medans vi äter så låtsas jag som att allt är som vanligt och när jag har ätit upp så går jag upp till mitt rum. Jag tar upp min iphone och skriver ett nytt sms till Emilia.

'Jag måste måste prata med dig i skolan imorgon, det är viktigt! :( <3'

Skriver jag och skickar och det dröjer inte länge innan jag får svar.

'Vad har nu hänt? :( Väntar på dig vid ditt skåp då, puss :*'

Jag ler sorgset, undra hur hon kommer att reagera. Jag ser hur bilderna när dom kysser varandra i hjärnan och jag försöker genast att tänka på annat, men det är verkligen svårt. Jag rycker till när det knackar på dörren.
"Kom in." säger jag och stelnar till när Justin kommer in.
"Hej." säger han och ler som att allt är vanligt och går fram till mig för att kyssa mig men jag ryggar tillbaka.
"Vad är det?" säger han förvånat.
Jag blänger arg på honom och går fram till datorn och trycker fram sidan och ser hur Justin stelnar till och blir vit i ansiktet.

"Ja, jag minns inte att jag var på någon match idag, och du var ju i studion." säger jag och kallt.
"Mel, förlåt mig! Jag vet inte varför jag gjorde det." säger han skakar på huvudet och ler sorgset.
"Det suger att falla för nån som inte är rätt för en. Men man faller ändå och tror att han är annorlunda." säger jag.
Strunta i dom andra personerna.

"Gå Justin, jag vill aldrig mera se dig." säger jag och tittar tomt på honom.
"Snälla, förlåt..." viskar jag.
"Gå!" skriker jag och han rycker till och jag ser hur en tår rinner ner för hans kind.
"Jag älskar dig Melody." viskar han och vänder sig sen och går.
Jag tittar efter honom men känner ingenting, ingenting alls. Jag känner hur tröttheten kommer över mig så jag byter om till pyjamas trots att klockan inte är särskilt mycket, och går och lägger mig.

'Nästa dag efter skolan.'

Jag sätter mig i Emilias säng och hon sätter sig brevid mig och tittar oroligt på mig.
"Nu får du berätta gumman, jag ser att något är fel." säger hon.
Jag berättar allt som jag berättade för Saga och känner hur tårarna börja rinna.
"Jag är så ledsen Mel." säger hon och kramar hårt om mig.
"Glöm bort honom, jag vet att du kommer hitta den rätta." säger hon.


'2 veckor senare.'

Jag hoppar av bussen och börja sakta gå hem, det är alltid lika jobbigt att komma hem och se Selena. När jag kom hem från Emilia efter att jag hade berättat för henne satt ju Selena såklart och väntade på mig för att be om förlåtelse. Och hon började ju gråta och sa att hon var så ledsen och ångrade allt, men jag har inte pratat med henne. Jag vill aldrig se någon av dom mer!  När jag kommer fram öppnar jag dörren och tar av mig skorna.
"Jag är hemma!" ropar jag.
"Mel, kom det finns en person här som vill träffa dig." hör jag Mandy ropa tillbaka från vardagsrummet.
Jag stelar till och känner hur paniken stiger, tänk om det är Justin? Jag kommer aldrig orka att träffa honom, allt kommer sluta i tårar. Jag går tveksamt in och när jag kommer fram bara stirrar jag på personen som står där och känner hur tårarna börja rinna.
"Är det verkligen du?" viskar jag.
"Såklart, vem annars?" säger han och ler.
Jag rusar fram till honom och kastar mig i hans famn. Alex är tillbaka, min älskade bror är tillbaka!

Vad tyx? :D

Och oj, hur kommer det gå nu när Alex är tillbaka? Och hur kommer det bli mellan Justin och Mel? :o
Och ni har verkligen tur, idag har jag världens skriv lust! Så jag måste bara vila fingrarna lite och sen kommer kanske nästa del också upp idag. Om det gör det har jag skrivit 3 långa delar idag. :D

Kommentera om ni vill ha en till del idag.

Puss&Kram.

Comments
Written by: Melmi'

Hej ! Gillar du att läsa novellbloggar ? Läs gärna då www.biebsordie.blogg.se, hon behöver hjälp att sprida bloggen, för hon har förlorat lite läsare på sistone . Och jag skulle dööö om hon la ner den !!! Och nu är hon BARApå del 6, så gå och läs . Den är Jäääääätte bgra !

2011-08-11 @ 21:47:38 -



Written by: Anonym

älskar novellen <3

2011-08-11 @ 22:54:58 -



Written by: GabbiCoolingen

aweesooooome! :D

2011-08-12 @ 14:27:20 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback