You smile, I smile - del 33.
Filed under: You smile, I smile.

*Melody's perspektiv.*


Han tittar ner på mig och spricker upp i ett underbart stort leende.
"Jag har varit så orolig! Hur mår du?" frågar han och struntar i att svara på min fråga.
"Jag mår bara bra. Men hur mår du då? Du ser riktigt trött ut, hur länge sedan var det du sov?" frågar jag oroligt och smeker honom över kinden.
"Strunt i det, huvudsaken är att du mår bra." säger han och böjer sig ner och ger mig en puss på kinden.
"Var är dom andra?" frågar jag och ler.
"Dom är här, men dom är nog och äter lite. Just det! Jag måste smsa dom och säga att du är vaken." säger han och tar upp sin mobil och skriver.
"Varför går du inte bara ner och säger det till dom?" frågar jag.
"För att jag inte kommer lämna dig igen?" säger han och häjer på ena ögonbrynet som att det var självklart.


Några minuter senare öppnas dörren och en orolig Mandy och Saga kommer in.
"Du får aldrig skrämma oss sådär igen!" utbrister Mandy och kommer fram och ger mig en kram.
"Förlåt, det var inte meningen. Men var är Sel och Rick?"
"Rick körde hem Sel då hon var riktigt trött." säger Saga och ger mig också en kram.
"Okej, men vilken dag är det?" frågar jag då jag inte kommer på det.
"Det är Onsdag så du har varit borta ett tag." säger Justin.
"Okej..." säger jag förvånat. "Jag måste verkligen ha sovit mycket." tänker jag.

"Jag går bara och hämta en doktor så att vi får se när du kommer hem." säger Mandy och går ut.


*Selena's perspektiv.*

'Några timmar senare.'

Jag hör hur dörren öppnas där nere och hur det börjas prata. Jag sätter mig upp i sängen och går fram in i min walk in closet och tar på mig:


Jag går in i badrummet och borstar genom håret och går sen ner. När jag kommer ner blir jag lite förvånad när jag ser vilka det är men ler stort. Jag går fram till Mel och kramar om henne.
"Förlåt att jag har varit så elak mot dig den senaste tiden." säger jag tyst så att det är bara hon som hör.
"Det är okej." viskar hon och kramar mig tillbaka.
"Så... orkar du berätta vad det var som hände?" frågar pappa och Mel nickar och vi går och sätter oss i vardagsrummet.

"Det jag minns är att Starlight och jag galopperade i skogen, och helst plötsligt så hörde vi ett skott så hon blev rädd och stegrade sig och jag rammlade av. Sen tror jag att en av Starlights hovar träffad mig i magen och jag tror att jag svimmade då. Sen någon gång senare så vaknade jag och jag frös och hade riktigt ont i huvudet, men efter något försök så stog jag upp och började gå men kom inte så långt för jag svimmade nog sen igen. Och sen vakande jag igen och då började jag gå igen och kom sen till stugen som poliserna hittade mig i någon gång." säger hon.
"Oj, jag skulle ha varit hur rädd som helst." säger Saga.
"Det var jag... men hur är det med Starlight?" säger Mel och ser orolig ut.
"Starlight mår bara bra. Dom hittade henne på en gård en bra bit här ifrån, men hon är ute i hagen med Destiny nu." säger mamma.


*Melody's perspektiv.*

'Nästa dag.'



"Så skönt att vakan i sin egna säng." tänker jag och tar upp min gamla mobilen då min andra är borta, och ser att klockan är 10.12. Jag sätter mig upp i sängen och sträcker lite på mig.
"Sån tur jag har som är ledig tills på måndag, jag skulle aldrig ha orkat gå till skolan idag. Alla slulle säkert ha tusentals frågor till mig." tänker jag och reser mig sen upp och går in i badrummet och duschar av mig. Jag gör det vanliga och går sen in i min walk in closet och tar på mig underkläder och:

Jag sätter upp håret i en knut och går sen ner till köket och fixar frukost och sätter mig och äter. När jag har ätit upp så sätter jag in disken i diskmaskinen och sätter mig i soffan i vardagsrummet. Jag tar upp min mobil och ser att det är en halvtimme tills Justin kommer, han kunde inte komma tidigra då han måste jobba. Men jag förstår det. Jag sätter på tvn och bläddra mellan kanalerna och stannar då jag ser att det går ett gammalt avsnitt av Smallville.

'Knack, knack' jag stänger av tvn och skyndar mig till hallen och öppnar dörren.
"Hej." säger Justin och ler mot mig.
"Hej." säger jag och kan inte låta bli att också le. Jag aktar mig så att han kan komma in och stänger sen dörren, jag väntar medans han tar av sig skorna och sen går vi upp till mitt rum.
"Så hur mår du?" frågar han mig när vi sitter på min säng.
"Bara bra, hur mår du själv?" frågar jag.
"Jag kan inte må bättre när jag är med dig." säger han tyst och lutar sig fram och kysser mig. Jag känner hur det pirrar till i kroppen och jag besvarar kyssen. Jag flyttar mig så att jag sitter gränslad över honom och lägger min ena hand på hans hals och Justin lägger sin arm runt min midja.

Justin avslutar kyssen efter en stund och tittar mig djupt in i ögonen.
"Jag älskar dig Melody." viskar han och jag spricker upp i ett stort leende. Det är första gången han säger det till mig.
"Jag älskar dig med Justin." viskar jag och hen ler lyckligt och börjar kyssa mig igen.

Så vad tyx? :D

Kommentera gärna vad ni vill ska hända mellen dom. Jag har lite ideér själv men tar gärna emot flera.
Sen har jag förlorat några läsare... är något fel med novellen eller var läsarna här för att läsa det Emma skrev? Så svara gärna på detta: är det roligare att läsa när Emma skriver, när jag skriver själv eller när båda skriver?

Puss&Kram.

Comments
Written by: Anonym

Detta är As Bra jag gillar när ni båda skriver och har ingen favorit elr hur man ska säga :)

2011-08-01 @ 21:00:41 -



Written by: zina

Det var jätte bra, fortsätt skiva, du är jätte dukitg :D

2011-08-01 @ 21:13:31 - URL: http://trueloveforbieber.blogg.se/



Written by: Louisa

jag tycker ochså att det är roligt när båda skriver

2011-08-02 @ 06:24:56 -



Written by: Louise

Jag tycker du är minst lika bra som Emma. Bara att hon har fått sådana kapitel efter dig som har varit lätta och skriva om. Du har mer fått liksom sånt som binder ihop allt :)

2011-08-02 @ 12:30:36 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback